زمان مطالعه: 5 دقیقه

فیلم درگیری خیابان وطن پور چطور منتشر شد؟

به‌دنبال انتشار ویدئویی از درگیری چند مأمور زن پلیس با 2دختر نوجوان به‌دلیل حجاب، دادستان نظامی تهران از شناسایی و احضار مأموران حاضر در صحنه به دادسرای نظامی خبر داد.
18 مرداد 1403
شناسه : 122440
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/122440
208+
بالا
به‌دنبال انتشار ویدئویی از درگیری چند مأمور زن پلیس با 2دختر نوجوان به‌دلیل حجاب، دادستان نظامی تهران از شناسایی و احضار مأموران حاضر در صحنه به دادسرای نظامی خبر داد.

حادثه 24 به‌دنبال انتشار ویدئویی از درگیری چند مأمور زن پلیس با 2دختر نوجوان به‌دلیل حجاب، دادستان نظامی تهران از شناسایی و احضار مأموران حاضر در صحنه به دادسرای نظامی خبر داد.

در روزهای گذشته فیلمی از صحنه درگیری میان مأموران پلیس زن و 2دختر نوجوان بر سر حجاب در شبکه‌های اجتماعی منتشر شدکه بازتاب زیادی داشت. این فیلم مأموران زن را نشان می‌داد که با رفتار خارج از عرف پلیس با 2 دختر نوجوان برخورد کرده و با یکی از آنها درگیر شده بودند.

به‌دنبال انتشار فیلم در شبکه‌های اجتماعی، دادستان نظامی تهران و پلیس پایتخت نسبت به این حادثه واکنش نشان دادند.

قوه قضاییه اعلام کرد: فیلمی از برخورد با 2 دختر نوجوان در فضای مجازی منتشر و درج شده که قاضی کشیک دادسرای نظامی تهران، دستور انتشار این فیلم را داده است!

در همین رابطه دادستان نظامی استان تهران در حاشیه جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح، با اشاره به این موضوع گفت: طی روزهای اخیر گزارش و شکوائیه‌ای به دادسرای نظامی تهران واصل شد و بلافاصله با ارجاع آن به بازپرس ویژه، تحقیقات دادسرا در این رابطه آغاز شد.

حجت‌الاسلام کرمی گفت: با آغاز تحقیقات، بازپرس ویژه، دستور جمع‌آوری کلیه ادله و مستندات، ازجمله استخراج فیلم دوربین‌های مداربسته اطراف را، به‌منظور ثبت در پرونده، به ضابطین خاص صادر کرد.

دادستان نظامی تهران با اشاره به همکاری بازرسی فراجا در شناسایی و معرفی عوامل حاضر در فیلم تصریح کرد: از نخستین اقدامات درنظر گرفته شده در این پرونده، شناسایی و معرفی مأموران حاضر در صحنه بود که با همکاری خوب صورت گرفته از سوی فراجا، مأموران حاضر، شناسایی و به نحو قانونی احضار شدند.

وی همچنین تأکید کرد: بازپرس صرفا دستور استخراج فیلم برای ثبت در پرونده را صادر کرده و هیچ دستور یا مجوزی برای تحویل آن به شاکی یا وکیل وی و یا انتشار آن در رسانه‌ها صادر نکرده است. ضمنا فیلم منتشره، از زاویه‌ای متفاوت از فیلم موجود در پرونده است.

در حال حاضر نیز پرونده در مرحله تکمیل تحقیقات قرار داشته و همه دستورات قضایی لازم، برای کشف ابعاد مختلف اتفاق پیش آمده، به‌صورت قاطع صادر شده است.

واکنش پلیس

به‌دنبال این حادثه مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت نیز توضیحاتی درباره این اتفاق که در خیابان وطن‌پور رخ داده بود ارائه کرد.

در اطلاعیه پلیس آمده است: این ویدئو مربوط به تاریخ یکم تیرماه سال 1403است و در آن مأموران به 2 خانم جوان درخصوص پوشش نامناسب و کشف حجاب تذکر دادند که متأسفانه با فحاشی و الفاظ ناروا روبه‌رو شدند. هر دو نفر در خیابان وطن‌پور مجددا با پوشش نامناسب مشاهده شدند که حین انتقال به‌خودرو با عوامل انتظامی مجادله و کشمکش رخ داد و بر اثر مقاومت، جراحتی جزئی در یکی از این افراد ایجاد شد. پس از بروز حادثه، ویدئوی گرفته شده توسط پلیس و فیلم دوربین مداربسته خیابان برای شفاف‌سازی به مقام قضایی تحویل داده شد.

پلیس تهران در پایان این اطلاعیه با تأکید بر اینکه، پلیس رفتار این‌چنینی توسط عوامل انتظامی را در چارچوب استانداردهای کنشی و عملیاتی خود ندانسته و پرونده در سیستم قضایی و بازرسی فراجا مفتوح و درحال بررسی است، از همگان برای اجرای قانون و جلوگیری از بروز و اشاعه ناهنجاری‌های اجتماعی دعوت‌کرد.

گفت‌وگو

فیلم چطور منتشر شد؟

درحالی‌که برخی از رسانه‌ها مدعی شده‌اند که فیلم این حادثه به درخواست بازپرس پرونده منتشر شده، اما مریم عباسی، مادر دختری که در این حادثه دچار جراحت شده بود به همشهری می‌گوید: پس از رخ دادن این حادثه برای دختر 14ساله‌ام، به همه جا برای شکایت از مامورانی که چنین رفتاری با او کرده بودند، رفتم.  فیلم حادثه را هم خودم با رفتن به محل حادثه و اصرار زیاد به‌دست آوردم و هرجا که برای شکایت می‌رفتم، آن را هم می‌بردم. در این مدت حتی یک لحظه هم به این فکر نکردم که آن را به رسانه‌های خارج از کشور بدهم. چون نمی‌خواستم آب به آسیاب دشمن بریزم. اگر مشکلی در مملکت خودمان حل نشود خارج از اینجا چطور حل خواهد شد؟ این مایه تأسف است که مسائل داخلی اول از رسانه‌های خارج از ایران منتشر می‌شوند بعد داخلی‌ها از قول آنها اطلاع‌رسانی می‌کنند. درنهایت نیز فیلم را در اختیار یکی از رسانه‌های داخلی قرار دادم تا شاید از این طریق صدایم را به گوش مسئولان برسانم و همچنان قصد پیگیری شکایتم را دارم.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

 

 

ارسال نظر