زمان مطالعه: 3 دقیقه

عامل ترور رایزن فرهنگی ایران دستگیر شد / اکرم لاهوری تروریست سپاه صحابه کیست؟ + عکس

سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور از دستگیری «اکرم لاهوری» از اعضای گروهک تروریستی ضدشیعه «سپاه صحابه» خبر داد.
06 اسفند 1402
شناسه : 104250
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/104250
2086+
بالا
سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور از دستگیری «اکرم لاهوری» از اعضای گروهک تروریستی ضدشیعه «سپاه صحابه» خبر داد.

حادثه 24- سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور از دستگیری «اکرم لاهوری» از اعضای گروهک تروریستی ضدشیعه «سپاه صحابه» خبر داد.

سردار سید سعید منتظرالمهدی در تشریح این خبر گفت : ماموران پلیس، با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی، اکرم لاهوری را به اتهام فعالیت در گروه تروریستی ضد شیعه سپاه صحابه دستگیر کردند.

سخنگوی فراجا افزود: وی با طی نمودن دوره های آموزشی ساخت بمب در یکی از کشورهای همسایه، و ورود به کشور، قصد عزیمت به یکی از شهرستان های جنوبی، را داشت که دستگیر شد.

سردار منتظرالمهدی همچنین از دستگیری محمد ابرار همدست اکرم لاهوری خبر داد. این تروریست معروف به ملا ابرار است. 

اکرم لاهوری عامل شهادت صادق گنجی کیست؟

اکرم لاهوری نیز یکی از تروریست هایی است که جرم او مبنی بر دست داشتن در ترور و به شهادت رساندن رایزن فرهنگی ایران در لاهور و ترور تعدادی از دانشجویان افسری ایران در شهر راولپندی در سالهای گذشته، به عنوان بخشی از فعالیت های تروریستی او، به اثبات رسیده است و نحوه برخورد دولت و دستگاه قضایی پاکستان با پرونده این تروریست، می تواند به عنوان آزمونی برای راستی آزمایی جدیت و صداقت دولت نواز شریف در عمل به وعده هایش برای اجرای اشد مجازات درمورد تروریست ها تلقی شود.

اکرم لاهوری وقتی از اعدام نجات یافت

خبرگزاری ایرنا در دی ماه سال 93 در خبری نوشت: اجرای حکم اعدام تروریست معروف پاکستان 'اکرم لاهوری' که در به شهادت رساندن رایزن فرهنگی ایران در لاهور در سال 1369 دست داشت، در آخرین لحظات به حالت تعلیق درآمد اما برخی رسانه های پاکستان در آن زمان احتمال به دار آویخته شدن 'لاهوری' خبر دادند

اکرم لاهوری، علاوه بر دست داشتن در ترور و به شهادت رساندن 'صادق گنجی' رایزن فرهنگی ایران در لاهور و حمله تروریستی به جمعی از دانشجویان افسری ایران در راولپندی و به شهادت رساندن تعدادی از آنها در حدود بیست سال پیش، همچنین در ترور فردی به نام 'امتیاز حیدر'، برادر 'معین الدین حیدر' وزیر کشور پاکستان در دولت های گذشته این کشور و 24 نفر دیگر دست داشته است.

در دی ماه سال 93 و ساعاتی پیش از اجرای حکم اعدام اکرم لاهوری، اعضای خانواده فردی به نام 'نیّر عباس' که از قربانیان اقدامات تروریستی لاهوری در سال 2001 بوده است، ضمن اعلام رضایت خود، رضایت نامه را به دستگاه قضایی پاکستان ارائه دادند و دستگاه قضایی موقتا اجرای حکم اعدام این تروریست را به تعویق انداخت.

'شیخ وقاص اکرم' از سیاستمداران برجسته پاکستان و نماینده سابق مجلس ملی این کشور، یک شب بعد از لغو اعدام اکرم لاهوری، با حضور در برنامه سیاسی شبکه 'نیوز وان' این کشور، ماجرای لغو حکم اعدام این تروریست را اینگونه بیان کرد که 'برای اولین بار در تاریخ پاکستان، عناصر افراطی 'سپاه صحابه' با مراجعه به جامعه شیعیان (خانواده مقتول 'نیر عباس' قربانی اقدام تروریستی اکرم لاهوری) خواستار گرفتن رضایت شدند.'

شیخ وقاص افزود: برخی از عناصر وابسته به گروه تروریستی سپاه صحابه در جریان این ملاقات با خانواده مقتول، پیشنهاد دادند که آنان برای لغو اعدام اکرم لاهوری رضایت دهند و در مقابل، گروه سپاه صحابه نیز برای لغو محاکمه اعدام دو نفر از محکومین شیعه رضایت خواهد داد.

اما اکنون گزارش ها حاکی است که دادگاه، مصالحه میان طرف اکرم لاهوری و طرف 'نیّر عباس' را نپذیرفته است و مجددا رای به اعدام این تروریست داده است. براساس گزارش رسانه های پاکستان، این تروریست قرار است روز 27 دی ماه جاری اعدام شود.

 

ارسال نظر