زمان مطالعه: 2 دقیقه

گزارش قتل نیکا شاکرمی در بی بی سی خبرنگاران را گرفتار کرد

یک روز پس از انتشار گزارشی در شبکه بی بی سی درباره نیکا شاکرمی و ادعای اینکه او به قتل رسیده است دادستانی تهران علیه برخی فعالان رسانه‌ای اعلام جرم کرد.
12 اردیبهشت 1403
شناسه : 117278
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/117278
172+
بالا
یک روز پس از انتشار گزارشی در شبکه بی بی سی درباره نیکا شاکرمی و ادعای اینکه او به قتل رسیده است دادستانی تهران علیه برخی فعالان رسانه‌ای اعلام جرم کرد.

حادثه 24 - یک روز پس از انتشار گزارشی در شبکه بی بی سی درباره نیکا شاکرمی و ادعای اینکه او به قتل رسیده است دادستانی تهران علیه برخی فعالان رسانه‌ای اعلام جرم کرد.

روز گذشته شبکه بی بی سی انگلیسی در گزارشی مدعی شد که نیکا شاکرمی دختر جوانی که در جریان ناآرامی‌های سال 1401 جانش را از دست داده بود به قتل رسیده است. این گزارش بازتاب زیادی داشت و برخی فعالان رسانه‌ای نسبت به بازنشر آن اقدام کردند. اقدامی که واکنش دادستانی تهران را به دنبال داشت.

خبرگزاری میزان اعلام کرد: برخی از فعالان رسانه‌ای که با استناد به گزارش جعلی و پر از اشتباه بی‌بی‌سی، با همراهی گروه‌های ضد انقلاب اقدام به انتشار مطالب کذب در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی کرده بودند به دادستانی تهران احضار شدند.

به واسطه انتشار مطالب کذب، توهین‌آمیز و تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی پس از انتشار گزارش جعلی سایت انگلیسی BBC در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی، دادستانی تهران علیه تعدادی از خبرنگار‌ها و فعالان رسانه‌ای اعلام جرم کرد.

دادستانی تهران در راستای وظیفه قانونی عدلیه برای مقابله با برهم زنندگان امنیت روانی جامعه، ضمن اعلام جرم، برای این افراد پرونده قضایی تشکیل داد و جهت ارائه توضیحات به دادسرای تهران احضار شدند.

گفتنی است روز گذشته در حالی سایت bbc جهانی گزارشی جعلی و نادرست و پر اشتباه در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی منتشر کرد که پیشتر به این پرونده رسیدگی دقیق قضایی صورت گرفته و نتایج بررسی‌ها نیز رسما در رسانه‌ها اعلام شد.

 

آخرین اخبار «حقوقی و قضایی» را در صفحه حقوقی و قضایی حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

 

ارسال نظر