زمان مطالعه: 4 دقیقه

قتل یکی از کارکنان‌ کمپ ‌ترک‌ اعتیاد به دست مرد مجنون

پسری جوان سه سال بعد از قتل پدرش، وقتی برای ترک اعتیاد به کمپی رفته بود، یکی از کارکنان آنجا را کشت. پزشکی قانونی جنون این مرد را تایید کرده و اولیای‌دم درخواست دیه از بیت‌المال را مطرح کردند.
08 اردیبهشت 1403
شناسه : 116984
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/116984
96+
بالا
پسری جوان سه سال بعد از قتل پدرش، وقتی برای ترک اعتیاد به کمپی رفته بود، یکی از کارکنان آنجا را کشت. پزشکی قانونی جنون این مرد را تایید کرده و اولیای‌دم درخواست دیه از بیت‌المال را مطرح کردند.

 حادثه 24 - پسری جوان سه سال بعد از قتل پدرش، وقتی برای ترک اعتیاد به کمپی رفته بود، یکی از کارکنان آنجا را کشت. پزشکی قانونی جنون این مرد را تایید کرده و اولیای‌دم درخواست دیه از بیت‌المال را مطرح کردند.

رسیدگی به این پرونده از صبح نهم آذر ۱۳۹۹ و با انتقال پیکر مرد جوانی به نام ‌فرشاد به بیمارستانی در جنوب تهران آغاز شد. فرشاد با ضربه چاقو ‌مجروح ‌شده بود و ‌تلاش پزشکان برای نجات جانش موثر ‌واقع نشد و ‌جان باخت .با مرگ‌ مرد جوان ‌موضوع به تیم ‌جنایی اعلام و ‌در جریان تحقیقات مشخص شد فرشاد از کارکنان یک‌ کمپ ‌ترک‌ اعتیاد بوده که در جریان درگیری با یکی از معتادان به نام‌ میثم زخمی شده بود.کارآگاهان راهی کمپ شده و میثم را بازداشت کردند اما او ‌در جریان تحقیقات اظهارات عجیبی را مطرح کرد.او درنهایت مدعی شد در کمپ در حال سیگار کشیدن بودم که مقتول به من اعتراض کرد. این موضوع باعث دعوای ما شد و ‌با چاقو او ‌را کشتم.تیم ‌جنایی در ادامه تحقیقات دریافتند که میثم سه سال قبل نیز به خاطر اعتیادش با پدر خود در غرب تهران درگیر شده و او ‌را با ضربه چاقو کشته است. میثم‌ پس از محاکمه با رضایت خواهر و ‌برادرش و ‌دیگر اولیای‌دم از قصاص رها و‌ آزاد شد. بعد هم گرفتار اعتیاد شد و در جریان ترک اعتیاد دومین قتل را مرتکب گردید.با توجه به رفتارهای عجیب میثم، بازپرس برای بررسی سلامت روانی‌اش او را به پزشکی قانونی معرفی کرد که پرشکان بعد از چندین بار معاینه میثم اعلام کردند او در زمان قتل دچار جنون شده و در برابر کاری که کرده، مسئولیت ندارد .به این ترتیب با نظر پزشکان او در بیمارستان بیماران اعصاب و روان بستری شد. با منتفی‌شدن اجرای حکم قصاص، اولیای دم درخواست دیه را مطرح کردند. با توجه به وضعیت مالی میثم طبق قانون پرداخت آن بر عهده عاقله‌اش قرار گرفت.

هفته گذشته ‌به ریاست قاضی علی دلداری در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به این موضوع رسیدگی شد.یکی از اعضای خانواده متهم که در جلسه دادگاه حاضر بود، گفت: میثم گرفتار اعتیاد شده و ‌همین زندگی‌اش را نابود کرد. او‌ حدود سه سال قبل از قتل در کمپ، بر سر اعتیادش با پدرمان درگیر شد و او ‌را کشت. فکر می‌کردیم در زندان اعتیادش را ترک کرده و دیگر سمت اعتیاد نمی‌رود اما اشتباه می‌کردیم. او ‌دوباره معتاد شد و ‌وقتی در کمپ بود، آنجا مرتکب قتل شد. ما توانایی پرداخت دیه را نداریم. می‌توانید وضعیت مالی ما را بررسی کنید تا این موضوع ثابت شود .در ادامه اولیای‌دم مقتول در جایگاه قرار گرفتند و گفتند: فرشاد چند سال قبل به موادمخدر اعتیاد پیدا کرد. او را برای ترک‌ به یک کمپ بردیم‌ که در آنجا پاک‌ و ‌مشغول به کار شد. بعد از چند وقت هم به دست میثم کشته شد. خانواده او که از وضعیت روانی‌اش اطلاع داشتند، چرا به جای بیمارستان او را به کمپ بردند؟ پزشکی قانونی گفته او جنون داشته و امکان قصاص وجود ندارد، به همین خاطر درخواست دیه داریم.پس از این درخواست قضات وارد شور شدند و در صورتی که ناتوانی عاقله میثم تایید نشود، دیه مقتول از بیت‌المال پرداخت می‌شود .

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر