زمان مطالعه: 3 دقیقه

کارشناس فوتبال:

بازی هوشمندانه خمس عامل برد تراکتور شد

یک کارشناس فوتبال می‌گوید: شکل بازی هوشمندانه‌ خمس باعث شد تا تراکتور مقابل استقلال خوزستان به پیروزی برسد.
10 اسفند 1402
شناسه : 104462
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/104462
114+
بالا
یک کارشناس فوتبال می‌گوید: شکل بازی هوشمندانه‌ خمس باعث شد تا تراکتور مقابل استقلال خوزستان به پیروزی برسد.

حادثه 24 - سجاد حسین‌زاده در ارزیابی فنی از عملکرد تراکتور مقابل استقلال خوزستان اظهار کرد: تراکتور بازی هوشمندانه ای انجام داد. با توجه به تغییرات ایجاد شده در ترکیب تیم به نظر می‌رسد که تیم روند حرکتی تهاجمی‌تر به خود گرفته است. بارزترین بخش از پروژه موفقیت تراکتور در برابر استقلال خوزستان، استراتژی و شکل بازی هوشمندانه‌ای بود که خمس برای تیم در نظر گرفته بود.

او ادامه داد: این استراتژی از این قرار بود که وقتی خمس تشخیص داد تیم حریف سرعت و زهرداری لازم در خط حمله را ندارد؛ با تعداد نفرات بیشتر در نیمه حریف ظاهر شد. چرا که استقلال خوزستان قطعاً نمی‌توانست برتری عددی تراکتور را در زمین خودی تحمل کند و به ناچار عقب نشینی کرد و با تعداد نفرات بیشتر در زمین خودی به مقابله با تراکتور پرداخت و این تاکتیک موثر از سوی خمس بود که تیم حریف را از دروازه تراکتور دور نگه داشت تا تیم با آسودگی خاطر بیشتر به دنبال اجرای پلن‌های تهاجمی خود باشد.

این کارشناس فوتبال افزود: دومین نکته مثبت تراکتور در بازی با استقلال خوزستان، حضور تعداد نفرات زیاد در محوطه جریمه حریف در ضدحملات و ایجاد موقعیت‌های گلزنی بسیار حاصل این تفکر خوب تیمی بود. تفاوت عمده این بازی با بازی مقابل پرسپولیس شکل بازی منطقی تر بود.

حسین‌زاده با بیان اینکه ارتباط خطوط سه گانه تراکتور در شرایط قابل قبولی قرار داشت، اضافه کرد: درصد اشتباهات فردی کاهش یافته بود و تقریباً تیم در شرایط مسابقه قرار داشت. در نهایت می‌توان گفت دور بودن حریف از دروازه تراکتور، تعداد نفرات بیشتر تراکتور در فاز حمله، تغییراتی که در نفرات و چیدمان انجام گرفته بود و انگیزه مضاعفی که از شکست برابر پرسپولیس در تراکتور ایجاد شده بود؛ همگی عواملی موثر در کسب این برد بودند. البته نباید به راحتی از کنار جنگندگی، تیزهوشی و چارچوب شناسی رحمان رضایی در به ثمر رساندن گل اول که نقش کلیدی در این موفقیت داشت؛ به راحتی گذشت.

او در رابطه با عملکرد تراکتور در نقل‌وانتقالات زمستانی گفت: طبیعتاً در نقل‌وانتقالات نیم فصل بازیکنان تراز اول بیرون از گود نخواهد بود که تیم‌ها بتوانند آن را جذب کنند و به خدمت گرفتن بازیکنان زیادی که در یک سطح هستند و بازیکنان تقریباً معمولی به حساب می‌آیند، امتیاز بزرگی محسوب نمی‌شود. اگر به کیفیت بیشتر از کمیت معتقد باشیم، می‌توانیم به جای چند بازیکن معمولی یک بازیکن تراز اول و تاثیرگذار جذب کنیم. بنابراین وقتی برای بدنسازی یا کارهای تاکتیکی ماه ها وقت می‌گذاریم، باید برای نقل و انتقالات و جذب بازیکن هم ماه‌ها وقت صرف کنیم و با جمع آوری اطلاعات، نسبت به جذب بازیکن اقدام کنیم.

آیا تراکتور شانس قهرمانی دارد؟ حسین‌زاده در پاسخ به این سوال مطرح کرد: بله تراکتور شانس قهرمانی دارد، ولی راه بسیار دشوار است. نیم‌فصل دوم جای هیچ اشتباهی نیست.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

 آخرین اخبار ورزشی را در صفحه اخبار ورزشی حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر