زمان مطالعه: 3 دقیقه

این عکس باعث حذف مهناز ذکایی از داوری دربی شد / واکنش خانم داور

تصویری از مهناز ذکایی منتشر شده است که باعث تصمیم فدراسیون فوتبال برای حذف این داور خوش آتیه از فهرست داوران دربی 103 شد.
20 اسفند 1402
شناسه : 104959
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/104959
164+
بالا
تصویری از مهناز ذکایی منتشر شده است که باعث تصمیم فدراسیون فوتبال برای حذف این داور خوش آتیه از فهرست داوران دربی 103 شد.

حادثه 24 - برای اولین بار در تاریخ دربی قرار بود دو زن در تیم داوری این مسابقه حساس قرار گرفته بودند که یکی از این داور زن اتاق VAR در داربی پیش رو حذف شد.

با اعلام روز گذشته مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، مهناز ذکایی، داور بین المللی فوتبال ایران، قرار بود به عنوان داور اتاق VAR در داربی ۱۰۳ حضور داشته باشد.

ساعاتی بعد از اعلام رسمی نام مهناز ذکایی به عنوان داور دوم اتاق وار، تصویری از او منتشر شده است که درحال هواداری از پرسپولیس در استادیوم آزادی است. با انتشار این تصویر، امکان تغییر داور داربی برای جلوگیری از شائبه هواداری بسیار بالا رفته است که اتفاقی ناخوشایند برای این داور آینده‌دار و جوان است. 

به گزارش ورزش 3 با توجه به قدمت تصویر، به نظر می‌رسد که این عکس مربوط به سال ۱۳۹۷ و حضور پرسپولیس در فینال آسیا است. تقابل پرسپولیس - کاشیما و اولین حضور زنان در استادیوم آزادی بعد از انقلاب که در آن برهه از زمان با استقبال همه هواداران زن فوتبال مواجه شده بود. حتی در آن برهه هواداران زن استقلالی هم برای تجربه حضور در استادیوم آزادی علاقمند به تماشای این مسابقه از نزدیک بودند اما با این وجود با توجه به حساسیت‌های این مسابقه باید منتظر واکنش فدراسیون فوتبال و کمیته داوران بمانیم.

طبق پیگیری‌های انجام شده فدراسیون فوتبال برای جلوگیری از شائبه حمایت از تیمی خاص این داور را از فهرست داوران اتاق VAR برای داربی پیش رو حذف کرده و قرار است کمک‌داور خارجی جایگزین او در این دیدار باشد.

ذکایی: هیچ وقت جانبداری نکرده ام

مهناز ذکایی درباره حذف نامش از فهرست داوران گفت:  ابتدا باید بگویم که کمیته داوران اجازه مصاحبه به داوران نمی‌دهد ولی با توجه به اخباری که در ۲۴ ساعت گذشته درباره من منتشر شده، لازم دانستم که توضیحاتی ارائه کنم.

دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا بین پرسپولیس و کاشیما اولین حضور بانوان در ورزشگاه آزادی پس از سال‌ها بود. اگر یادتان باشد اینفانتینو هم در این بازی حضور داشت. باید این را بگویم که در آن بازی بحث استقلال و پرسپولیس نبود و بانوان علاقه‌مند به فوتبال می‌خواستند از فرصت پیش آمده استفاده کنند و برای تماشای فوتبال به ورزشگاه آزادی بروند.

من هیچوقت در کارم به عنوان یک داور حرفه‌ای برای تیمی جانبداری نکرده‌ام و برای من عجیب است که چنین اتفاقی پس از معرفی نامم به عنوان یکی از داوران دربی رخ داد. به همین دلیل تصور می‌کنم که این اتفاق از درون جامعه فوتبال رخ داده است. در هر صورت من فرصت حضور در دربی را از دست دادم اما امیدوارم هر کسی در این بازی به عنوان داور حضور دارد، موفق باشد.

آخرین اخبار ورزشی را در صفحه اخبار ورزشی حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر