زمان مطالعه: 5 دقیقه

دستگیری سه سارق در سیزده بدر / دستگیری موبایل قاپ در اتوبان ستاری

رئیس پلیس پیشگیری تهران از دستگیری سه سارق در سیزده بدر امسال خبر داد.
14 فروردین 1403
شناسه : 105676
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/105676
102+
بالا
رئیس پلیس پیشگیری تهران از دستگیری سه سارق در سیزده بدر امسال خبر داد.

حادثه 24 - رئیس پلیس پیشگیری تهران از دستگیری سه سارق در سیزده بدر امسال خبر داد.

سرهنگ علی قاسم پور از دستگیری سه سارق در پایتخت در سیزدهمین روز از نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و به تشریح جزئیات این پرونده ها پرداخت و گفت: در سیزدهمین روز از بهار، ماموران کلانتری ۱۰۶ نامجو در محدوده خیابان فتاحی تهران در حال گشت‌زنی بودند که به فردی که سعی داشت با تخریب، در یک دستگاه خودروی سواری مزدا را باز کند، مواجه شدند. ماموران برای بررسی موضوع به این فرد نزدیک شدند ولی این فرد به محض مشاهده ماموران با استفاده از یک دستگاه خودروی سواری پراید که در همان نزدیکی پارک بود؛ از محل متواری شد.

 رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: عملیات تعقیب متهم آغاز و بعد از طی مسافتی متهم از خودرو پیاده و از طریق دیوار حیاط ساختمانی وارد منزل مسکونی شد.

قاسم پور به جستجوی متهم در منزل مسکونی با همکاری ساکنین ساختمان اشاره کرد و گفت: در تحقیقات اولیه رد پایی از متهم به دست نیامد تا اینکه ماموران به دست آوردند متهم از طریق راه پله ساختمان به پشت بام مراجعه و خود را به ساختمان در حال تخریب رسانده است.

وی به مهار سارق و دستگیری او در یک عملیات پلیسی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: متهم پس از دستگیری و انتقال به کلانتری، به ۲۰ فقره سرقت مشابه با تخریب در خودرو اعتراف کرد.

دستگیری گوشی قاپ تک رو

قاسم پور گفت: در همین روز، تیم عملیاتی کلانتری ۱۱۶ مولوی درحال گشت‌زنی در خیابان ری تهران بودند که متوجه یک فقره موبایل قاپی توسط موتورسوار تکرو از عابر پیاده‌ای شدند و بلافاصله ماموران پلیس فرمان ایست را صادر کردند.

وی به فرار متهم از محل سرقت اشاره کرد و افزود: ماموران طی تعقیب و گریز و سپس با ایجاد طرح مهار، در یک عملیات پلیسی موفق شدند موتورسیکلت را متوقف و سارق را دستگیر کردند و در بررسی‌های بیشتر از متهم تلفن به سرقت رفته را کشف کنند. متهم پس از دستگیری به کلانتری منتقل و در تحقیقات اولیه به جرم خود مبنی بر موبایل قاپی اعتراف کرد.

قاسم پور با بیان اینکه متهم سابقه دار بود؛ ادامه داد: با روند قضائی تلفن همراه به مالک آن تحویل و متهم در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

وی به شهروندان توصیه کرد: از مکالمه تلفنی تلفن همراه به مدت طولانی اجتناب ورزیده و پس از مکالمه تلفنی تلفن همراه را به کیف خود انتقال دهید و از به نمایش گذاشتن آن اجتناب ورزید.

دستگیری موبایل قاپ در اتوبان ستاری

قاسم پور با اشاره به سومین سارقی که در سیزده‌بدر امسال دستگیر شده است؛ گفت: تیم عملیاتی ۱۳۸ جنت آباد در محدوده بزرگراه ستاری در حال گشت زنی بودند که به یک موتورسیکلت ان اس مشکی پلاک مخدوش که ترک نشین آن به صورت پیاده در حال زاغ زنی بود؛ مشکوک و مراقبت های ویژه پلیسی را آغار کردند.

وی  با اشاره به اینکه ترک نشین موتورسیکلت راننده یک دستگاه خودروی سانتافه را که در حال مکالمه تلفنی بود شناسایی کرد؛ افزود: به محض وقوع سرقت ماموران دستور ایست صادر و متهمان که ماموران پلیس را در نزدیکی خود می دیدند به صورت پیاده و با استفاده از موتورسیکلت از محل متواری شدند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران به فرار موتورسوار اشاره کرد و ادامه داد: در یک عملیات پلیسی ترک نشین موتورسیکلت دستگیر و در بررسی های بیشتر از متهم یک دستگاه تلفن همراه مسروقه و یک عدد گاز اشک آور کشف و متهم به سرقت تلفن همراه با همکاری همدستش اعتراف کرد.

قاسم پور با بیان اینکه متهم سابقه دار است؛ ادامه داد: دستگیری متهم متواری در دستور کار قرار دارد و متهم برای اخذ دستور قضائی روانه دادسرا شد.

وی در پایان به شهروندان هشدار داد: هنگام استفاده از تلفن همراه شیشه های خودرو را بالاکشیده و یا از هندزفری استفاده کنید تا از احتمال وقوع سرقت جلوگیری شود.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

کلمات کلیدی:
ارسال نظر