زمان مطالعه: 3 دقیقه

معصومه مهرآور جان نوزاد و مادر را در روز برفی نجات داد / کارشناس اوژانس بابل همه را به گریه انداخت + عکس

«بچه باید گریه کند» 25 دقیقه اصرار معصومه مهرآور کارشناس ارتباطات 115 بابل پشت تلفن و آموزش او به پدر بچه، باعث نجات جان مادر و نوزادی شد که در برف روستای جاجن کنار گرفتار شده بودند.
10 اسفند 1402
شناسه : 104472
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/104472
744+
بالا
«بچه باید گریه کند» 25 دقیقه اصرار معصومه مهرآور کارشناس ارتباطات 115 بابل پشت تلفن و آموزش او به پدر بچه، باعث نجات جان مادر و نوزادی شد که در برف روستای جاجن کنار گرفتار شده بودند.

حادثه 24 - نوزاد بعد از به دنیا آمدن گریه نمی کرد، و جفت هم از مادر خارج نشده بود، وضع حمل در منطقه برف گیر جاجن بابلکنار گزارش شده بود، پدر بچه با اورژانس تماس می گیرد اما برای بچه های که به دنیا آمده بود باید کاری انجام می شد.  زهره مهرآور پشت تلفن به پدر بچه آموزش داد که چگونه نوزاد را به گریه بیاندازد. تلاش بی وقفه او منجر به نجات جان مادر و فرزند شد، لحظاتی که هم کارشناس اورژانس را به گریه انداخت هم همه کسانی که صدای معصومه مهرآور را شنیدند.

رئیس اورژانس ۱۱۵ بابل در این باره گفت: مشاوره تلفنی کارشناس ارتباطات ۱۱۵ بابل جان مادر و نوزادی که به خاطر شدت برف در مناطق بالادست بابلکنار در روستای جاجن بابل گرفتار شده بودند، نجات داد.

 میر سعید رمضانی روز چهارشنبه گفت: طی تماس تلفنی با مرکز اورژانس، وضع حمل خانم باردار در منطقه برف‌گیر جاجن بخش بابلکنار بابل گزارش شد که پس از ۲۵ دقیقه‌ی طاقت فرسا و تلاش بی وقفه کارشناس ارتباطات اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی بابل منجر به نجات جان مادر و فرزندی به نام "عبدالله" شد.

وی ادامه داد: این اتفاق در مناطق بالادست بخش بابلکنار در منطقه برف‌گیر جاجن افتاد که با وجود بسته بودن مسیر عبور به علت بارش شدید برف امکان انتقال مادر به مرکز درمانی میسر نبود و مادر در منزل فرزند خود را بدنیا آورد.

رئیس اورژانس ۱۱۵ بابل گفت: این ماجرا از آنجایی دلهره آور شد که هم جان نوزاد و هم جان مادر در خطر بود، چون نوزاد بعد به دنیا آمدن گریه نمی‌کرد و هم جفت از مادر خارج نشده بود که با تلاش خانم مهرآور کارشناس اورژانس ۱۱۵ بابل اقدامات مشاوره‌ای به پدر خانواده داده شد و جان مادر و فرزند نجات پیدا کرد.

این مقام مسوول تصریح کرد: پس از انجام مشاوره تلفنی، آمبولانس ۱۱۵ بابل از پایگاه هلیدشت و هلال احمر به مکان مورد نظر رسیدند و مادر و فرزند را به بیمارستان ۱۷ شهریور مرزیکلا منتقل کردند که پس از انجام مراقبتهای لازم و برطرف شدن خطر ترخیص شدند.

با تولد این نوزاد، این خانواده دارای ۲ فرزند دختر و یک فرزند پسر شد.

ارسال نظر