زمان مطالعه: دقیقه

سکوت رائفی‌پور درباره سقوط بالگرد رئیسی شکست

رائفی‌پور در فیلمی که در شبکه های اجتماعی و رسانه ها وایرال شده است گفت: خیلی صبوری کردم تا در مورد سقوط بالگرد رئیس‌جمهور چیزی نگویم .
18 خرداد 1403
شناسه : 119059
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/119059
777+
بالا
رائفی‌پور در فیلمی که در شبکه های اجتماعی و رسانه ها وایرال شده است گفت: خیلی صبوری کردم تا در مورد سقوط بالگرد رئیس‌جمهور چیزی نگویم .

حادثه 24 - علی‌اکبر رائفی‌پور گفت: خیلی صبوری کردم تا در مورد سقوط بالگرد رئیس‌جمهور چیزی نگویم. 

رائفی‌پور: رائفی‌پور در فیلمی که در شبکه های اجتماعی و رسانه ها وایرال شده است گفت: خیلی صبوری کردم تا در مورد سقوط بالگرد رئیس‌جمهور چیزی نگویم .

او در این فیلم گفت: انگار روند فرسایشی در جهان حاکم شده است و یک مسئله کلی است . انگار هیچ طرفی طرف پیروز نیست و انگار توازن جدیدی در دنیا در حال شکل گیری است . وقتی توازن قبلی می خواهد از بین برود و تغییراتی ایجاد شود و عده ای می خواهند جایگاه جدیدی به دست آورند و قدرت های پیشین در حال تلاش هستند که جایگاه خود را حفظ کنند، این حالت پیش می آید.

وی با اشاره به اینکه برخی می پرسند این حادثه بود، کار اسرائیل بود، قصور بود یا تقصیر، عمدی بود یا... گفت: فارغ از اینکه این کار چه کسی بوده یا حادثه یا عملیات تروریستی بوده است، فعلا پیش فرض اول را روی حادثه بودن می گذارم. اما واقعا پذیرفتنی نیست که شخص دوم کشور چنین اتفاقی برایش بیفتد و تمهیداتی برایش اندیشیده نشده باشد.

رائفی پور بیان کرد: با چندین خلبان در خصوص سقوط بالگرد صحبت کردم و برای آن‌ها هم این اتفاق عجیب بود. خلبان های با سابقه ارتش سپاه و...  یعنی آن دستگاه فرسوده بود، جی پی اس هم نداشت؟ 

او تأکید کرد: خلبان بالگرد رئیس‌جمهور بسیار ماهر بوده است و برای جابه‌جایی رهبر انقلاب بارها از همین بالگرد و خلبان استفاده شده بود. افرادی که با این خلبان پرواز کرده‌اند می‌گویند او در رعایت نکات ایمنی خیلی محتاط بوده است. کسی از همراهان قالیباف که خیلی آدم دقیق و حساسی بود می گفت که من بیش از 50 بار با این خلبان پرواز داشتم . آدم فوق العاده حساس و دقیقی بود. گفت یک شب از سیستان و بلوچستان به خاطر پرواز و شرایط خاص پرواز نکرد و گفت اصلا این اقدام را انجام نمی دهم.

رائفی پور با پرسیدن اینکه ما چند نفر از مسئولان خود را باید از دست بدهیم گفت: مثلا شهید کاظمی اگر بود واقعا باید یکی از فرماندهان سپاه می بود. نبود شهید کاظمی واقعا یک ضایعه ای است برای کسانی که ایشان را می شناختند؛ یک پاسدار نخبه. ایشان هم در چنین حادثه ای از دست رفت. باید کمیته حقیقت یاب ایجاد شود. گزارش درست و دقیق به مردم بدهند. بگویند فلانی قصور کرده است و از مردم عذرخواهی کنند. نترسند و حقایق را بگویند.

او ادامه داد: یک کشور کلی هزینه می کند و تا یک شخص به یک پختگی و بازدهی می رسد بعد چنین حادثه ای برایش رخ می دهد. مگر می شود که بیست ساعت دنبال رئیس جمهور یک مملکت بگردند؟ 

آخرین اخبار روز را در صفحه اخبار روز حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر