زمان مطالعه: دقیقه

سرمربی جدید پرسپولیس کیست ؟ / خبرهای خوش برای پرسپولیسی‌ها

یک سرمربی اسپانیایی برای سرخ‌پوشان تعیین شده است که می تواند کارنامه درخشانی برای پرسپولیس رقم بزند.
05 تیر 1403
شناسه : 120039
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/120039
166+
بالا
یک سرمربی اسپانیایی برای سرخ‌پوشان تعیین شده است که می تواند کارنامه درخشانی برای پرسپولیس رقم بزند.

حادثه 24 - یک سرمربی اسپانیایی برای سرخ‌پوشان تعیین شده است که می تواند کارنامه درخشانی برای پرسپولیس رقم بزند.

با اعلام حامی مالی باشگاه پرسپولیس، خوان کارلوس گاریدو به عنوان سرمربی جدید سرخ‌پوشان پایتخت معرفی شد.

خوان کارلوس گاریدو سرمربی جدید پرسپولیس کیست ؟

این سرمربی اسپانیایی متولد ۲۹ مارس ۱۹۶۹ در والنسیا است. او سابقه خاصی به عنوان بازیکن ندارد، اما در عرصه مربیگری کار خود را در تیم محلی منطقه والنسیا در سال ۱۹۹۳ به نام "ال پویگ" آغاز کرد.

پس از ۵ فصل حضور در این تیم، به اوندا پیوست و با یک سال فعالیت، سال ۲۰۰۳ به عنوان سرمربی تیم B ویارئال انتخاب شد.


گاریدو در ۷ سال و مقاطع مختلف در این تیم کار کرد و در ۳۱ ژانویه ۲۰۱۰، به عنوان سرمربی تیم اصلی باشگاه معرفی شد. در جمع زیردریایی‌ها (لقب ویارئال)، تا تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۱۱ آمار ۱۰۶ بازی، ۴۵ برد، ۲۳ تساوی و ۳۸ باخت را ثبت کرد. در فصل ۲۰۱۰_۲۰۱۱، با ویارئال سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را به عنوان تیم چهارم لالیگا به دست آورد.

پس از جدایی از این تیم، ۱۵ نوامبر ۲۰۱۲ هدایت بروژ بلژیک را برعهده گرفت و در نخستین فصل حضورش با این تیم در رتبه چهارم لیگ حرفه‌ای این کشور ایستاد. پس از ثبت آمار ۳۷ بازی، ۲۰ برد، ۹ مساوی و ۸ باخت، ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۳ از این تیم جدا شد.

البته در بازگشت به اسپانیا در تاریخ ۲ دسامبر همان سال، توفیق چندانی به دست نیاورد و پس از ۱۰ بازی با آمار ۲ برد، ۳ مساوی و ۵ باخت، کمتر از ۲ ماه بعد از رئال بتیس برکنار شد.

اولین تجربه خارج از اروپا گاریدو، ۸ جولای ۲۰۱۴ در الاهلی مصر رقم خورد و در یک فصل، نایب قهرمانی لیگ مصر را به دست آورد. جایی که آمار ۴۰ بازی، ۲۲ برد، ۱۰ مساوی و ۸ باخت را به جا گذاشت و با کسب قهرمانی سوپرکاپ مصر و جام کنفدراسیون‌های قاره آفریقا، ۵ می ۲۰۱۵ با این تیم پرافتخار خداحافظی کرد.

الاتفاق عربستان هم اولین تیم آسیایی گاریدو است که ۶ نوامبر ۲۰۱۶ به آن رفت و با ثبت آمار ۱۲ بازی، ۳ برد، ۳ مساوی و ۶ باخت، ۳ ماه بعد برکنار شد.

در ۲ فصل هدایت راجا کازابلانکا مغرب بین ۲۰ ژوئن ۲۰۱۷ تا ۲۸ ژانویه ۲۰۱۹، توانست قهرمانی جام حذفی مراکش و جام کنفدراسیون‌های این قاره را با آمار ۸۱ بازی، ۳۹ برد، ۲۸ مساوی و ۱۴ باخت کسب کرد. در بازگشت به قاره کهن به عنوان سرمربی العین امارات انتخاب و پس از ۱۷ بازی با ۹ شکست، ۲ ژوئن ۲۰۱۹ از این تیم هم خداحافظی کرد تا بیشتر از ۴ ماه دوام نیاورد.

در ساحل تونس هم او موفقیتی نداشت و پس از انتخاب در تاریخ ۱۸ نوامبر ۲۰۱۹ با ۵ برد، ۳ تساوی و ۵ باخت از این تیم اخراج شد. در اولین دوره حضور در وداد مراکش هم فقط ۷ بازی روی نیمکت نشست. اوج ناکامی وی در سال ۲۰۲۱ رقم خورد که با وجود ۱۹ بازی هدایت کاستیون در لیگ ۲ اسپانیا، نتوانست مانع سقوطش شود.

کمتر از ۳ ماه فعالیت در اسماعیلیه مصر، بین ۲۰ سپتامبر تا ۹ دسامبر ۲۰۲۲ هم برایش خوش یمن نبود و با ثبت ۴ باخت در ۸ بازی با تیم اسماعیلیه مصر، حکم اخراج خود را دریافت کرد.

۲۶ فوریه ۲۰۲۳ بار دیگر به وداد مراکش بازگشت و با ثبت آمار ۱۴ بازی، ۸ برد، ۵ مساوی و یک باخت این تیم را به جایگاه ششم لیگ رساند.

آخرین تیم سرمربی اسپانیایی قبل از ورود به ایران USM آلجر الجزایر است که رکوردش در آن ۴۲ بازی، ۲۳ برد، ۶ مساوی و ۱۳ باخت از ۱۷ اکتبر ۲۰۲۳ و قرار گرفتن در رتبه چهارم لیگ این کشور است.

 

باشگاه پرسپولیس با والتر ماتزاری، سرمربی فصل پیش ناپولی به توافقات خوبی رسیده بود ولی رسانه‌ای شدن این موضوع و شیطنت برخی دلال‌ها و ایجنت‌ها باعث شد حضور او منتفی شود.

این بار باشگاه پرسپولیس با درس گرفتن از این موضوع، در سکوت کامل خبری مذاکرات با گزینه‌های مدنظر خود را پیش برد و حالا با گزینه نهایی خود به توافقات پایانی رسیده است


گفته می‌شود سرمربی بعدی پرسپولیس از قسمت جنوب غربی قاره سبز است و تا پایان این هفته به شکل رسمی از او رونمایی خواهد شد. یکی از مدیران پرسپولیس با تایید این خبر به طرفداری گفت:

تا پایان هفته خبرهای خوشی به هواداران می‌رسد. بعد از آن با قدرت وارد فصل نقل و انتقالات خواهیم شد.

والتر ماتزاری سرمربی ایتالیایی 

والتر ماتزاری (زاده ۱ اکتبر ۱۹۶۱) بازیکن سابق فوتبال و سرمربی فعلی فوتبال اهل ایتالیا است.

از باشگاه های که وی در آن بازی کرده‌ است می توان به باشگاه فوتبال کالیاری ، فیورنتینا ، امپولی و مودنا اشاره کرد. همچنین وی در تیم های اینتر میلان ،واتفورد ، تورینو ، کالیاری و ناپولی سابقه مربیگری دارد.

دوران بازیگری
وی دوران بازیگری خود را در تیم جوانان فولونیکا آغاز کرد و سپس به جوانان فیورنتینا پیوست جایی که لقب «آنتونونی جدید» به او داده شد. او سپس به تیم‌های پسکارا، کالیاری و رجیو امیلیا منتقل شد و سپس به امپولی پیوست و ۵ فصل در آنجا ماند. در فصل ۸۶–۱۹۸۵ در اولین صعود امپولی به سری آ حضور داشت. در ۸۹–۱۹۸۸ او به لیکاتا و سپس به مودنا پیوست و با مودنا قهرمانی سری سی را کسب کرد. و سپس در نولا، ویارجیو و آچیریاله … با آچیریاله او توانست به سری بی صعود کند. آخرین فصل دوران بازی او در تورس بود.

مربیگری
وی به عنوان دستیار و کارشناس در کنار رنزو اولیویری کار خود را در بولونیا و سپس ناپولی آغاز کرد و با نوشتن یک رساله مجوز مربیگری درجه یک را کسب نمود. بعد از سرمربیگری در روزوبلو (لقب بولونیا)، او سرمربی آچیریاله در سری سی شد و مقام نهم را کسب کرد و سپس در پیستویا در سری سی نیز به مقام دهم رسید.

لیوورنو و رجینا
در فصل ۰۴–۲۰۰۳ او به عنوان سرمربی لیورنو در سری بی انتخاب شد و تیم زادگاهش را خیلی زود به سری آ رساند. سال بعد او به رجینا رفت و سه سال در آنجا گذراند. در ۰۵–۲۰۰۴، در اولین فصل حضورش در رجینا با وجود کمبودهای فراوان، آمارانتو (لقب رجینا) را به مقام دهم رساند. در فصل بعد، با وجود شروعی بد توانست رجینا را در سری آ نگه دارد. در ۰۷–۲۰۰۶ در روز پایانی، توانست بر جریمه ۱۵ امتیازی (که در طول فصل به ۱۱ امتیاز کاهش یافت) که به‌دلیل حضور تیم در ماجرای کالچوپولی به تیم تحمیل شده بود چیره شود و تیم را در سری آ نگاه دارد. بدون این جریمه، تیم می‌توانست به جام یوفا راه یابد.

سامپدوریا
در ۱ ژوئن ۲۰۰۷، ماتزاری با قراردادی دو ساله با امکان تمدید به عنوان سرمربی سامپدوریا انتخاب شد. در اولین فصل حضور در سامپدوریا، با کسب نتایجی خوب در لیگ تیم را به جام یوفا ۰۹–۲۰۰۸ رساند و لیگ را با کسب ۶۰ امتیاز و عنوان ششمی به پایان برد. در آن فصل آنتونیو کاسانو به عنوان بازیکن قرضی از رئال مادرید به سامپدوریا پیوسته بود و سپس در پایان فصل قرارداد خود را دائمی کرد. فصل بعد برای سامپدوریا با نتایج منفی همراه بود. رقابت در لیگ با مشکلاتی همراه بود و تیم با رتبه پایینی لیگ را به پایان برد. تیم هر دو مسابقه دربی در لیگ مقابل جنوا را واگذار کرد (۳–۱ و ۱–۰). در جام یوفا در مرحله یک شانزدهم، هر دو بازی را به متالیست خارکف باختند و حذف شدند. در فینال جام حذفی هم در ضربات پنالتی مغلوب لاتزیو شدند. در همان زمان شایعات رفتن ماتزاری از سامپدوریا بیشتر و بیشتر می‌شد. در ۳۱ می ۲۰۰۹ ماتزاری اعلام کرد که بعد از بازی آخر لیگ مقابل پالرمو، قرارداد خود را با سامپدوریا تمدید نمی‌کند و این آخرین باری است که روی نیمکت سرمربیگری سامپدوریا می‌نشیند.

 

 

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

آخرین اخبار ورزشی را در صفحه اخبار ورزشی حادثه 24 بخوانید.

 

ارسال نظر