زمان مطالعه: 1 دقیقه

جراحی شگفت انگیز برای خارج کردن قیچی از جمجمه پسر بچه بستکی

عمل خارج کردن قیچی از جمجمه پسر هشت ساله بستکی در مجتمع آموزشی درمانی پژوهشی پیامبر اعظم(ص) بندرعباس با موفقیت انجام شد.
20 اسفند 1402
شناسه : 104968
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/104968
99+
بالا
عمل خارج کردن قیچی از جمجمه پسر هشت ساله بستکی در مجتمع آموزشی درمانی پژوهشی پیامبر اعظم(ص) بندرعباس با موفقیت انجام شد.

حادثه 24 - عمل خارج کردن قیچی از جمجمه پسر هشت ساله بستکی در مجتمع آموزشی درمانی پژوهشی پیامبر اعظم(ص) بندرعباس با موفقیت انجام شد.

به گزارش روز یکشنبه از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، در تاریخ ۱۷ اسفندماه جاری حدود ساعت ۲۳ و ۲۱ دقیقه نیمه شب پسربچه ای هشت ساله با آمبولانس از شهرستان بستک به مجتمع آموزشی درمانی پژوهشی پیامبراعظم (ص) بندرعباس اعزام شد.

طبق معاینه اولیه بررسی انجام شده، مشخص شد که هنگام دعوای ۲ برادر و پرتاب کیف مادر خود به سمت همدیگر، قیچی «ابرو وآرایشی» مادر از کیف خارج و بر جمجمه مرساد هشت ساله فرو رفته است که بلافاصله خانواده وی را به بیمارستان بستک منتقل و از آنجا به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس اعزام می‌شود.

دکتر آرمین عظیمی متخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات گفت: قیچی از جمجمه بیمار رد و به فضای اینتراک کرانیال رسیده و تابل جمجمه را سوراخ کرده و به سینوس‌های وریدی اصلی نزدیک شده بود.

وی بیان کرد: به منظور بررسی آسیب وریدی شریانی برای بیمار سی تی آنژیو گرافی انجام شد و بعد از اطمینان از آن در اتاق عمل در پوزیشن پرول ابتدا انستیزیون داده، پوست بیمار باز و در اطراف جسم خارجی یک قسمت از جمجمه فرز کرانیوکتومی شده و مقداری از استخوان جمجمه برداشته شد تا بتوان قیچی را از جمجمه خارج کرد.

این متخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات با اشاره به اینکه این جسم خارجی به اندازه ٢ سانت داخل جمجمه شده بود، گفت: خوشبختانه قیچی وارد مغز نگردیده وآسیب جدی وارد نشده بود.

این عمل حدود یک ساعت به طول انجامید و در حال حاضر بیمار در بخش داخلی مغز و اعصاب تحت مداوا و بستری است.

آخرین اخبار «حوادث هرمزگان» را در صفحه حوادث هرمزگان و حوادث بندرعباس حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر