زمان مطالعه: 3 دقیقه

وضعیت فعالیت پست در روزهای تعطیل و عید نوروز

مدیرکل پست استان تهران اعلام کرد که با توجه به حجم افزایش مرسولات در روزهای پایانی سال، برنامه‌ریزی ویژه‌ای در اسفندماه برای واحدهای پستی انجام شده است و در ۶منطقه پستی باجه‌های قبول تا ساعت۱۸ فعالیت می‌کنند
27 اسفند 1402
شناسه : 105365
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/105365
693+
بالا
مدیرکل پست استان تهران اعلام کرد که با توجه به حجم افزایش مرسولات در روزهای پایانی سال، برنامه‌ریزی ویژه‌ای در اسفندماه برای واحدهای پستی انجام شده است  و در ۶منطقه پستی باجه‌های قبول تا ساعت۱۸ فعالیت می‌کنند
اداره پست

حادثه 24-  عبدالرضا جنتی رضایی، مدیرکل پست استان تهران در گفت‌وگو با «ایسنا» درباره عملکرد پست در روزهای آخر سال اظهار کرد: «شرایط پست به‌عنوان یک شرکت خدماتی به‌ویژه در ایام منتهی به پایان سال از نظر حجم مرسولات و مبادلات پستی در سراسر کشور رو به افزایش است که در تهران هم این امر امکان‌پذیر است و شاید بیشتر از سراسر کشور باشد.»

وی افزود: «به‌دلیل اینکه ما هر سال با این موضوع روبه‌رو هستیم برنامه‌ریزی ویژه‌ای را در اسفندماه برای واحدهای پستی داریم؛ به‌طور مثال در ۶منطقه پستی باجه‌های قبول تا ساعت ۶ بعدازظهر فعالیت می‌کنند. همچنین در سطح استان دفاتر پیشخوان و واحدهای پستی دیگری هم هستند؛ اما باجه‌های مرکزی ۶ منطقه و باجه‌های درجه یک دولتی تا ساعت۱۸ فعالیت می‌کنند. در تعطیلات نوروز هم به جز یکم فروردین که تعطیلی سراسری شبکه پست است، در بقیه ایام کشیک‌های باجه قبول را داریم.»

وی در ادامه گفت: «همکاران پستی در بخش توزیع فشرده‌تر و فعال‌تر در سراسر استان آماده هستند؛ به‌گونه‌ای‌که روز ۲۹اسفند در بخش توزیع ۱۰۰درصد پرسنل پستی فعال هستند. از آنجا که ممکن است شهروندان در خانه برای تحویل مرسوله نباشند، این امکان را فراهم کردیم که نیروهای بیشتری در باجه‌های معطله مستقر باشند تا درصورتی‌که مردم به این باجه‌ها مراجعه کردند بتوانند مرسولات خود را تحویل بگیرند. از مردم درخواست می‌کنم ارسال مرسولات خود را به روزهای پایانی سال موکول نکنند؛ اما همکاران من در سراسر استان به‌صورت تمام‌وقت آمادگی این را دارند که پاسخ‌گوی درخواست‌های شهروندان باشند.»

مدیرکل پست استان تهران درباره نحوه پیگیری آسیب‌دیدگی مرسولات پستی توضیح داد: «اگر فرد هنگام تحویل متوجه آسیب‌دیدگی مرسوله خود شد، می‌تواند آن را تحویل نگیرد؛ اما اگر پس از تحویل متوجه این موضوع شد با هماهنگی نامه‌رسان می‌تواند به یکی از واحدهای پستی محله خود مراجعه و غرامت دریافت کند؛ اما اگر این موضوع در روزهای منتهی به پایان سال رخ دهد، ممکن است به‌دلیل حجم بالای کار به روز کاری بعد یا سال بعد موکول شود.» جنتی در ادامه گفت: «تمام تلاش پست بر این است که توزیع ۱۰۰درصدی و به‌روز داشته باشد؛ اما به‌دلیل حجم زیاد مرسولات در روزهای پایانی سال درخواست می‌شود شهروندان در دریافت مرسولات خود صبوری کنند. مدت زمان تحویل مرسوله بستگی به نوع سرویس پیشتاز، سفارشی، ویژه دارد؛ اما در مراکز استان‌ها به محض اینکه مرسوله وارد استان بشود، نهایتا ظرف روز جاری یا ۲۴ساعت بعد توزیع خواهد شد که امری طبیعی است؛ اما شاید به دلیل حجم کاری با کمی تاخیر انجام شود.» وی افزود: «نکته قابل‌توجه این است که زمانی که نامه‌رسان اقدام به تحویل مرسوله می‌کند ممکن است از ساعت اولیه روز اقدام به تحویل کرده باشد، اما به‌دلیل عدم دریافت توسط صاحب مرسوله دیگر آن روز همکار پستی اقدام به تحویل نمی‌کند و روز بعد مراجعه می‌کند و در صورتی که برای بار دوم هم مرسوله دریافت نشود، به باجه‌های معطله منتقل می‌شود.»

 

ارسال نظر