زمان مطالعه: 5 دقیقه

جراحی بسته دیسک به آسانی

جراحی بسته دیسک به مجموعه‌ای از اقدامات درمانی تهاجمی گفته می‌شود که توسط فوق تخصص درد بدون ایجاد برش‌‌های بسیار عمیق و بار کردن کمر به رفع مشکلات ناشی از جابه‌جایی و آسیب‌دیدگی‌ها می‌پردازد.
20 خرداد 1403
شناسه : 119194
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/119194
186+
بالا
در این مطلب به بررسی روش‌های جراحی بسته دیسک صحبت کرده و مهم‌ترین روش‌ها همچون لیزر دیسک، دیسکوژل، آندوسکوپی و اپیدورال را معرفی کردیم. چنانچه قصد انجام هر یک از این جراحی‌ها را دارید دریافت خدمات از دکتر مسعود هاشمی می‌تواند ایده جالبی برای شما باشد.
جراحی بسته دیسک به مجموعه‌ای از اقدامات درمانی تهاجمی گفته می‌شود که توسط فوق تخصص درد بدون ایجاد برش‌‌های بسیار عمیق و بار کردن کمر به رفع مشکلات ناشی از جابه‌جایی و آسیب‌دیدگی‌ها می‌پردازد.

 

حادثه 24 - جراحی بسته دیسک به مجموعه‌ای از اقدامات درمانی تهاجمی گفته می‌شود که توسط فوق تخصص درد بدون ایجاد برش‌‌های بسیار عمیق و بار کردن کمر به رفع مشکلات ناشی از جابه‌جایی و آسیب‌دیدگی‌ها می‌پردازد.

کم عارضه‌تر بودن جراحی بسته دیسک نسبت به جراحی باز باعث شده است تا در سالیان اخیر افراد بسیاری متقاضی این روش درمانی باشند.

اگر شما نیز جزو آن دسته افرادی هستید که می‌خواهند در رابطه با جراحی بسته دیسک اطلاعات بیشتری به دست آورید، مطالعه این مطلب مختص شما خواهد بود.

جراحی بسته دیسک چیست؟

جراحی بسته دیسک که به عنوان جراحی کم تهاجمی ستون فقرات نیز شناخته می‌شود، مجموعه‌ای از روش‌های نوین درمانی است که برای درمان بیماری‌های دیسک کمر و گردن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش‌ها، با ایجاد برش‌های بسیار کوچک در ناحیه مورد نظر، از ابزارهای ظریف و هدایت تصویر (مانند فلوروسکوپی یا اشعه ایکس) برای دسترسی به دیسک آسیب‌دیده و انجام اعمال جراحی استفاده می‌شود.

دوره نقاهت کوتاه‌تر، درد و خونریزی کمتر و همچنین کاهش خطر عفونت در پی برش‌های کوتاه باعث شده است تا جراحی بسته دیسک در سالیان اخیر محبوبیت بسیار زیادی میان پزشکان و بیماران یابد.‌

مهم‌ترین روش‌های جراحی بسته دیسک

جراحی بسته دیسک روش‌های متنوعی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آندوسکوپی

آندوسکوپی یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین روش‌های جراحی بسته دیسک کمر است که به دلیل عوارض جانبی کم بسیار مورد توجه قرار است. در این روش پزشک جراح به جای ایجاد شکاف‌های بزرگ یک سری شکاف‌های کوچک ایجاد کرده و یک میله نازک را وارد کمر می‌کند. سپس دستگاه آندوسکوپ وارد می‌شود تا تصویربرداری لازم را انجام دهد. پزشک با مشاهده وضعیت ستون فقرات در مانیتور خود بدون ایجاد شکاف بزرگ سعی می‌کند مشکلات پیش آمده را رفع و آسیب‌دیدگی‌ها را ترمیم کند.

بیمارانی که تحت این جراحی قرار می‌گیرند معمولا بالای 90 درصد احتمال بهبودی دارند و بسیار سریع دوره نقاهت خود را پشت سر می‌گذارند. این بیماران همچنین نسبت به افرادی که جراحی‌های باز ستون فقرات را تجربه می‌کنند درد و خونریزی کمتری خواهند داشت.

اپیدورال

اپیدورال از دیگر روش‌های محبوب جراحی بسته کمر محسوب می‌شود که به دلیل اثرگذاری بالا و همچنین دوره نقاهت کوتاه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در این روش درمانی تمرکز بر روی کاهش التهاب دیسک است.

در واقع می‌توان گفت در روش اپیدورال ماده بی‌حسی به همراه استروئید به ناحیه اپیدورال تزریق می‌شود تا التهاب را کاهش داده و موجب بروز نشانه‌های بهبودی شود.

جالب است بدانید که اثر مثبت ناشی از تزریق استروئید بین 3 تا 6 ماه ماندگاری خواهد داشت و موجب بهبود شرایط فردی می‌گردد.

دیسکوژل (ابسلوت ژل)

دیسکوژل از دیگر روش‌های کم تهاجمی بهبود اختلالات دیسک کمر است که به دلیل دارا بودن دوران نقاهت کوتاه، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

ژل دیسکوژل یک ژل ترکیبی و بدون عارضه است که از الکل، سلولز و فلز تنگستن ساخته شده است. این ژل طی یک بی‌حسی موضعی دقیقا به ناحیه آسیب دیده تزریق می‌شود تا با جذب آب در این قسمت یک حمایت ساختاری برای نخاع بسازد و درد را کاهش دهد. گفتنی است که این روش درمانی در سالیان اخیر در بسیاری از کشورهای جهان مورد توجه قرار گرفته است.

لیزر دیسک

لیزر دیسک یکی دیگر از روش‌های جراحی بسته دیسک است که از لیزر برای انجام جراحی استفاده می‌شود.‌ طی این روش جراحی برش‌های ریزی بر روی ناحیه کمر ایجاد می‌شود تا از طریق آن‌ها با یک سوزن پروپ لیزر وارد دیسک شود و به کمک فیبرهای نوری انرژی لیزر را به محل آسیب دیده منعطف کند تا شرایط برای بهبود و درمان فراهم گردد.‌

بیمار طی این روش جراحی خون کمتری از دست خواهد داد و سریع‌تر بهبود می‌یابد. همین موضوع نیز این روش جراحی را به یکی از محبوب‌ترین جراحی‌های دیسک تبدیل کرده است.

جمع بندی

در این مطلب به بررسی روش‌های جراحی بسته دیسک صحبت کرده و مهم‌ترین روش‌ها همچون لیزر دیسک، دیسکوژل، آندوسکوپی و اپیدورال را معرفی کردیم. چنانچه قصد انجام هر یک از این جراحی‌ها را دارید دریافت خدمات از دکتر مسعود هاشمی می‌تواند ایده جالبی برای شما باشد.

ما در کلینیک دکتر مسعود هاشمی به کمک یک تیم خبره و کاربلد در تلاشیم تا بهترین خدمات درمانی را به شما عزیزان ارائه دهیم. برای دریافت خدمات بهتر است قبل از مراجعه حضوری، به صورت تلفنی نوبت رزرو کنید.

برنامه حضور دکتر مسعود هاشمی در کلینیک‌ها به شرح زیر است:

یکشنبه دوشنبه سه ‌شنبه چهارشنبه - مطب شریعتی

شریعتی، بالاتر از پل رومی، روبروی بانک پارسیان، کوچه نبوی، پلاک 2، واحد 1

021-26658517

شنبه - مطب جردن (ساعت 11 صبح الی 6 عصر)

خیابان جردن نرسیده به میرداماد کوچه قبادیان غربی پلاک 9 کلینیک راد

021-26658517

چهارشنبه ها - 3 الی 7 عصر لاله بیمارستان لاله

شهرک غرب – خ. سیمای ایران نبش خیابان فلامک جنوبی

021-88369862-6

 

سوالات متداول

  • هزینه جراحی بسته دیسک چقدر است؟

هزینه جراحی بسته دیسک با توجه به روش درمانی منتخب، تجربه پزشک، میزان آسیب‌دیدگی و همچنین مرکز درمانی منتخب برای ارائه خدمات متفاوت است.

  • بهترین پزشک ایرانی برای جراحی دیسک بسته چه کسی است؟

دکتر مسعود هاشمی یکی از بهترین پزشکان ایرانی برای جراحی دیسک بسته است.

  • محبوب‌ترین روش جراحی دیسک بسته کدام است؟

اگر چه تمامی روش‌های جراحی دیسک بسته محبوبیت بسیار زیادی دارند اما آندوسکوپی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

کلمات کلیدی:
ارسال نظر