زمان مطالعه: 1 دقیقه

جنجالی ترین دربی تاریخ / پیروزی آبی‌ها در این دربی تاریخ ساز شد

۳۲ سال قبل در پانزدهم اسفند سال ۱۳۷۰ استقلال یکی از عجیب‌ترین پیروزی‌های تاریخ خود مقابل پرسپولیس را به دست آورد که هنوز هم پیرامون آن بحث‌های زیادی مطرح است.
17 اسفند 1402
شناسه : 104864
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/104864
240+
بالا
۳۲ سال قبل در پانزدهم اسفند سال ۱۳۷۰ استقلال یکی از عجیب‌ترین پیروزی‌های تاریخ خود مقابل پرسپولیس را به دست آورد که هنوز هم پیرامون آن بحث‌های زیادی مطرح است.

حادثه 24  ۳۲ سال قبل در پانزدهم اسفند سال ۱۳۷۰ استقلال یکی از عجیب‌ترین پیروزی‌های تاریخ خود مقابل پرسپولیس را به دست آورد که هنوز هم پیرامون آن بحث‌های زیادی مطرح است.

استقلال و پرسپولیس پانزدهم اسفند سال ۱۳۷۰ در چهارچوب رقابت‌های لیگ آزادگان به مصاف هم رفتند و اتفاقات عجیبی در آن رقم خورد. استقلال تا دقیقه ۱۵ با گل‌های صادق ورمزیار و صمد مرفاوی با نتیجه دو بر صفر از پرسپولیس جلو افتاد و وضع مسابقه به گونه‌ای بود که خیلی‌ها تصور می‌کردند با توجه به روحیه مطلوب استقلال و شرایط شکننده‌ای که بر پرسپولیس حاکم شده، آبی‌ها تعداد گل‌های خودشان را افزایش خواهند داد اما ناگهان از فشار حملات استقلال کاسته شد و در نهایت هم بازی با همان نتیجه ۲ بر صفر خاتمه پیدا کرد تا استقلال صاحب یک پیروزی فوق العاده ارزشمند شود ولی...

۱۸ سال بعد از آن تاریخ، رضا حسن‌زاده بازیکن اسبق استقلال که در همان بازی یکی از چهره‌های فیکس آبی‌پوشان بود، در مصاحبه با خبرورزشی دست به یک افشاگری تاریخی زد و گفت: آن زمان علی آقای پروین به صورت همزمان هدایت پرسپولیس و تیم ملی را بر عهده داشت. بعد از بازی هم قرار بود همه ما به اردوی تیم ملی برویم. شاهرخ بیانی بعد از گل دوم به بچه‌ها گفت در اردوی تیم ملی چشممان به چشم علی‌آقای پروین می‌افتد و او سرمربی ماست پس حرمتش را حفظ کنیم. استقلال هم بعد از گل دوم عقب کشید!

از طرف دیگر مرتضی فنونی‌زاده که در آن مسابقه یکی از ارکان خط دفاعی قرمزپوشان محسوب می‌شد نیز اوایل دهه ۹۰ شمسی خاطره بسیار عجیبی را در شبکه ورزش تعریف کرد و گفت: من داخل دستشویی بودم که صدای علی‌آقا پروین را شنیدم. ایشان به یکی از بچه‌های تدارکات پرسپولیس گفت برو به شاهرخ بگو استقلالی‌ها هوای ما را داشته باشند!

البته شاهرخ بیانی سال ۱۳۹۰ این ادعا را از بیخ تکذیب کرد و با رد نقش خود پیرامون این ماجرا گفت: مسابقه به خاطر اختلاف فدراسیون و تلویزیون پخش زنده نشد اما فیلم آن پیدا می‌شود. بروید و خودتان ببینید که ما بعد از گل دوم هم چقدر تلاش کردیم اما نتوانستیم گل بزنیم. این‌که می‌گویند علی پروین چنین درخواستی از من کرد یا من به بچه‌ها گفتم کار را شل بگیریم اصلا صحت ندارد. چه کسی چنین موقعیت خوبی در دربی را از دست می‌دهد؟

البته خود علی پروین هم تمام این ادعاها را تکذیب کرد و گفت هیچ بحثی میان او و استقلالی‌ها صورت نگرفت ولی سال‌ها بعد هنگامی که مستند دربی‌ها تهیه و پخش شد، صحنه‌هایی از یک دوربین شخصی در پایان نیمه اول همان بازی پخش شد که نشان می‌داد پس از خاتمه وقت نخست بازی، چند بازیکن استقلال از جمله شاهرخ بیانی و مهدی فنونی‌زاده برخورد بسیار گرمی با علی پروین داشتند و همین مسئله دوباره خبرساز شد اما هم شاهرخ و فنونی‌زاده و هم پرسپولیسی‌ها با صراحت گفتند چون قبل از شروع بازی پروین و استقلالی‌ها همدیگر را ندیده بودند، برخوردشان با یکدیگر خیلی گرم بود و هیچ بحث دیگری وجود نداشت.

آخرین اخبار ورزشی را در صفحه اخبار ورزشی حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید

ارسال نظر