زمان مطالعه: 1 دقیقه

جوانمرگ شدن سید هومان صالحی در شهرکرد اشک همه را درآورد

مسوول تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: اعضای بدن بیمار مرگ مغزی ۳۴ ساله از روستای رحیم‌آباد شهرستان اردل در شهرکرد جداسازی و به بیماران نیازمند اهدا شد.
20 خرداد 1403
شناسه : 119162
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/119162
212+
بالا
مسوول تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: اعضای بدن بیمار مرگ مغزی ۳۴ ساله از روستای رحیم‌آباد شهرستان اردل در شهرکرد جداسازی و به بیماران نیازمند اهدا شد.

حادثه 24 - مسوول تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: اعضای بدن بیمار مرگ مغزی ۳۴ ساله از روستای رحیم‌آباد شهرستان اردل در شهرکرد جداسازی و به بیماران نیازمند اهدا شد.

پانته‌آ رمضان‌نژاد روز یکشنبه افزود: امروز مرگ مغزی سید هومان صالحی ۳۴ ساله که بر اثر تصادف طی روزهای اخیر در بیمارستان کاشانی شهرکرد بستری شده بود از سوی تیم پزشکی مورد تایید قرار گرفت و در نهایت با رضایت خانواده نیکوکار وی عمل اهدای عضو انجام شد.

وی ادامه داد: کبد و کلیه‌های این بیمار مرگ مغزی جداسازی و برای اهدا به بیماران در صف انتظار آماده‌سازی شد.

مسوول تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این یازدهمین عمل اهدای عضو در استان طی سالجاری است.

رمضان‌نژاد با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری به لحاظ اهدای عضو در رتبه هشتم کشور قرار دارد، گفت: در حال حاضر ۸۰ بیمار در استان چشم انتظار پیوند عضو هستند.

به گفته وی، به منظور ترویج فرهنگ خداپسندانه اهدای عضو، علاقمندان می توانند از طریق وبگاه skums.ac.ir نسبت به تکمیل «فرم عضویت در خانواده بزرگ اهداکنندگان عضو» اقدام کنند.

سالانه بین پنج تا هشت هزار نفر در کشور دچار مرگ مغزی می‌شوند که در ۳۶ درصد موارد، تیم‌های پیوند عضو موفق به جلب رضایت خانواده‌ها می‌شوند و این در حالی است که در چهارمحال و بختیاری از هر سه خانواده ۲ خانواده برای اهدای عضو بیمار خود اعلام رضایت می‌کند.

آخرین اخبار «حوادث چهارمحال و بختیاری» را در صفحه حوادث چهارمحال و بختیاری و حوادث شهرکرد حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر