زمان مطالعه: 2 دقیقه

پیدا شدن نوزاد دختر در یکی از پارکهای غرب مشهد/ سرنوشت نوزاد نارس چه شد؟

رییس بخش مراقبتهای ویژه نوزادان بیمارستان شریعتی مشهد گفت: نوزادی که در هوای سرد زمستان در یکی از پارکهای غرب مشهد رها شده بود و توسط ماموران پلیس و اورژانس اجتماعی به این بیمارستان تحویل داده شد، همچنان تحت مراقبت و درمان است.
26 اسفند 1402
شناسه : 105300
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/105300
229+
بالا
رییس بخش مراقبتهای ویژه نوزادان بیمارستان شریعتی مشهد گفت: نوزادی که در هوای سرد زمستان در یکی از پارکهای غرب مشهد رها شده بود و توسط ماموران پلیس و اورژانس اجتماعی به این بیمارستان تحویل داده شد، همچنان تحت مراقبت و درمان است.

 حادثه 24 - رییس بخش مراقبتهای ویژه نوزادان بیمارستان شریعتی مشهد گفت: نوزادی که در هوای سرد زمستان در یکی از پارکهای غرب مشهد رها شده بود و توسط ماموران پلیس و اورژانس اجتماعی به این بیمارستان تحویل داده شد، همچنان تحت مراقبت و درمان است.

دکتر سیمین مغربی روز شنبه افزود: اورژانس اجتماعی مشهد پیش از طلوع آفتاب روز بیست و یکم بهمن ماه، نوزاد دختر به ظاهر نارس که دمای بدنش به شدت کاهش یافته بود را به اورژانس بیمارستان دکتر علی شریعتی این شهر تحویل داد.

 وی ادامه داد: نوزاد پس از معاینه اولیه در اورژانس به سرعت در اختیار بخش مراقبتهای ویژه نوزادان بیمارستان شریعتی قرار می‌ گیرد که اقدامات حیاتی و دلسوزانه تیم درمانی و پرستاری منجر به نجات او از مرگ می‌شود.

رییس بخش مراقبتهای ویژه نوزادان بیمارستان شریعتی مشهد گفت: نوزاد تحویل گرفته شده از اورژانس اجتماعی با تخمین ۲۹ هفتگی و وزن حدود یک کیلو و ۲۰۰ گرم، به هیچ عنوان شرایط جسمی مناسبی نداشت.

وی بیان کرد: نارسایی تنفسی شدید و افت دما ما را برآن داشت تا با گرم نمودن نوزاد و تامین اکسیژن‌رسانی به وی اقدامات درمانی را آغاز کنیم.

مغربی با تاکید بر اقدامات دلسوزانه و تخصصی پرستاران کشیک بیمارستان شریعتی هنگام تحویل نوزاد، ادامه داد: در هفته اول این نوزاد در دستگاه ونتیلاتور قرار داده شد، در این مدت هماهنگی های لازم برای تامین شیر پاستوریزه از بانک شیر بیمارستان ام البنین مشهد، آنتی بیوتیک درمانی و سرم تراپی برای نوزاد انجام شد که با افزایش وزن و جان گرفتن روزانه و افزایش امید به زندگی نام ریتا( به معنای مروارید) را برایش برگزیدیم.

وی ادامه داد: هم اینک این نوزاد هزار و ۳۰۰ گرم وزن داشته و بدون کمک دستگاه، توانایی تنفس عادی را دارد و تا رسیدن به شرایط نرمال برای تحویلش به مراجع قانونی که حدود هزار و ۸۰۰ گرم است، درمان و نگهداری از او را ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ریتا خارج از دستگاه در حال مراقبت است و تغذیه از طریق لوله برایش به علت عدم توانایی در شیرخوردن انجام می شود، افزود: امید است به زودی شرایط ریتای دوست داشتنی، عادی شده و زندگی کودکانه و شاد خود را آغاز کند.

آخرین اخبار «حوادث خراسان رضوی» را در صفحه حوادث خراسان رضوی و حوادث مشهد حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر