زمان مطالعه: 1 دقیقه

از بالگرد ابراهیم رئیسی که سقوط کرد چه می دانیم؟

بالگردی که ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان و چند مقام استان آذربایجان شرقی سرنشین آن بوده‌اند بالگرد دو ملخه بِل ۲۱۲ بوده است.
31 اردیبهشت 1403
شناسه : 118207
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/118207
377+
بالا
بالگردی که ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان و چند مقام استان آذربایجان شرقی سرنشین آن بوده‌اند بالگرد دو ملخه بِل ۲۱۲ بوده است.

حادثه 24 - بالگردی که ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان و چند مقام استان آذربایجان شرقی سرنشین آن بوده‌اند بالگرد دو ملخه بِل ۲۱۲ بوده است.

این بالگرد آمریکایی ساخت دهه ۷۰ میلادی در تگزاس است که خط تولید آن در اواخر دهه ۸۰ به کانادا، کشور سفارش‌دهنده منتقل شده است.

از بل ۲۱۲ برای مقاصد غیرنظامی از جمله امدادرسانی، آتش‌نشانی و ترابری هم استفاده می‌شود. این بالگرد دو موتوره، توانایی حمل ۱۵ نفر سرنشین و بیش از دو تن بار اضافه دارد. این مدل در نسخه استاندارد دارای بیشینه سرعت ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت، برد حدود ۴۴۰ کیلومتر و حداکثر ارتفاع پرواز پنج کیلومتر است.

در مدل‌های اولیه بل که به عنوان یک بالگرد ترابری پشت خط مقدم ساخته شده بودند، خبری از شیشه ضد گلوله، سلاح و سامانه‌های هشدار رادار نبود؛ تجهیزاتی که به بعضی مدل‌های بعدی اضافه شدند.

ارتش ایران در دوران محمدرضاشاه هلی‌کوپترهای بل ۲۱۲ تولید ایتالیا را خریداری کرد و مدل نظامی این بالگرد هم در ایران به نام بل ۲۱۲ معروف است.

ارسال نظر