زمان مطالعه: 5 دقیقه

ناگفته‌های 4 شبانه روز جدال زن زباله‌گرد با مرگ / زن جوان چطور در جرز دیوار زنده ماند؟

زن جوان در بم هنگام جمع‌آوری ضایعات بین جرز دیوار دو ساختمان سقوط کرد و 4 شبانه‌روز بدون آب و غذا و در شرایطی سخت در آنجا گرفتار بود؛ اما سرانجام با حضور امدادگران آتش نشانی از مرگ نجات پیدا کرد.
12 اردیبهشت 1403
شناسه : 117276
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/117276
187+
بالا
زن جوان در بم هنگام جمع‌آوری ضایعات بین جرز دیوار دو ساختمان سقوط کرد و 4 شبانه‌روز بدون آب و غذا و در شرایطی سخت در آنجا گرفتار بود؛ اما سرانجام با حضور امدادگران آتش نشانی از مرگ نجات پیدا کرد.

حادثه 24 - زن جوان در بم هنگام جمع‌آوری ضایعات بین جرز دیوار دو ساختمان سقوط کرد و 4 شبانه‌روز بدون آب و غذا و در شرایطی سخت در آنجا گرفتار بود؛ اما سرانجام با حضور امدادگران آتش نشانی از مرگ نجات پیدا کرد.

این حادثه در روستایی به نام استیفان، در نزدیکی بم اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که این زن که حدود 40 سال دارد و در کار جمع‌آوری ضایعات در حال پرسه زدن در اطراف روستا متوجه شد بین جرز دیوار دو خانه که در حال ساخت است مقدار ضایعات وجود دارد. او انگار که گنج دیده باشد خودش را به این دیوار رساند و از آن بالا رفت. او وقتی بالای دیوار قرار گرفت در فاصله حدود 20 سانتی متری 2 دیوار مقدار زیادی زباله و ضایعات دید اما هنوز به خودش نیامده بود که تعادلش برهم خورد و داخل جرز دیوار سقوط کرد.

محلی که این حادثه در آنجا اتفاق افتاد نوسار و خالی از سکنه بود. زن جوان هرچه داد و فریاد کرد و کمک خواست هیچ کس نبود که به او کمک کند. از طرفی هوا هم رو به تاریکی رفت و زن جوان در شب را در آنجا ماند. او که از صبح آن روز در حال کار و جمع آوری زباله بود، خسته، گرسنه و تشنه بود و نمی‌دانست باید برای نجات خودش چه کار کند. او راهی جز صبر کردن نداشت و در همان شرایط خوابش برد.

صبح روز بعد وقتی هوا روشن شد باز هم سکوت منطقه نشان می‌داد که هیچ کس در آن حوالی نیست. با این وجود زن جوان با همه توانش فریاد می‌کشید و کمک می‌خواست اما صدایش به جایی نمی‌رسید. انگار که دنیا برایش به آخر رسیده بود. جایی که او در آنجا قرار داشت آنقدر تنگ بود که به زحمت می‌توانست گردنش را تکان دهد. فقط وقتی بالا نگاه می‌کرد می توانست آسمان را ببیند و بجز آن فقط دیوار می دید. زن هر صدایی که می‌شنید امیدوار می‌شد و باز هم فریاد می‌زد اما صدایش به جای نمی رسید و کسی نبود که صدای او را بشنود و کمک کند.

هرچه می‌گذشت زن توانش را از دست می‌داد و امیدش برای نجات کمرنگ‌تر می‌شد. او 4 شبانه روز را در همین شرایط بین جرز دیوار گذراند و روز چهارم دیگر امیدش را هم از دست داده بود. نه توانی برای فریاد کشیدن داشت و نه امیدی برایش باقی مانده بود. حتی چشمانش را همه به زحمت می‌توانست باز نگه دارد. 4 شبانه روز تشنگی و گرسنگی و رنج گرفتار شدن در فضایی تنگ و پر از زباله او را در یک قدمی مرگ قرار داده بود.

عصر روز چهارم

4 شبانه روز از حادثه تلخی که برای زن جوان رخ داده بود می‌گذشت؛  اما هیچ کس بجز خودش از آنچه رخ داده بود اطلاعی نداشت. او باز هم با همه توانی که برایش باقی مانده بود شروع به فریاد کشیدن کرد. باز هم هوا رو به تاریکی می‌رفت و خبری از ساکنان منطقه نبود تا اینکه یکی از ساکنان ساختمان که برای وصل کردن برق خانه به آنجا آمده بود، وقتی روی پشت بام رفت صدای ناله ضعیفی را شنید. معلوم نبود که صدا از کجا می‌آید با این وجود وقتی دقت کرد متوجه شد صدای از سمت دیوار مشترک با همسایه است. وقتی دقت کرد مطمئن شد که فردی در جرز دیوار افتاده و کمک می‌خواهد. وقتی او از این ماجرا مطمئن شد، با آتش نشانی تماس گرفت و درخواست کمک کرد.

دقایقی بعد گروه نجات آتش نشانی بم به محل حادثه رسید و عملیات نجات آغاز شد. آنها بعد از آنکه از محل دقیقی که زن در آنج گرفتار شده بود مطمئن شدند با اجازه صاحب خانه دیوار را شکافتند و توانستند زن جوان را نجات دهند.

محسن حدادیان، رئیس آتش نشانی شهرستان بم درباره این حادثه به حادثه 24 می‌گوید: زن جوان 4 شبانه روز را در شرایطی سخت و با تشنگی و گرسنگی گذرانده بود و نجات و زنده ماندنش چیزی شبیه معجزه بود. او ادامه می‌دهد: وقتی نیروهای آتش نشانی به محل حادثه رسیدند زن با صدایی ضعیف ناله می‌کرد و معلوم بود شرایط خوبی ندارد. در این شرایط همکارانم در عملیاتی که حدود 20 دقیقه طول کشید دیوار را شکافته و زن جوان را که بی‌حال بود نجات دادند. او که بدون مکان و سرپناه بود تحویل امدادگران اورژانس شد تا در نهایت به بهزیستی تحویل داده شود.

آخرین اخبار «حوادث کرمان» را در صفحه حوادث کرمان حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر