زمان مطالعه: 1 دقیقه

خبر خوش برای سهامداران بورس / مجوز افزایش سرمایه برای نمادهای شاخص‌ساز

هیأت واگذاری با افزایش سرمایه شرکت‌های بزرگ فولادی و یک بانک نیمه دولتی که از نمادهای شاخص‌ساز در بورس هستند، موافقت کرد.
25 فروردین 1403
شناسه : 116216
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/116216
115+
بالا
هیأت واگذاری با افزایش سرمایه شرکت‌های بزرگ فولادی و یک بانک نیمه دولتی که از نمادهای شاخص‌ساز در بورس هستند، موافقت کرد.

حادثه 24 - هیأت واگذاری با افزایش سرمایه شرکت‌های بزرگ فولادی ویک بانک نیمه دولتی که از نمادهای شاخص‌ساز در بورس هستند، موافقتکرد.

بر اساس اعلام معاونت حقوقی ریاست جمهوری، هیأت واگذاری در جلسه۲۲ اسفند ۱۴۰۲ به ریاست سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد با افزایشسرمایه چند شرکت بورسی اثرگذار در شاخص و یک شرکت سهامی خاصموافقت کرد.

بر این اساس سرمایه بانک تجارت (سهامی عام) با نماد «وتجارت» در بورساز ۲۲ هزار و ۳۹۲ میلیارد تومان به ۳۳ هزارو ۵۸۸ میلیارد تومان از محلسود انباشته افزایش یافت؛ سرمایه شرکت ملی مس (سهامی عام) نیز بانماد «فملی» در بورس از ۶۰ هزار میلیارد تومان به ۷۸ هزار میلیارد تومان ازمحل سود انباشته رسید.

شرکت فولاد مبارکه (سهامی عام) نیز که با نماد «فولاد» در بورسشاخص‌ساز است، افزایش سرمایه ۲۸ همتی داشت و از ۸۰ به ۱۰۸ هزارمیلیارد تومان از محل سود انباشته رسید. سرمایه شرکت سهامی خاص فولادشادگان نیز از ۲۰۰ به یک هزار میلیارد تومان افزایش می یابد.

در این جلسه همچنین با واگذاری ۸۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس بهصندوق های بازنشستگی کشوری و بیمه عشایر و روستاییان و نیز سازمانتأمین اجتماعی که در جلسه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ هیأت وزیران به تصویب رسیدهبود، موافقت نشد. لذا مقرر شد سهام باشگاه های استقلال و پرسپولیس باردیگر عرضه شود.

اعضای این هیأت با انحلال ۴ شرکت کشتی سازی زیرمجموعه شرکتمادرتخصصی ایزوایکو و شرکت آب و فاضلاب شهر جدید مجلسی ازشرکت های تابعه شرکت مادرتخصصی شرکت عمران شهرهای جدیدموافقت کردند.

آخرین اخبار اقتصادی را در صفحه اخبار اقتصادیحادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر