زمان مطالعه: 3 دقیقه

افغانستانی ها شناسنامه های خانواده های فقیر ایرانی را می خرند؟

سازمان ملی مهاجرت در اطلاعیه‌ای، خبری با عنوان «خرید شناسنامه خانواده‌های فقیر ایرانی توسط اتباع» به نقل از رییس این سازمان را تکذیب کرد.
18 اسفند 1402
شناسه : 104879
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/104879
131+
بالا
سازمان ملی مهاجرت در اطلاعیه‌ای، خبری با عنوان «خرید شناسنامه خانواده‌های فقیر ایرانی توسط اتباع» به نقل از رییس این سازمان را تکذیب کرد.
اتباع بیگانه

حادثه 24-  در این اطلاعیه آمده است: «خبری در برخی رسانه ها منتشر شده است با مضمون «خرید شناسنامه خانواده‌های فقیر ایرانی توسط اتباع»

رییس سازمان ملی مهاجرت: شناسایی برخی از اتباعی که شناسنامه‌های خانواده‌های فقیر ایرانی را می‌خرند تا از این طریق بتوانند در ایران زندگی کنند، آغاز شده است

به اطلاع کلیه مخاطبان و رسانه های محترم می رساند کلیه مصاحبه ها، پیام ها و اطلاعیه های ریاست محترم سازمان ملی مهاجرت فقط از کانال رسمی این سازمان در ایتا یا سایت وزارت کشور منتشر می‌شود و متن فوق و کلیه اخباری که غیر از درگاه های اعلام شده منتشر می شود تکذیب اعلام می‌شود.»

به گزارش تابناک رییس سازمان ملی مهاجرت در واکنش به برخی گزارش‌های منتشره در رسانه‌ها مبنی بر بروز خطا در رد مرز به این معنا که گاهی اوقات افراد فاقد شناسنامه در استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان به جای اتباع غیرایرانی بازداشت و برای طرد به مرز اعزام می‌شوند، گفت: اگر فردی ایرانی و فاقد شناسنامه است، حتما دارای شجرنامه است و اگر فاقد شجرنامه است ثبت سوابق جلدی دارد یعنی تمام سوابق در ادارات استان مانند استان سیستان و بلوچستان موجود است. اگر همه این موارد نیز وجود نداشته باشد، در نهایت از طریق روش‌های علمی و پزشکی و DNA می‌توانیم اقدام کنیم.

مبینی گفت: این افراد باید مراجعه کرده و تشکیل پرونده بدهند و اثبات کنند که ایرانی هستند. اتفاقی که در سیستان و بلوچستان می‌افتد، این است که یک عده‌ای هستند که از این خلاء استفاده می‌کنند و فرد هویت یک کشور دیگر را دارد، اما از فقر مالی یک سری خانواده‌ها استفاده کرده و اقدام به خرید شناسنامه می‌کند و یا خود را به روش دیگری ایرانی جا می‌زند؛ ما به این افراد مشکوک‌التابعین می‌گوییم.

ارسال نظر