زمان مطالعه: 3 دقیقه

فهرست کسانی که برای کوروش کمپانی تبلیغ کردند / مالک شرکت کلاهبردار کیست؟

شرکت «کوروش کمپانی» که با ادعای فروش آیفون ۲۰ میلیونی نام خود را با استفاده از چهره هایی مثل صادق بوقی و هادی چوپان و برخی دیگر از سلبریتی ها سر زبان‌ها انداخته بود، این روزها تعطیل شده و مدیر این شرکت شخصی به نام امیرحسین شریفیان است که متواری است.
26 بهمن 1402
شناسه : 103942
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/103942
1863+
بالا
شرکت «کوروش کمپانی» که با ادعای فروش آیفون ۲۰ میلیونی نام خود را با استفاده از چهره هایی مثل صادق بوقی و هادی چوپان و برخی دیگر از سلبریتی ها سر زبان‌ها انداخته بود، این روزها تعطیل شده و مدیر این شرکت شخصی به نام امیرحسین شریفیان است که متواری است.

حادثه 24 -به گزارش «انتخاب»، پلیس جرایم اقتصادی این موضوع را تایید کرده و در پی یافتن این فرد و احقاق حقوق مالباختگان است. این شرکت برای جلب اعتماد مردم از چهره های مشهور و صاحب نام ورزشی و هنری نیز برای تبلیغات خود استفاده می‌کرد.

رویای آیفون 20 میلیون تومانی

شرایط‌ اقتصادی سخت گاه شهروندان را به راهکار های نادرست برای جمع‌اوری پول بیشتر می‌اندازد. سواستفاده گران در این بین، با تکنیک‌های مختلف از جمله کلاهبرداری‌های معروف به روش «پانزی» اقدام به جمع اوری پول برای ارائه محصول ارزان قیمت می‌کنند که کوروش کمپانی یکی از نمونه‌های مشخص آن است. حالا صاحبین کوروش کمپانی فرار کرده و دفترشان را نیز تخلیه کرده‌اند.

ا.شیری، یکی از کسانیست که در جریان این کلاه‌برداری اقدام به خرید فاکتور کرده است. او که حالا با دفتر تخلیه شده کوروش کمپانی مواجه شده است، صحبت‌های جالبی از این کلا‌ه‌برداری دارد.

ا.شیری، درباره وضعیت فعلی مجموعه کوروش کمپانی به «انتخاب»گفت: دیروز صبح همه چیز‌ را جمع کردند و رفتند. امروز هم مالک ساختمان کامیونی را درب آنجا گذاشته و تابلو کوروش کمپانی را کنده تا جای حروف آن هم باقی نماند و یک بنر به سرعت زده اند که این ملک متعلق به کوروش کمپانی نیست و با در دست داشتن مدارک شکایت کنید.

وی در ادامه در رابطه با شکایت از کوروش کمپانی بیان کرد: من شکایت نکردم ولی‌ پلیس هم کاری نمی‌تواند بکند. وقتی سرهنگ کلانتری موقع شلوغی حضور داشت و می‌گفت این ها فرار نمی کنند و جایی نمی‌توانند بروند و ما نمی‌توانیم پلمب کنیم چه می گوید؟ با شکایت ما پول برمی‌گردد؟ ماجرا خنده دار است. از شریفیان و گودرزی و قره داغی و سلبریتی ها شکایت شده است. افراد فاکتور ۲۴۰میلیونی و ۶۰۰میلیونی از او دارند و دستشان به جایی بند نیست.

امیر حسین شریفیان، مالکی که می گفت پاسپورت ندارد

این شرکت با مدیریت امیرحسین شریفیان، با تبلیغات گسترده توسط اینستاگرام و تلگرام و حتی رپورتاژ در بعضی از سایتهای خبری و استفاده از افراد مشهور مثل بازیگران، فوتبالیست ها … سعی بر اعتماد سازی کرد .

در همین بین برای دوباره به چشم اومدن این شرکت، که در بلک فرایدی شلوغ شده بود ، به دلیل بدحجابی مشریان ، دفتر این شرکت پلمپ شد . با همین ترفند و گذاشتن چند کلیپ در اینستاگرام ، مجدد بر سر زبان ها افتاد …

یکی از مالباختگان به انتخاب گفته است: همین مالک کوروش کمپانی می‌گفت من پایان خدمت ندارم و پاسپورت هم ندارم و از ایران نمی‌روم اما عکس‌هایش در خارج درامد. در عین حال جواز‌ش منتشر شده است. خاطره قره داغی یکی از اعضا بود و او هم نیست. در‌ مکان ساختمان فرم ها رها شده روی زمین است. 

وی درباره موضع سلبریتی ها گفت: الهام حمیدی استوری گذاشته که با وکیل پیگیر کار شما هستیم خیلی دیگر از این سلبریتی‌ها تبلیغ کوروش کمپانی را کردند. مردم روی حساب خیلی از این‌ها خرید کردند. هادی چوپان که قهرمان ملی و مردمی بود هم خرید کرده بود و مردم گول خوردند. خواهران منصوریان و هادی ساعی هم تبلیغ کردند. واقعا سوال برای من است که باید یک واحد نظارتی سوال کند که چرا این همه پول‌به حساب این فرد امده است؟ در ماه از هر کارت شما ۵۰۰میلیون جا به جا می‌توانید بکنید؛ این ادم که میلیاردها پول به حسابش رفته کسی نظارت نکرده است؟ بالاخره ارز از کشور خارج کرده است. تراکنش مالی شرکت هم مشخص است و یک عدد هزار میلیاردی به حسابش ریخته شده است.

دستگیری پدر متهم

خبرگزاری فارس به نقل از یک منبع آگاه در رابطه با حواشی شرکت کوروش کمپانی گفت: متهم اصلی پروندۀ کوروش کمپانی قبل از شکایت مالباختگان متواری شده بود. پدر متهم که همدست او بوده دستگیر و روانه زندان شده.

 

تبلیغ شرکت از صادق بوقی تا هادی چوپان و علیرضا بیرانوند

به گزارش تابناک هادی چوپان، احمد ایراندوست، شاهین صمدپور، صادق بوقی، محسن افشانی اکبرعبدی، امیر علی اکبری، فاطمه گودرزی، دنیا جهانبخت، معین فرجی، خواهران منصوریان، بهرنگ علوی، مرتضی پورعلی گنجی، محسن ابراهیم زاده، هادی ساعی، کنعانی زادگان، حمید لولایی، منوچهر هادی، الهام حمیدی، نیلوفر بهبودی، یوسف تیموری، حسن ریوندی، رضا شفیعی جم، سیدجوادهاشمی، نیوشا ضیغمی، علیرضا بیرانوند، محمد معماریان، مائده علیزاده، آرش رضاوند و متین ستوده شماری از مهم‌ترین چهره‌هایی هستند که به تبلیغ شرکت پانزی کوروش کمپانی پرداختند؛ تبلیغاتی که هنوز مشخص نیست با تبادل چه میزان پول انجام شده است. کوروش کمپانی به محض متواری شدن گردانندگانش، ویدیوهای این اشخاص را پاک کرد. با این حال تابناک به شماری از این ویدیوها و تبلیغات دست یافته که آنها را در کنار هم می‌بینید.

ماجرای کوروش کمپانی و شیوه کلاهبرداری

شرکت کوروش کمپانی که در حوزه فروش موبایل فعالیت داشت، مدعی بود که گوشی موبایل آیفون را که بین ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان در بازار داد و ستد می‌شود را از طریق حذف واسطه ها به قیمت ۲۰ میلیون تومان به دست مصرف کننده می‌رساند و در این رابطه در ماههای گذشته نیز تبلیغات گسترده ای را در فضای مجازی کلید زد.

این شرکت که در غرب تهران فعالیت داشت، برای جلب اعتماد مردم از چهره های مشهور و صاحب نام ورزشی و هنری نیز برای تبلیغات خود استفاده می‌کرد و تا حدودی موفق شد اعتماد شهروندان را جلب کند.

همان زمان برخی ناظران بازار هشدار دادند که فروش موبایل آن هم نصف قیمت بازار این شائبه را ایجاد می‌کند که شرکت مذکور روش «شرکت های پانزی» را در پیش گرفته است. روش این شرکت ها اینگونه است که با یک سرمایه گسترده فعالیت خود را شکل می دهند و با دریافت پول از مردم، به وعده های قبلی خود ترتیب اثر می دهند و این روش را تا آنجایی ادامه می دهند که با کمبود ورود سرمایه از سوی مردم مواجه شوند.

در حقیقت در این روش سود کار از محل فعالیت اقتصادی به دست نمی آید بلکه پول مردم دست به دست می شود؛ مدیران کوروش کمپانی نیز همین روش را در پیش گرفته و پس از دریافت پول از مردم به آنها وعده می دادند که یک ماه دیگر گوشی خود را دریافت می کنند و حتی قراردادهای خود را طوری تنظیم کرده بودند که در صورت تاخیر در تحویل کالا، اتهامی متوجه آنان نباشد.

پیگیری های خبرنگار ایرنا  نشان می دهد که این شرکت در ماههای گذشته نتوانسته بود از عهده تعهدات خود برآید و به همین دلیل برخی از کسانی که اقدام به پیش خرید موبایل از این شرکت کرده بودند، در یکی از کلانتری های غرب تهران اقدام به طرح شکایت کرده بودند.

هرچند این شرکت تبلیغات گسترده ای را در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی داشت اما از آنجا که دارای دفتر فیزیکی بود، پرونده آن در پلیس امنیت اقتصادی پیگیری می شود.

تشکیل پرونده برای شرکت کلاهبردار

پس از پلمب شدن دفتر این شرکت در پی شکایت شهروندان، به تازگی در فضای مجازی فیلمی با موضوع متواری شدن مدیر اصلی این شرکت مطرح شده است که یک منبع آگاه در فراجا در گفت‌وگو با ایرنا این موضوع را تایید و اعلام کرد که پیگیری ها برای دستگیری وی در دستور کار است و یکی از نزدیکان این فرد نیز بازداشت شده است.

به گفته وی، اقدامات کارآگاهی از اطرافیان و نزدیکان این فرد برای کسب اطلاعات بیشتر و احقاق حقوق مالباختگان در دست اقدام است.

وی از تشکیل پرونده شکایت از این شرکت در یکی از کلانتری های غرب تهران خبر داد و گفت:‌ از آنجا که این شرکت دارای دفتر فیزیکی و فروش حضوری بوده، پرونده آن در پلیس امنیت اقتصادی پیگیری می شود.

این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه پلیس با جدیت پرونده های مرتبط به کلاهبرداری از مردم را پیگیری می کند و در هفته های اخیر نیز تعدادی از این افراد از طریق پلیس اینترپل به کشور بازگردانده شدند، تاکید کرد که پرونده کوروش کمپانی نیز از این قاعده مستثنی نیست و به جد به دنبال دستگیری فرد اصلی و همدستانش هستیم.

 

ارسال نظر