زمان مطالعه: 3 دقیقه

حیوان آزار فومنی دستگیر شد

دادستان عمومی و انقلاب فومن گفت: فرد حیوان آزاری که هفته گذشته فیلمش در فضای مجازی منتشر شده بود، شناسایی و دستگیر شد.
17 فروردین 1403
شناسه : 105832
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/105832
124+
بالا
دادستان عمومی و انقلاب فومن گفت: فرد حیوان آزاری که هفته گذشته فیلمش در فضای مجازی منتشر شده بود، شناسایی و دستگیر شد.

حادثه 24 - دادستان عمومی و انقلاب فومن گفت: فرد حیوان آزاری که هفته گذشته فیلمش در فضای مجازی منتشر شده بود، شناسایی و دستگیر شد.

مراد قربان زاده گفت: در فضای مجازی خبرهایی مبنی بر آزار و اذیت حیواناتی همچون سگ‌های خیابانی منتشر شده بود که این امر مورد پیگیری و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی و تایید صحت موضوع، دستورات لازم برای شناسایی و دستگیری فرد موردنظر داده شد و مردی حدود ۵۰ ساله که مبادرت به آزار و اذیت حیوانات کرده بود در یکی از روستاهای شهرستان فومن دستگیر شد.

دادستان عمومی و انقلاب فومن بیان کرد: با توجه به شناسایی و بازداشت فرد موردنظر، حکم این فرد به زودی صادر و به اطلاع عموم خواهد رسید.

طی هفته گذشته اخبار و فیلمی مبنی بر آزار و اذیت حیوانات از جمله کشتار سگ‌های ولگرد در برخی از مناطق شهرستان فومن در فضای مجازی منتشر شد که واکنش هایی را در اعتراض به اینگونه اقدامات در پی داشت.

روز گذشته نیز رئیس اداره حفاظت محیط زیست رضوانشهر در زمینه یک مورد دیگر از آزار حیوانات اعلام کرد: فرد حیوان آزار در این شهرستان به یک سال حمایت و تیمار از حیوانات محکوم شد.

اکبر میغی روز پنجشنبه با اعلام این خبر گفت: فردی که اقدام به حیوان آزاری کرده بود پس از شناسایی و طرح شکایت و پیگیری های حقوقی به حکم جایگزین مبنی بر یک سال کار، حمایت و تیمار در قبال حیوانات با نظارت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان محکوم شد.

وی با تشکر از دستگاه قضایی اظهار کرد: این فرد با انجام این عمل موجب ترویج خشونت و جریحه دار شدن اذهان عمومی از طریق شکنجه و آزار حیوان شده بود که پس از دریافت گزارش و مستندات مربوطه با انجام اقدامات حقوقی و طرح شکایت، فرد مورد نظر شناسایی و دستگیر شد.

حیوان آزاری یکی از انواع بداخلاقی های اجتماعی، بزهکاری یا اختلالات روانی است که موجب جریحه دار شدن افکار عمومی شده و جرم تلقی می شود؛ فصل بیست‌ و پنجم بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی تحت عنوان «احراق و تخریب و اتلاف اموال و حیوانات» به تعیین مجازات حیوان‌آزاری پرداخته است.

همچنین تضییع حقوق حیوانات طبق قانون مجازات اسلامی جرم بوده و به نوعی ترویج خشونت نیز محسوب می‌شود و از طرفی نظم عمومی جامعه را برهم زده و بهداشت عمومی را به مخاطره می‌اندازد.

آخرین اخبار «حوادث گیلان» را در صفحه حوادث گیلان و حوادث رشت حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر