زمان مطالعه: 3 دقیقه

نخستین محکوم به قصاص سال ۱۴۰۳ پسر 21 ساله اهل تهرانپارس

پسر جوان که پس از آزادی از زندان دوست خود را کشته بود، پس از محاکمه در دادگاه کیفری استان تهران به قصاص محکوم شد.
14 فروردین 1403
شناسه : 105662
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/105662
150+
بالا
پسر جوان که پس از آزادی از زندان دوست خود را کشته بود، پس از محاکمه در دادگاه کیفری استان تهران به قصاص محکوم شد.

حادثه 24 - در این پرونده از آبان سال ۱۴۰۱ و با گزارش نزاع منجر به قتل در محله تهرانپارس در دستور کار تیم جنایی پایتخت قرار گرفت. ماموران با تحقیقات محلی، فرد ۲۱ ساله‌ای به نام کیانوش را به عنوان عامل این جنایت شناسایی و دستگیر کردند.
کیانوش در جریان تحقیقات گفت: دو سال قبل به اتهام سرقت دستگیر و روانه زندان شدم. دوستانم به من کمک کردند تا بتوانم رد مال کرده و آزاد شوم. بعد از آزادی، آنها مدام سر من منت می‌گذاشتند که به همین خاطر درگیر شدیم. آخرین بار دوستانم بهروز را علیه من تحریک کردند. او مقابل خانه‌مان آمد، مهمان داشتیم و مادرم در حیاط بود. او حتی به مادرم هم لگد زد که من به زیر زمین رفته و شمشیرم را برداشتم، بهروز دنبالم آمد و با هم درگیر شدیم که درنهایت او جان باخت. 
با تکمیل تحقیقات، متهم در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه قرار گرفت. در این جلسه اولیای دم برای او درخواست قصاص کردند. 
سپس متهم در جایگاه قرار گرفت و گفت: بهروز به دنبال من به انباری آمد و مرا به‌شدت کتک زد. با شمشیر ضربه‌ای به او زدم اما آن ضربه مرگبار نبود. در این درگیری چند نفر دیگر هم شرکت داشتند که امکان دارد آنها ضربه مرگبار را زده باشند. حتی می‌خواستم او را به بیمارستان ببرم که قبول نکرد و دوستانش او را به بیمارستان برده و روز بعد فوت شد.
رئیس دادگاه: شاهدان گفته‌اند تو از پشت‌سر با شمشیر به مقتول ضربه زدی؟
متهم به قتل: فقط به کتف و دستش ضربه زدم. ممکن است فرد دیگری به او ضربه زده باشد.پس از دفاعیات متهم، خواهران و برادران مقتول به دفاعیاتش اعتراض کرده و گفتند؛ متهم برادرمان را تا مقابل در خانه دنبال کرده و زمانی که کیانوش قصد داشت وارد خانه شود، ضربه آخر را به نخاع برادرمان زد. به همین خاطر حاضر به بخشش نیستیم.
پس از آخرین دفاعیات متهم، قضات وارد شور شده و حکم به قصاص متهم دادند.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر