زمان مطالعه: دقیقه

برای ناوچه سهند در بندرعباس چه اتفاقی افتاد ؟ + جزئیات کامل

منابع خبری از حادثه برای یک ناوچه کلاس موج ارتش در مجاورت یک مجتمع تعمیرات شناوری در نزدیکی بندرعباس خبر می‌دهند.
18 تیر 1403
شناسه : 120765
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/120765
145+
بالا
منابع خبری از حادثه برای یک ناوچه کلاس موج ارتش در مجاورت یک مجتمع تعمیرات شناوری در نزدیکی بندرعباس خبر می‌دهند.

حادثه 24 - منابع خبری از حادثه برای یک ناوچه کلاس موج ارتش در مجاورت یک مجتمع تعمیرات شناوری در نزدیکی بندرعباس خبر می‌دهند.

یک ناوچه ایرانی سهند از کلاس موج در مجاورت یک مجتمع تعمیراتی در نزدیکی بندرعباس دچار حادثه شد. اخبار مخابره شده به خبرنگار فارس حاکی از احتمال اشکال در مخزن توازن کشتی یا نفوذ آب از محل شفت ناوچه در هنگام تعمیر حکایت دارد.

با توجه حجم تجهیزات پیشرفته مجتمع تعمیراتی مجاور و ابعاد ناوچه، امکان خارج سازی و تعمیرات آن میسر است. این حادثه چند مجروح نیز داشته است که به مراکز درمانی منتقل شده‌اند. این حادثه در 35 کیلومتری غرب بندر عباس رخ داده و این ناوچه در اسکله های مجاور با مجتمع ایزوایکو بوده که دچار حادثه می‌شود.

سلمان ضربی مدیرعامل ایزوایکو در گفت‌وگویی ضمن بیان این که این ناوچه در خارج از محوطه تعمیراتی ایزوایکو بوده، از همکاری تجهیزاتی این مجتمع با واحدهای مهندسی دریایی نیروی دریایی ارتش به منظور بازگرداندن این ناوچه به وضعیت عادی خبر داد و گفت: امکان تعمیرات و عملیاتی سازی مجدد این شناور وجود دارد.

چنین حوادثی در هنگام تعمیرات کشتی‌ها در دنیا مسبوق به سابقه است دو سال قبل نیز ناو جنگی «یو.اس.اس سالیوانز» نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا در یک اسکله غرق شد.

ناوشکن سهند نیروی دریایی ارتش بعداز ظهر امروز یک‌شنبه (۱۷ تیر) در اسکله پایگاه یکم نیروی دریایی در نزدیکی بندرعباس دچار سانحه شد. به گفته مدیرعامل ایزوایکو‌ی دریایی ارتش در این سانحه که در ۳۵ کیلومتری غرب بندرعباس در اسکله مجاور مجتمع ایزوایکو رخ داده، بخش‌هایی از آن زیر آب رفت که مهندسان تلاش کردند تعادل را در ناوشکن ایجاد کنند.

روز گذشته ناو سهند که برای تعمیر به یکی از اسکله‌های مربوط به صنایع دریایی بندرعباس اعزام شده بود دچار سانحه شد. در تصاویر منتشرشده از این حادثه دیده می‌شود که ناوچه سهند واژگون شده و بخشی از آن به زیر آب رفته است.

در اطلاعیه منطقه یکم نیروی دریایی ارتش آمده است که «ناو سهند در حال تعمیر در اسکله به خاطر نفوذ آب به مخازن، تعادلش را از دست داده که خوشبختانه به علت محدودیت عمق ساحل، بازگشت ناو به حالت تعادل به سرعت در حال انجام است.»

علت سانحه برای «ناوشکن سهند» چه بود؟

روابط عمومی ارتش همچنین اعلام کرد که مجروحان سطحی این سانحه برای طی درمان به بیمارستان اعزام شدند.

سلمان ضربی، مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزایکو)، در گفتگو با فارس ضمن بیان این که این ناوچه در خارج از محوطه تعمیراتی ایزوایکو بوده، از همکاری تجهیزاتی این مجتمع با واحد‌های مهندسی دریایی نیروی دریایی ارتش به منظور بازگرداندن این ناوچه به وضعیت عادی خبر داد.

او گفت امکان تعمیرات و عملیاتی‌سازی مجدد این شناور وجود دارد.

ناوشکن سهند، پس از ناو‌های جماران و دماوند، سومین ناوشکن «کلاس موج» نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران است که آذرماه ۱۳۹۷ به آب انداخته شد.

 

آخرین اخبار «حوادث هرمزگان» را در صفحه حوادث هرمزگان و حوادث بندرعباس حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

 
ارسال نظر