زمان مطالعه: 3 دقیقه

موبایل قاپ های حرفه ای تهران به دام افتادند/ جاعل اسناد دستگیر شد

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی پایتخت از انهدام یک باند پنج نفره در تهران خبر داد و گفت: سارقان در محدوده استحفاظی کلانتری ۲۰۸ (ترمینال جنوب) دستگیر شدند.
02 تیر 1403
شناسه : 119901
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/119901
117+
بالا
رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی پایتخت از انهدام یک باند پنج نفره در تهران خبر داد و گفت: سارقان در محدوده استحفاظی کلانتری ۲۰۸ (ترمینال جنوب) دستگیر شدند.

حادثه 24 - رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی پایتخت از انهدام یک باند پنج نفره در تهران خبر داد و گفت: سارقان در محدوده استحفاظی کلانتری ۲۰۸ (ترمینال جنوب) دستگیر شدند.

سرهنگ علی قاسم‌پور روز شنبه با اشاره به اینکه پیرو خبر دریافتی مبنی بر سرقت تلفن همراه یکی از شهروندان در سطح حوزه استحفاظی افزود: پس از اطلاع از سرقت موبایل یکی از شهروندان ماموران کلانتری به محل وقوع سرقت مراجعه و با بررسی دوربین‌های مداربسته و اقدامات فنی پلیسی موفق شدند مشخصات ظاهری سارق را شناسایی و در اختیار واحدهای گشتی قرار دهند.

وی اظهار کرد: عوامل کلانتری در حین گشت زنی در محدوده، سارق را شناسایی و در حالیکه مشغول زاغ زنی شهروندان برای سرقت دیگری بود، زیر نظر گرفتند و درست لحظه‌ای که قصد موبایل قاپی یکی از شهروندان را داشت توسط ماموران پلیس غافلگیر و دستگیر شد.

سرهنگ قاسم‌پور به اقدامات پیش دستانه پلیس و آمادگی هر چه تمام تر ماموران کلانتری اشاره کرد و افزود: متهم به کلانتری منتقل و طی بازجویی‌های هدفمند و فنی، به جرم خود مبنی بر سرقت تلفن همراه و ۱۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کرد همچنین در بررسی‌های تخصصی مالخر این سارق نیز شناسایی و طی یک عملیات منسجم پلیسی، دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: در ادامه روند تحقیقات، سه نفر دیگر از سارقان که با نفرات دستگیر شده باندی را تشکیل داده و پس از سرقت موبایل قاپی در نقاط مختلف تهران اموال مسروقه را به این مالخر می‌فروختند، شناسایی و دستگیر شدند و پنج دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه نیز از این متهمان کشف شد.

سرهنگ علی قاسم‌پور اضافه کرد: متهمان به جرم خود مبنی بر سرقت به شیوه موبایل قاپی اعتراف کرده و پس از تشکیل پرونده، هر پنج نفر برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفتند.

دستگیری سارق گردنبند

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق گردنبند قاپ در محدوده ازگل خبر داد.

سرهنگ صادق ضرونی نیز اظهار کرد: در پی خبر سرقت و قاپ زنی گردنبد طلا یک نفر از شهروندان، عوامل کلانتری ۱۶۴ قائم در محل حضور پیدا کرده و تحقیقات پلیسی را آغاز کردند.

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: شهروند خانمی که قربانی سرقت شده بود، گفت که یک نفر سارق گردنبند قاپ با خشونت اقدام به سرقت گردنبند این شهروند نموده که در حین سرقت مقاومت نشان داده و زمین خورده که موجب جراحت وی شده بود.

سرهنگ ضرونی گفت: سارق به صورت پیاده از محل متواری شد که با هوشیاری ماموران پلیس واطلاع رسانی به موقع این شهروند و ایجاد طرح مهار، سارق شناسایی، متوقف و دستگیر شده و به کلانتری منتقل شد.

وی افزود: پس از بازرسی اولیه متهم، تعداد یک رشته گردنبند طلا که متلعق به شاکی بوده و یک عدد اسپری فلفل کشف شد که گردنبند به شاکی تحویل داده شد و متهم پس از اخذ دستور از مقام قضایی به پایگاه اول آگاهی تحویل داده شد.

سرهنگ ضرونی تاکید کرد: امنیت شهروندان خط قرمز پلیس بوده و با مجرمانی که باعث بر هم ریختن نظم و امنیت اجتماع شوند قاطعانه برخورد خواهد شد.

جاعل اسناد دستگیر شد

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی پایتخت نیز از دستگیری سارق و جاعل اسناد و مدارک هویتی در بازار خبر داد.

سرهنگ حسین مافی گفت: پیرو رصد های اطلاعاتی پلیس و اقدامات فنی پلیسی فردی که اقدام به سرقت و جعل اسناد و مدارک و فروش مدارک جعلی به افراد سودجو می‌کرد شناسایی و تیم عملیات کلانتری ۱۱۳ بازار دستگیری متهم را در دستور کار خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه در تحقیقات و پی جویی‌ها مشخص شد که فرد بسیار حرفه‌ای بود، افزود: با توجه به اهمیت موضوع، با هماهنگی مقام قضایی بعد از شناسایی هویت و مخفیگاه نامبرده و زیر نظر گرفتن او بصورت نامحسوس وی را در حالیکه قصد داشت مدارک جعلی را تحویل یکی از مشتریان خود دهد، دستگیر کردند.

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران بزرگ تاکید کرد: در ادامه تحقیقات، از متهم تعدادی اسناد و مدارک سرقتی و جعلی شامل گواهینامه، دسته چک های مسروقه، اسناد مالکیت تک برگ و دفترچه‌های مسروقه، شناسنامه و کارت ملی، گواهینامه، کارت خودرو و مهرهای جعلی مربوط به اداره مختلف دولتی، بانک‌های دولتی و خصوصی و مهر صدور سند کشف و به کلانتری منتقل شد.

سرهنگ مافی ادامه داد: مجرم به ۵۰ فقره جعل مشابه و فروش آن به افراد سوجو اعتراف کرده و برای ادامه تحقیقات در اختیار کاراگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری پایتخت به شهروندان توصیه کرد فریب این افراد سودجورا نخورند و از هرگونه همکاری با این افراد جاعل خودداری نمایند و هرگونه موارد مشکوک و مظنون را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر