زمان مطالعه: 2 دقیقه

جزئیات حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه و شهادت فرمانده ارشد سپاه / سردار محمدرضا زاهدی که بود؟

اسرائیل در حمله ای هوایی ساختمان مجاوز کنسولگری ایران در دمشق را هدف قرار داد و گزارش ها از شهادت شماری از جمله سردار محمدرضا زاهدی از فرماندهان ارشد سپاه حکایت دارد.
13 فروردین 1403
شناسه : 105648
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/105648
240+
بالا
اسرائیل در حمله ای هوایی ساختمان مجاوز کنسولگری ایران در دمشق را هدف قرار داد و گزارش ها از شهادت شماری از جمله سردار محمدرضا زاهدی از فرماندهان ارشد سپاه حکایت دارد.

حادثه 24 - اسرائیل در حمله ای هوایی ساختمان مجاوز کنسولگری ایران در دمشق را هدف قرار داد و گزارش ها از شهادت شماری از جمله سردار محمدرضا زاهدی از فرماندهان ارشد سپاه حکایت دارد.

منابع خبری امروز دوشنبه گزارش داده اند رژیم صهیونیستی ساختمان مجاور سفارت ایران در دمشق را هدف حملات هوایی قرار داده‌اند.

برخی منابع مدعی شده‌اند 6 نفر در این حمله به شهادت رسیده‌اند. با وجود این، هنوز هیچ آمار رسمی از خسارت و تلفات این حمله منتشر نشده است.

توضیحات وزارت دفاع سوریه درباره حمله سفارت ایران

وزارت دفاع سوریه تایید کرد که در حمله هوایی رژیم اسرائیل ساختمان کنسولگری ایران هدف حمله قرار گرفته است.

در بیانیه وزارت دفاع سوریه آمده است حدود ساعت 5 عصر، دشمن اسرائیلی اقدام به یک تجاوز هوایی از سمت جولان اشغالی کرد و ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را هدف قرار داد.

خبرنگار المیادین گزارش داده فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه به همراه استاندار دمشق در حال بازدید از ساختمان سفارت ایران و ساختمان مجاور آن که هدف حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفته، هستند. العالم گفته هدف ساختمان کنسولگری و محل اقامت سفیر در منطقه «المزه» در دمشق بوده است. این شبکه خبری همچنین گزارش داده‌ است سفیر ایران و خانواده ایشان در سلامت کامل هستند.

شهادت سردار زاهدی

همچنین گزارش های رسیده حاکی از شهادت 5 تا 7 نفر در این حمله هوایی است. با وجود این، هنوز هیچ آمار رسمی از خسارت و تلفات این حمله منتشر نشده است. تاکنون شهادت سردار محمدرضا زاهدی (معروف به حسن مهدوی) تایید شده است.

سردار قاآنی در کنار سردار زاهدی

در این تصویر سردار قاآنی فرمانده سپاه قدس را در کنار سردار زاهدی می بینید:

سردار زاهدی که بود؟

محمدرضا زاهدی، زادهٔ ۱۱ آبان ۱۳۳۹ اصفهان و از فرماندهان ارشد نیروی قدس سپاه بود. او در فاصله سالهای ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷ بعنوان فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران فعالیت می‌کرد.

از ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۵ با حفظ سمت فرمانده قرارگاه ثارالله نیز بود و از ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸ نیز معاونت عملیات سپاه پاسداران را برعهده داشت.

زاهدی در سال ۱۳۵۹ به سپاه پاسداران پیوست و در طول جنگ ایران و عراق از فرمانده‌های میانی سپاه بود و فرماندهی تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم را از ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۵ برعهده داشت.

وی در فاصله سالهای ۱۳۶۵ تا ۱۳۷۰ فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین بود.

او در سال ۱۳۸۴ برای مدت کوتاهی فرماندهی نیروی هوایی سپاه پاسداران را برعهده داشت.

وی از ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۵ در نیروی قدس فعالیت می‌کرد و فرمانده سپاه سوریه و لبنان بود.

ارسال نظر