زمان مطالعه: 1 دقیقه

دستبرد 150 میلیونی از حساب مادربزرگ در فارس

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی عامل برداشت غیرمجاز 150 میلیون ریال از حساب مادر بزرگ توسط نوه خبر داد و گفت: عدم دقت در حفظ اطلاعات حساب‌های بانکی، زمینه‌ساز جرایم اینترنتی می‌شود.
23 بهمن 1402
شناسه : 103781
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/103781
74+
بالا
رئیس پلیس فتا استان از شناسایی عامل برداشت غیرمجاز 150 میلیون ریال از حساب مادر بزرگ توسط نوه خبر داد و گفت: عدم دقت در حفظ اطلاعات حساب‌های بانکی، زمینه‌ساز جرایم اینترنتی می‌شود.

حادثه 24 - رئیس پلیس فتا استان از شناسایی عامل برداشت غیرمجاز 150 میلیون ریال از حساب مادر بزرگ توسط نوه خبر داد و گفت: عدم دقت در حفظ اطلاعات حساب‌های بانکی، زمینه‌ساز جرایم اینترنتی می‌شود.

سرهنگ امیرحسین سلیمانی بیان کرد: با مراجعه خانمی 68 ساله به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز 150 میلیون ریال از حساب بانکی‌اش در روزهای متوالی، موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

 وی تصریح کرد: در اقدامات اولیه کارشناسان این پلیس مشخص شد که متهم 18 تراکنش مالی با استفاده از کارت شاکیه جهت بالا بردن سطح و رتبه بازی‌های رایانه‌ای خود اقدام کرده است.

سلیمانی ادامه داد: در بررسی‌های بیشتر معلوم شد که متهم پسری 15 ساله و نوه شاکی است که پس از حضور در این پلیس لب به اعتراف گشود و به پذیرش بزه انتسابی خود اعتراف کرد.

این مقام مسئول افزود: این نوجوان در اعترافات خود بیان داشت که همیشه می‌دانستم که مبالغ زیادی پول در کارت بانکی مادر بزرگم موجود است و همچنین از رمز کارت بانکی او نیز با خبر بودم و این موضوع باعث وسوسه من شد تا اینکه بدون اجازه با کارت بانکی وی اقدام به خرید جم (الماس) به منظور بالا بردن رتبه خودم در بازی‌های آنلاین کردم.

رئیس پلیس فتا استان فارس به شهروندان توصیه کرد: کارت‌ها و اطلاعات بانکی خود را در محل‌‎های امن و دور از دسترس دیگران نگهداری نمایند و هنگام انجام هرگونه تراکنش بانکی دقت نمایند که اطلاعات بانکی آنها در اختیار افراد دیگر قرار نگیرد.

سرهنگ سلیمانی از عموم مردم خواست هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت به آدرس www.cyberpolice.gov.ir (بخش ارتباطات مردمی) یا با شماره تلفن 096380 گزارش کنند.

آخرین اخبار «حوادث فارس» را در صفحه حوادث فارس و حوادث شیراز حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر