زمان مطالعه: 3 دقیقه

تعقیب قضائی ضاربان دستفروش گرگانی / قولچماق ها وابسته به کجا بودند؟

انتشار ویدئویی از ضرب و شتم یکی از دستفروشان بازار شب عید گرگان با دستور دادستان مرکز استان گلستان برای پیگیری و تعقیب قضائی ضاربان همراه شد
21 اسفند 1402
شناسه : 105057
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/105057
116+
بالا
انتشار ویدئویی از ضرب و شتم یکی از دستفروشان بازار شب عید گرگان با دستور دادستان مرکز استان گلستان برای پیگیری و تعقیب قضائی ضاربان همراه شد
ضرب و شتم دستفروش گرگانی

حادثه 24- روز یکشنبه فیلمی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در این فیلم، تعدادی از نیرو‌های شهرداری گرگان مبادرت به ضرب و شتم یکی از شهروندان یا دست فروشان این شهر می‌کنند و علاوه بر مشت‌های متوالی و ضربات متعدد به سر این فرد، وی را سوار خودروی سد معبر کردند.

در پی این حادثه  دادستان مرکز استان گلستان از تشکیل پرونده و تعقیب قضایی نیرو‌های انضباط شهری شهرداری گرگان خبر داد.

محمود اسپانلو گفت: پس از انتشار ویدیوی درگیری ماموران انضباط شهری گرگان با دست فروشان، مدیر مربوطه به دادسرا احضار و علاوه بر اخطار به وی، ملزم به عذر خواهی رسمی و انتشار آن به صورت عمومی و دلجویی از دست فروشان آسیب دیده، شد.

دادستان مرکز استان با تاکید بر این که فقط ضابطین دادگستری حق اقدام و دستگیری افراد طبق ضوابط و با هماهنگی مقام قضایی را دارند، ادامه داد: دستگیری غیر قانونی و کتک کاری مردم مصداق بارز نقض حقوق شهروندی است و ماموران انضباط شهری به هیچ وجه حق تعرض به افراد را ندارند و اقدام این افراد فرا قانونی و جرم است و از باب حفظ حقوق عمومی برای متخلفین پرونده تشکیل و تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: پیش‌تر هم، درباره نحوه برخورد با دستفروشان به شهرداری تذکر داده بودیم و در صورت تکرار اقدامات فراقانونی و نقض حقوق شهروندی افراد، مسئولیت آن متوجه شخص شهردار گرگان است و باید پاسخگو باشد.

اسپانلو افزود: هرچند اقدام شهرداری برای عذرخواهی کار خوبی بود، اما رافع مسئولیت نیست.

همچنین محمد رضا عجم، سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان در گفتگو با خبرنگار دانشجو اظهار کرد: چند ماه قبل به همکاران شهرداری و شورای اسلامی شهر گرگان گفتم که روش خشن را قبول ندارم باید برای حذف چالش سد معبر به صورت نرم و با عطوفت برخورد کنیم، کار فرهنگی چاره کار است.

وی گفت: بکارگیری آدم‌های قولچماق با شکل و شمایل خاص و بدون شآن اجتماعی لازم، چاره سد معبر نیست این روش غلط است.

عجم ادامه داد: پیشنهاد دادیم آدم‌های فرهنگی و نخبگان دانشگاهی در این حوزه ورود کنند و با همکاری گروه‌های جهادی این فرآیند پیگیری شود این رویه مورد قبول نیفتاد و از رویه فعلی مقابله با سد معبر شکایات زیادی به دست ما رسیده است.

ارسال نظر