زمان مطالعه: 2 دقیقه

حکم اعدام برای پلیسی که به راننده جوان تیراندازی کرد

مرد پلیسی که بعد از تیراندازی مرگبار به راننده‌ای،صحنه‌سازی کرده بود، پس از محاکمه در دادگاه کیفری یک استان تهران به قصاص محکوم شد.
10 مرداد 1403
شناسه : 121982
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/121982
242+
بالا
مرد پلیسی که بعد از تیراندازی مرگبار به راننده‌ای،صحنه‌سازی کرده بود، پس از محاکمه در دادگاه کیفری یک استان تهران به قصاص محکوم شد.

حادثه 24 - مرد پلیسی که بعد از تیراندازی مرگبار به راننده‌ای،صحنه‌سازی کرده بود، پس از محاکمه در دادگاه کیفری یک استان تهران به قصاص محکوم شد.

در این پرونده مامور جوان پلیس تهران متهم است در جریان تعقیب و گریز پلیسی به سمت راننده خودروی پژو ۴۰۵ شلیک کرده و باعث مرگ او شده است. خانواده جوان ۳۳ ساله با شکایت از مامور پلیس‌، او را به قتل عمدی متهم کردند.  با تکمیل تحقیقات در دادسرا برای مامور جوان کیفرخواست صادر و او در شعبه پنجم دادگاه کیفری محاکمه شد و حکم قصاص گرفت که بعد از کش و قوس قضایی پرونده بعد از صدور سه بار حکم قصاص در شعبه پنجم و نقض آن، به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد.  به این ترتیب پسر جوان برای چهارمین بار محاکمه شد و اولیای دم برای او قصاص خواستند.  وکیل اولیای‌دم هم گفت: خودروی مقتول سرعت بالایی نداشته است. از سوی دیگر خودروی مامور پلیس بدون چراغ گردان و آژیر بود که همین احتمال دارد باعث وحشت و ترس پسر جوان شده باشد. آنها ۱۲ساعت بعد ازمرگ،موضوع را به موکلانم اطلاع دادندو در این مدت سعی کردند با صحنه‌سازی راننده پژو را مقصر نشان دهند.در این باره شکایتی را مطرح کردیم که متهم به اتهام افترای عملی به هشت سال زندان محکوم شد.

سپس نوبت به دفاع متهم رسید که با رد اتهامش گفت:ساعت سه ونیم صبح بود و من همراه یک سرباز در حال گشت‌زنی در محدوده کلانتری درغرب تهران بودیم.خودروی قربانی سرعت بالایی داشت که به آن مشکوک شدم وبعد ازاستعلام پلاک متوجه شدم متعلق به یک زن است.همین شک مرا بیشتر کرد.البته استعلام آن نشان داد سرقتی نیست.چند تیرهوایی شلیک کردم اما توقف نکرد. به همین دلیل به سمت خودرو شلیک کردم. وقتی توقف کردسمتش رفتم ومتوجه شدم کتفش تیرخورده است.اورژانس خبر کردیم واورابه بیمارستان بردیم امابراثر شدت خونریزی جان باخت. متهم درپاسخ به پرسش قاضی درباره صحنه‌سازی بعد از تیراندازی اظهار کرد: خودم را باخته بودم‌. شرمنده اولیای‌دم هستم و درخواست بخشش دارم. بعد از این ماجرا ارتباط همکاری‌ام با پلیس تمام شد.

پس از دفاعیات متهم و وکیل مدافعش و همچنین نماینده حقوقی پلیس، قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند و حکم به قصاص مامور سابق پلیس دادند.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر