زمان مطالعه: 1 دقیقه

فیشینگ کار حرفه ای در کرج ‏حساب 9 نفر را خالی کرد

رئیس پلیس فتا استان البرز از شناسایی و دستگیری یک فیشینگ کار حرفه ‏ای که اقدام به 15 میلیارد ریال برداشت غیر مجاز از حساب مالباختگان کرده بود خبر داد‎. ‎
18 تیر 1403
شناسه : 120800
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/120800
114+
بالا
رئیس پلیس فتا استان البرز از شناسایی و دستگیری یک فیشینگ کار حرفه ‏ای که اقدام به 15 میلیارد ریال برداشت غیر مجاز از حساب مالباختگان کرده بود خبر داد‎. ‎

حادثه 24 - رئیس پلیس فتا استان البرز از شناسایی و دستگیری یک فیشینگ کار حرفه ‏ای که اقدام به 15 میلیارد ریال برداشت غیر مجاز از حساب مالباختگان کرده بود خبر داد‎. ‎

سرهنگ رسول جلیلیان در تشریح این خبر اظهار داشت: درپی شکایت یکی از شهروندان به پلیس فتا استان مبنی بر مسدود شدن کارت وی پس از انجام خرید در فضای مجازی ، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان اداره مبارزه با جرائم سایبری پلیس فتا استان البرز قرار گرفت.

 این مقام انتظامی افزود: شاکی با حضور در پلیس فتا استان اعلام داشت شخصی در فضای مجازی با وی ارتباط و درخواست خرید سکه های آگهی شده را نموده و وی مبلغ سکه ها را واریز و خواستار ارسال بسته خریداری شده توسط تاکسی اینترنتی نمود اما بعد از چند ساعت حساب بانکی وی مسدود شده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در بررسی های اولیه توسط کارشناسان پلیس فتا استان مشخص شد متهم یا متهمان احتمالی با شگرد ارسال پیامک سود سهام عدالت و پیامک ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا ، کاربران را به صفحه فیشینگ هدایت و پس از اخذ اطلاعات بانکی برداشت های متعددی از حساب افراد انجام می دهند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در این خصوص هویت متهم شناسایی و پس از اخذ مجوزهای قضایی وی را در مخفیگاهش در یکی از نقاط شهرستان کرج دستگیر کردند.

سرهنگ جلیلیان افزود:متهم در ابتدا منکر بزه ارتکابی شده ولی با ارائه ادله و مستندات به بزه خود مبنی بر برداشت غیر مجاز از کارت های بانکی مختلف به ارزش 15 میلیارد ریال اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا استان با اشاره به شناسایی 9 نفر از مالباختگان این پرونده تا کنون گفت: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضائی شد.

آخرین اخبار «حوادث البرز» را در صفحه حوادث البرز و حوادث کرج حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر