زمان مطالعه: 2 دقیقه

عفو و بخشش برخی محکومان به دلیل تقارن سال نو با ماه رمضان

سخنگوی قوه قضاییه گفت: امسال به دلیل تقارن سال نو با ماه رمضان عفو پیش بینی شده و در ایام پیش رو ابعاد آن تشریح خواهد شد.
22 اسفند 1402
شناسه : 105108
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/105108
89+
بالا
سخنگوی قوه قضاییه گفت: امسال به دلیل تقارن سال نو با ماه رمضان عفو پیش بینی شده و در ایام پیش رو ابعاد آن تشریح خواهد شد.

حادثه 24 - چهل‌وششمین نشست خبری مسعود ستایشی ، سخنگوی قوه قضائیه دقایقی پیش با حضور خبرنگاران برگزار شد.

ستایشی با تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه رمضان فرصتی است که بار دیگر یادی از رنج مداوم امت اسلامی برای مردم ستم دیده و بی‌پناه غزه کنیم که قریب ۶ ماه تحت شدیدترین تجاوزات وحشیانه و ظالمانه رژیم نحس و پلید صهیونیستی قرار دارند.

وی ادامه داد: بیش از ۳۱هزار نفر از کودکان، مادران، پدران، همسران برادران و فرزندان رشید خود را از دست دادند و در این دنیای قدرت‌های ستمگر هیچ دادخواهی جز خداوند متعال نداشتند.

سخنگوی قوه قضاییه به تعبیر امام (ره) به غده سرطانی بودن رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: این رژیم بر اساس سنت الهی سرنوشتی جز زوال، انحطاط و نابودی ندارد.

ستایشی بیان کرد: با اشاره به اقدامات دستگاه قضایی در سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: عدلیه بر اساس قولی که از ابتدای سال ۱۴۰۲ به مردم داده بود، در ابعاد اقتصادی اجتماعی امنیتی و فرهنگی اقدامات قابل ملاحظه‌ای انجام داده است. در بعد اقتصادی، اقدامات قاطعی از سوی قوه در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی صورت گرفت و ثمرات بارزی در تادیه حقوق دولت و ملت و بازگرداندن اموال به بیت المال در پی داشته است.

سخنگوی دستگاه قضا یادآدور شد: قوه قضاییه از یک سو با نگرش ریشه‌ای به مفاسد اقتصادی و زدودن برخی شائبه‌های تبلیغاتی از این مبارزه به شناسایی گلوگاه‌های فسادخیزی که می‌تواند منجر به بروز فساد شود، اهتمام کرد و هشدار‌هایی به دستگاه‌های مسئول صادر کرد و در پاره‌ای موارد با ورود قاطع جلوی ایجاد مفاسد را سد کرد.

وی افزود: همچنین در این زمینه با شناسایی پرونده‌های کلانی نظیر پرونده واردات چای، اراده خود مبتنی بر جلوگیری از وقوع جرم را به منصه ظهور گذاشت. پرونده‌های مفاسد اقتصادی کلان و بزرگی در این زمینه مورد رسیدگی قرار گرفت. به سرانجام رسیدن پرونده‌هایی همچون موسوم به گروه رستمی صفا، بازگشت اموال بابک زنجانی، زندانی شدن مالک گروه عظام و یا رد دیون قابل توجه از دیگر مفسدین اقتصادی و بازگرداندن اموال به بیت المال به همراه عدم تحمل نسبت به بروز فساد در هر سطح و جایگاه در برون ودرون دستگاه قضایی نشان از عزم قوه قضاییه برای سلامت بخشی بدون خط قرمز به فضای اقتصادی و کسب و کار سالم دارد.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

آخرین اخبار «حقوقی و قضایی» را در صفحه حقوقی و قضایی حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر