زمان مطالعه: 5 دقیقه

6 راه اعتماد به قالیشویی ها / چگونه از قالیشویی ها شکایت کنیم؟

برای اطمینان از صحت تبلیغات، ابتدا باید به سایت اتحادیه قالیشویان مراجعه و سپس درخصوص شناسایی مراکز مجاز دارای پروانه کسب، اطمینان حاصل کرد.
10 اسفند 1402
شناسه : 104473
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/104473
53+
بالا
برای اطمینان از صحت تبلیغات، ابتدا باید به سایت اتحادیه قالیشویان مراجعه و سپس درخصوص شناسایی مراکز مجاز دارای پروانه کسب، اطمینان حاصل کرد.

حادثه 24 - چه بسیار پرونده‌های سرقت در پوشش قالیشویی که در استان های مختلف کشور تشکیل شده و همه این اتفاقات در پس ناآگاهی و ساده لوحی افراد اتفاق افتاده است، اتفاقی که هر سال تکرار می شود و با وجود هشداری‌های مکرر پلیس، همچنان این نوع سرقت ها قربانی می‌گیرد.

به بروشورها و تبلیغات فضای مجازی اعتماد نکنید

در سال‌های گذشته پخش بروشور و آگهی با عنوان موسسات قالیشویی بسیار باب بود البته در شرایط کنونی با گسترش فناوری ارتباطات و شبکه های اجتماعی و سایت های مختلف، شاهد کلاهبرداری های بسیاری در زمینه های مختلف به تناسب اعیاد و مناسبت ها هستیم یکی از این مناسبت ها سنت دیرین خانه تکانی است که فرصتی را برای برخی از افراد سودجو بوجود آورده است.

البته هنوز این بروشورها کارکرد خود را دارند یا در دیوارها چسبانده یا در داخل درب ورودی خانه ها انداخته می‌شوند اما در کنار این نوع تبیلغ که کسی از راست یا دروغ بودن آن مطلع نیست، فضای مجازی جای خود را دارد، تبلیغ در شبکه های مجازی بیداد می‌کند و مخاطب با انواع و اقسام تبلیغات در این زمینه مواجه می شود و بدون هیچ گونه تحقیقی مال خود را در اختیار این شرکت های کاذب می سپارند و از سرقت انجام شده، غافلگیر می شوند.

به توصیه پلیس نباید به آگهی‌های مندرج در مطبوعات، بروشورهای تبلیغاتی در معابر عمومی و فضای مجازی درباره ارائه خدمات نظافت منزل یا قالیشویی اعتماد کرده و برای اطمینان از صحت تبلیغات، ابتدا باید به سایت اتحادیه قالیشویان مراجعه و سپس درخصوص شناسایی مراکز مجاز دارای پروانه کسب، اطمینان حاصل کرد.

آدرس دقیق قالیشویی را بخواهید

سپردن فرش از سوی شهروندان به قالیشوئی‌ها موجب شده تا برخی تبهکاران با توزیع انواع آگهی‌های تبلیغاتی در کمین شهروندان باشند. در این تبلیغات همانطور که گفته شد، گاه به صورت پخش کردن برگه‌هایی است که تنها یک شماره در آن ذکر شده و هیچ اشاره به آدرس کارگاه قالیشویی نشده است؛ برخی افراد ناشناس با عناوین جعلی فعالیت می‌کنند که به هیچ عنوان وجود خارجی ندارند و مورد تأیید هم نیستند.

کارت شناسایی کارمندان قالیشویی را بررسی کنید

پلیس همواره توصیه می کند شهروندان هنگام تحویل فرش‌ها به نمایندگان قالیشویی‌ها، کارت شناسایی آنها را به دقت بررسی کنید

شماره پلاک خودرویی که قالی را می دهید یادداشت کنید

پلیس همچنین مشخصات ظاهری همراه با شماره پلاک خودروی آنها را یادداشت کنند تا در صورت بروز مشکلات احتمالی پلیس بتواند مجرمان را شناسایی و دستگیر کند.

فرش را در مکانی قرار ندهید که مشرف به خیابان باشد

از سوی دیگر برخی هموطنان پس از شستن فرش های خود، آن را برای خشک شدن روی دیوار یا پشت بام قرار می‌دهند که ممکن است مورد سرقت قرار گیرند. به همین دلیل توصیه می‌شود فرش را در مکانی قرار دهند که به کوچه و خیابان مشرف نباشد. 

از مجاز بودن قالیشویی از طریق اتحادیه ها مطمئن شوید

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی فراجا هم ضمن هشدار به شهروندان برای گرفتار نشدن در دام شرکت‌های غیرمجاز قالیشویی، از مردم خواست پیش از سپردن فرش های خود به قالیشویی ها، از طریق اتحادیه های صنفی از مجاز بودن آنها اطمینان یابند.

 به گزارش ایرنا سرهنگ محمد شریفی با اشاره به آغاز سنت خانه تکانی در بین هموطنان و احتمال سودجویی برخی تحت عنوان شرکت های صوری قالیشویی افزود: با توجه به روزهای پایانی سال و رسوم دیرینه نظافت و خانه تکانی عده‌ای افراد کلاهبردار با درج آگهی های تبلیغاتی در معابر، پیامک و فضای مجازی در پوشش مراکز و شرکت های قالیشویی در کمین اغفال شهروندان هستند.

وی ادامه داد: این شرکت‌های صوری و فاقد مجوز پس از جلب اعتماد مردم از طریق درج آگهی و دستیابی به اهداف شوم خود متواری می شوند.

این شرکت های صوری و فاقد مجوز پس از جلب اعتماد مردم از طریق درج آگهی و دستیابی به اهداف شوم خود متواری می شوند.

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی فراجا با اشاره به پرونده هایی با عنوان کلاهبرداری تحت پوشش شرکت های غیرمجاز قالیشویی، به شهروندان توصیه کرد: قبل از سپردن اموال خود به این شرکت ها تحقیقات لازم را انجام دهید چرا که این افراد فرصت طلب با اجاره دفتری به صورت کوتاه مدت در این ایام به فعالیت پرداخته و پس از جمع آوری فرش های سفارش گرفته متواری می شوند.

چگونه از قالیشویی شکایت کنیم؟

شرکت های معتبر و دارای پروانه خدمات قابل شناسایی و پیگیری بوده و معمولا با مراجعه به سایت مربوطه یا روزنامه رسمی می توان نسبت به درستی فعالیت آن پی برد. اگر قالی خود را به شرکت معتبری سپرده اید که ثبت روزنامه رسمی شده و داری پروانه خدمات است می توانید از طریق اتحادیه قالیشویی شکایت خود را ثبت کنید. شماره تماس اتحادیه شهرتان را می توانید با جست و جو در گوگل پیدا کنید و برای تهران با شماره تلفن۶۶۸۸۱۲۴۳ و یا با فکس ۶۶۸۵۹۷۰۲ تماس حاصل کنید یا برای ارتباط حضوری هر روز هفته غیر از پنج شنبه به آدرس : تهران ، خیابان مرتضوی ، خیابان رودکی پلاک ۱۸۷ مراجعه کنید.

دلایل شکایت از قالیشویی

دلایل زیادی برای شکایت از قالیشویی‌ها وجود دارند که در ادامه برخی از رایج‌ترین آن‌ها را خواهیم دید مواردی مثل زرد شدن فرش ها، تاخیر در تحویل، لکه شدن فرش ها، پاره شدن فرش، عدم رضایت از تمییزی، یا عدم تحویل فرش به صورت لوله پیچ می تواند دلایلی برای شکایت از قالیشویی ها باشد

ارسال نظر