زمان مطالعه: 2 دقیقه

جرئیات مرگ دسته جمعی 4 عضو خانواده مینودشتی

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی گلستان از فوت چهار عضو یک خانواده بر اثر گازگرفتگی در شهرستان مینودشت خبر داد.
14 فروردین 1403
شناسه : 105682
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/105682
158+
بالا
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی گلستان از فوت چهار عضو یک خانواده بر اثر گازگرفتگی در شهرستان مینودشت خبر داد.

حادثه 24 - رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی گلستان از فوت چهار عضو یک خانواده بر اثر گازگرفتگی در شهرستان مینودشت خبر داد.

محمدجواد مقسمی شامگاه دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران به تشریح جزئیات خبر فوت اعضای یک خانواده در روستای جنگلده پایین شهرستان مینودشت پرداخت و اظهار کرد: این حادثه حدود ساعت ۱۵ امروز روی داد و پدر و مادر و خواهر و برادر خانواده بر اثر مسمومیت با گاز مونواکسید کربن جان باختند.

 وی با بیان اینکه بعد از اعلام به مرکز فوریت پزشکی شهرستان مینودشت و با بررسی پرسنل اورژانس مشخص شد ساعت‌ها از فوت همه اعضای خانواده گذشته‌است، ادامه داد: گاز مونوکسید کربن گازی بدون رنگ و بو بوده و اصلی‌ترین منبع تولید این گاز سوختن ناقص نفت و گاز است.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی گلستان اضافه کرد: علت اصلی گازگرفتگی این افراد از سوی کارشناسان مربوطه در حال بررسی بوده و پس از اتمام و جمع بندی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

در این حادثه تأسف بار مردی ۳۷ ساله با همسر ۳۳ ساله به همراه کودکان چهار و هشت ساله جان خود را از دست دادند.

رنگ زرد شعله بخاری نشان از احتراق ناقص و خطرناک بودن آن دارد و آنچه به عنوان اولویت در چگونگی سوخت صحیح بخاری و یا دیگر وسایل گازسوز ملاک بوده «شعله آبی» است که باید مدنظر قرار گیرد.

بیشتر اتفاقات ناگوار با استفاده از آبگرمکن یا بخاری‌های فرسوده یا دارای نقص فنی و فاقد دودکش یا دارای دودکش بدون عملکرد مناسب در منزل رخ می‌دهد که بیشترین موارد ابتلا به مسمومیت ناشی از این موارد هستند.

سردرد، احساس سنگینی و گیجی، تهوع و استفراغ، سوزش شدید در ناحیه چشم و گلو و درد در قفسه سینه از مهمترین علائم مسمومیت با گاز مونواکسید کربن بوده و مسمومیت با منواکسید کربن یا گازگرفتگی به دلیل استفاده نادرست از بخاری و ایمن نبودن سیستم گرمایشی و تنفس گاز «CO» ایجاد می‌شود و بسیاری از علائم آن مانند آبریزش بینی، سردرد و سوزش چشم، شبیه به علائم سرماخوردگی است.

آخرین اخبار «حوادث گلستان» را در صفحه حوادث گلستان و حوادث گرگان حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر