زمان مطالعه: 2 دقیقه

نجات قاتلی از چوبه دار در آستانه نوروز

جوان محکوم به قصاص تنها 6ماه پس از اینکه از سوی اولیای دم بخشیده و از زندان آزاد شد، در جریان یک تصادف جان باخت و این بار خانواده او بودند که راننده مقصر را بخشیدند تا او نوروز را به جای زندان، کنار خانواده‌اش باشد.
12 اسفند 1402
شناسه : 104518
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/104518
100+
بالا
جوان محکوم به قصاص تنها 6ماه پس از اینکه از سوی اولیای دم بخشیده و از زندان آزاد شد، در جریان یک تصادف جان باخت و این بار خانواده او بودند که راننده مقصر را بخشیدند تا او نوروز را به جای زندان، کنار خانواده‌اش باشد.

 حادثه 24 - جوان محکوم به قصاص تنها 6ماه پس از اینکه از سوی اولیای دم بخشیده و از زندان آزاد شد، در جریان یک تصادف جان باخت و این بار خانواده او بودند که راننده مقصر را بخشیدند تا او نوروز را به جای زندان، کنار خانواده‌اش باشد.

یکی از روزهای مرداد‌ماه سال 87بود که جوانی 20ساله در یکی از شهرهای استان فارس به اتهام قتل دستگیر شد. او درباره حادثه گفت: آن روز موتورم را کنار خیابان پارک کرده بودم که وقتی برگشتم متوجه شدم راننده یک پژو، هنگام پارک کردن ماشینش را به موتورم کوبیده و آن را به داخل جوی آب انداخته است. بعد هم با بی‌تفاوتی از ماشین پیاده شده و رفته است. من همانجا منتظر ماندم که برگردد و وقتی برگشت چون خیلی عصبانی بودم با او درگیر شدم و وی را به قتل رساندم اما حالا پشیمانم. جوان 20ساله که امین نام داشت، به قصاص محکوم شد و این حکم به تأیید دیوان‌عالی کشور هم رسید. او 15سال در زندان و زیر تیغ بود و در این مدت یک‌بار هم پای چوبه دار رفت اما خانواده مقتول حکم را اجرا نکردند و به وی مهلت دادند. درنهایت مدتی قبل خانواده مقتول از قصاص گذشته و امین را بخشیدند و به این ترتیب او 6‌ماه پیش از زندان آزاد شد تا اینکه چند روز قبل در جریان یک تصادف جانش را از دست داد. ماجرا از این قرار بود که امین سوار بر موتورش در حال عبور از یکی از خیابان‌ها بود که یک خودروی پراید با سرعت زیاد از یک کوچه فرعی وارد خیابان شد و با او تصادف کرد. امین در این حادثه جان باخت و راننده پراید که مقصر تصادف بود و از طرفی ماشینش بیمه هم نداشت بازداشت شد. این راننده در برابر اتهامی سنگین قرار داشت و چون پولی برای پرداخت دیه هم نداشت باید مدت‌ها در زندان می‌ماند اما خانواده امین در اقدامی غیرمنتظره او را بخشیدند. آنها حتی دیه هم از راننده جوان نخواستند تا او با سپردن وثیقه بتواند از زندان آزاد شود و نزد خانواده‌اش برگردد. آنها به‌دلیل اینکه گذشت خانواده مقتول پسرشان را به آنها بازگردانده بود، تصمیم گرفتند این بار خودشان همان کسی باشند که دل خانواده‌ ای ‌را با گذشت، شاد می‌کنند.

 آخرین اخبار «حوادث فارس» را در صفحه حوادث فارس و حوادث شیراز حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر