زمان مطالعه: 2 دقیقه

اسامی جان‌باختگان و مصدومان حادثه فیلمبرداری سریال سلمان فارسی / تصاویری از لوکیشن سریال

بخشدار بسطام گفت: اسامی فوت شدگان و مصدومان حادثه فیلمبرداری سریال سلمان فارسی در روستای خیج شاهرود مشخص شد.
10 اسفند 1402
شناسه : 104482
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/104482
129+
بالا
بخشدار بسطام گفت: اسامی فوت شدگان و مصدومان حادثه فیلمبرداری سریال سلمان فارسی در روستای خیج شاهرود مشخص شد.

 حادثه 24  حسن گرزین روز پنجشنبه افزود: ۲ نفر از هنروران فوت شده به نام‌های سیدعلی نعیمی از شاهرود و حمید ظهیری از تهران هستند.

وی با بیان اینکه یکی از چهار مصدوم حادثه در محل مداوا شد، ابراز کرد: سه مصدوم اعزام شده به بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود به نام های علی عجم ۴۰ ساله از شاهرود، محمدعلی گرگانی ۳۰ ساله و علیرضا یوسف‌زاده ۴۵ ساله هستند.

این حادثه در ساعت ۱۴ و ۴۵ دقیقه در روستای خیج شاهرود و در محل فیلمبرداری سریال سلمان فارسی براثر فرو ریختن آوار به وقوع پیوست.

سلمان فارسی بزرگترین پروژه تاریخ نمایش ایران

سریال «سلمان فارسی» که از آن به عنوان بزرگترین پروژه تاریخ نمایش ایران یاد می شود، محصول مرکز سیما فیلم سازمان صداوسیما به نویسندگی و کارگردانی داوود میرباقری و تهیه کنندگی حسین طاهری است که فیلمبرداری فصل ایران ساسانی آن در شهرک سینمایی ایران(غزالی) و استان سمنان ادامه دارد.

روستای خیج در ۵۰ کیلومتری شمال شاهرود در شرق استان سمنان قرار دارد.

این سریال در قرار است در 60 قسمت ساخته شود و در سه فصل دوران ایران ساسانی، امپراتوری بیزانس و حجاز صدر اسام به زندگی و زمانه یار ایرانی پیامبر اسلام(ص) می پردازد. با پایان فیلمبرداری فصل بیزانس، حدود پنج ماه است که فیلمبرداری فصل ایران ساسانی آن آغاز شده است.

بازیگران و کارگردان سریال سلمان فارسی چه کسانی هستند؟

تاکنون بازیگرانی همچون فرهاد اصلانی، علیرضا شجاع نوری، داریوش فرهنگ، محمدرضا هدایتی، بهناز توکلی، احترام برومند، رامونا شاه، علی دهکردی، مرحوم چنگیز جلیلوند، مهدی فقیه، محمدجواد جعفرپور، علیرضا مهران، چند بازیگر خارجی از ارمنستان، یونان، مراکش و تونس و حدود ۱۵۰۰ بازیگر تئاتر و بومی جلوی دوربین این سریال رفته اند. سریال سلمان فارسی در ۶۰ قسمت و از سال ۱۴۰۵ پخش خواهد شد.

سریال «سلمان فارسی» را داوود میرباقری، کارگردان سریال امام علی (ع) کارگردانی می کند و تصویر برداری آن از سال 98 آغاز شده است. ساخت این سریال که به زندگی و زمانه یار ایرانی پیامبر اسلام(ص) می پردازد، از نیمه تابستان امسال به بخش ایران باستان رسید. ساخت این سریال که به سفارش سیما فیلم و توسط زلال فیلم ساخته می شود.

نظر پیمان جبلی درباره سریال سلمان فارسی

پیمان جبلی، رئیس صداوسیما پیش از این درباره این فصل از سریال گفته بود: برای نخستین بار در تاریخ تلویزیون و سینما نمایی از ایران باستان به تصویر کشیده می‌شود و ساخت و ساز بسیار خوبی که انجام شده است، دستاورد بزرگ مجموعه «سلمان فارسی» به حساب می‌آید.

وی خاطرنشان کرده است که دکورهای مربوط به ایران باستان جالب توجه است. دومین نکته پراهمیت اینکه فصل ایران سخت‌ترین مرحله تولید این سریال است. مجموعه‌ای از هنروران و بازیگران حرفه‌ای و مسلط به کار در این فصل حضور دارند و تنها در برداشت امروز، نزدیک به ۶۰۰ هنرور و بازیگر مشغول کار بودند که کار بسیار سنگینی است.

کاروان‌سرای مرمر یکی از لوکیشن‌های ایران باستان است که بخشی از تصویربرداری سریال در آنجا انجام می‌شود. فصل ایران باستان یکی از مهم‌ترین فصل‌های «سلمان فارسی» است و برای نخستین بار این دوره از تاریخ به تصویر کشیده می‌شود.

آخرین اخبار «حوادث سمنان» را در صفحه حوادث سمنان حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر