زمان مطالعه: 3 دقیقه

هنرپیشه مشهور کشورمان درگذشت + بیوگرافی و فیلم های سعید راد بازیگر قبل و پس از انقلاب

سعید راد هنرپیشه مشهور کشورمان در حالی که تنها 3 ماه تا جشن تولد 8 سالگی اش باقی مانده بود پس از تحمل یک دوره بیماری درگذشت.
01 مرداد 1403
شناسه : 121428
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/121428
145+
بالا
سعید راد هنرپیشه مشهور کشورمان در حالی که تنها 3 ماه تا جشن تولد 8 سالگی اش  باقی مانده بود پس از تحمل یک دوره بیماری درگذشت.

 حادثه 24 - سعید راد بازیگر مطرح سینمای کشورمان پس از تحمل یک دوره بیماری دقایقی قبل درگذشت.

 سعید راد که از اواخر سال گذشته، اخبار نگران‌کننده‌ای راجع به سلامتی وی منتشر شده بود،  درحالی‌که تنها ۳ ماه تا فوت کردن شمع ۸۰ سالگی‌اش مانده بود، درگذشت.

نگاه راد دختر این بازیگر سینما در گفت وگو با ایرنا ضمن بیان این خبر افزود: برنامه مراسم خاکسپاری به زودی اعلام می شود.

شهریورماه سال گذشته سعید راد در منزل و به‌دنبال یک زمین خوردگی، دچار مصدومیت شد و پس از مراجعه به بیمارستان، مورد عمل جراحی قرار گرفت و بعد از یک ماه توانست با واکر راه برود.

پیشتر دختر این هنرمند اعلام کرده بود به دلیل اینکه پروتز مورد استفاده به خوبی در کمر ایشان قرار نگرفته بود، مشکلات بعدی پیش آمد که بعد از مراجعه به بیمارستان، دوباره عمل جراحی انجام شد و مدت هشت هفته فیزیوتراپی مداوم انجام شد اما متاسفانه علی‌رغم فیزیوتراپی‌ها، دیگر ایشان توانایی راه رفتن پیدا نکرد.

به مرور از اواخر سال گذشته، مشکلات دیگری چون عفونت ریه و مثانه نیز به مشکلات راه رفتن ایشان اضافه شد و وی تحت یک عمل جراحی ناموفق قرار گرفت. به طوری‌که این هنرمند، حدود ۱۰ ماه در بستر بیماری بود اما طی ۲ ماه اخیر، روند درمان به خوبی پیش نرفت تا اینکه قلمرو هنر ایران، دقایقی قبل، این هنرمند را از دست داد.

زندگینامه سعید راد

 سعید حق‌پرست راد در ۴ آبان ۱۳۲۳ در محله سنگلج تهران به دنیا آمد. وی دانشجوی رشته انصرافی رشته کشاورزی و دارای مدرک تحصیلی دیپلم است و از سال ۱۳۴۷ فعالیت هنری خود در سینما را آغاز کرد. 

راد بازیگری در سینما را از اوایل دهه ۵۰ و با آثاری چون فاتحین صحرا و خداحافظ رفیق آغاز کرد. منش لوطی‌وار راد در کنار فیزیک بدن و میمیک خاص چهره، وی را خیلی زود به جوان اول سینمای ایران تبدیل کرد به‌طوری‌که وی در فاصله سال‌های ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۷، در ۳۴ فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخت که از مهمترین این کارها می‌توان به کافر، صادق‌کرده، تنگنا و سفر سنگ اشاره کرد.

این هنرپیشه نامی سینمای ایران تجربه همکاری با مسعود کیمیایی در دو فیلم، سفر سنگ و خط قرمز و صادق کرده را با ناصر تقوایی داشت.

او پس از انقلاب در فیلم‌های دادشاه و برزخی‌ها بازی کرد و پس از بازی در فیلم پرفروش عقاب‌ها به کارگردانی ساموئل خاچیکیان در سال ۱۳۶۳، ممنوع الکار شد. سعید راد پس از ممنوع الکار شدن به کانادا مهاجرت کرد اما در سال ۱۳۷۸ به ایران بازگشت و در فیلم دوئل به کارگردانی احمدرضا درویش نقش ایفا کرد. او دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای فیلم گیرنده در سال ۱۳۹۰ از جشنواره فیلم فجر گرفت.

 راد در طول دو دهه اخیر، بازی در آثار تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی را نیز تجربه کرد که ازجمله این تولیدات می‌توان به آثاری چون در چشم باد، سرزمین مادری و ترور خاموش اشاره کرد.

سعید راد در شبکه نمایش خانگی هم سریال «دل» به کارگردانی منوچهر هادی را در سال ۹۸ داشت و در کنار بازیگرانی چون حامد بهداد، نسرین مقانلو، بیژن امکانیان، افسانه بایگان و یکتا ناصر ایفای نقش داشت.

آخرین حضور راد مقابل دوربین، به سریال‌های ارثیه پدری و گیلدخت مربوط است.

تقدیر سعید راد از فردین و بهروز وثوقی

یکی از مهم‌ترین کارهای سعید را بازی در نقش ولی‌الله فلاحی، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در فیلم «چ» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا بود. وی در افتتاحیه سی و دومین جشنواره فیلم فجر در سال ۹۲ و در نخستین سال دولت حسن روحانی روی صحنه رفته بود، از بازیگران دیگر دوران قبل از انقلاب مثل فردین و بهروز وثوقی یاد کرد.

 او که به همراه فرامرز قریبیان برای اهدای جایزه بخش مواد تبلیغی روی سن تالار وحدت رفته بود، گفت: «این سن خیلی باشکوه است و من این مهربانی و بخشندگی را که در میان مسئولان می بینیم ،  خواهش می کنم با توجه به این امید ایجاد شده، به من اجازه بدهنید که به عنوان یک بازیگر یادی داشته باشم از بزرگان بازیگری ایران آقایان بهروز وثوقی و محمدعلی فردین.»

او ادامه داد:«چه بخواهیم و چه نخواهیم این های ستون‌های بازیگری در سینمای ما هستند و محمدرضا فروتن، حامد بهداد و پولاد کیمیایی که الان در سالن هستند از روی دست آن ها مشق بازیگری کرده اند»

همسر و فرزندان سعید راد کیستند

به گزارش فرارو سعید راد در دوران جوانی ازدواج کرد و حاصل این ازدواج یک دختر به نام نگاه و یک پسر به نام سام شد. در حال حاضر فرزندان او ساکن کانادا هستند. سعید راد و همسرش بعد از مدتی از هم جدا شدند. دختر سعید راد دندانپزشک و پسرش سام هم وکیل است. نوه‌های دختری او آریا و آدام همتی هستند که آدام عضو تیم جوانان پرسپولیس است و در زمان مربیگری برانکوو در رده بزرگسال توانست در چند بازی حضور پیدا کند. 

سعید راد بعد از جدایی از همسر اولش در سال ۱۳۵۴ و در ۲۸ سالگی برای بار دوم با همکار زن خود نوش آفرین که یکی از بازیگران و خواننده‌های مطرح آن زمان بود ازدواج کرد. اما زندگی نوش آفرین و سعید راد هم بعد از ۱۷ سال به جدایی ختم شد و نوش آفرین بعد از جدایی ایران را به مقصد هندوستان ترک کرد.

 

آخرین اخبار چهره ها و افراد مشهور را در صفحه چهره ها حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

 

 

ارسال نظر