زمان مطالعه: 1 دقیقه

دستگیری مردی که در خانه اش به دنبال گنج بود

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از دستگیری چهار حفار غیر مجاز در شهرستان تنکابن، خبر داد.
23 بهمن 1402
شناسه : 103771
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/103771
102+
بالا
فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از دستگیری چهار حفار غیر مجاز در شهرستان تنکابن، خبر داد.

حادثه 24 - فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از دستگیری چهار حفار غیر مجاز در شهرستان تنکابن، خبر داد.

روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، محمد رضا کردان روز دوشنبه افزود: بنا بر گزارش پایگاه یگان‌ حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان تنکابن و در پی اخبار واصله از سوی میراث بانان افتخاری مبنی اقدام به حفاری فردی با هویت معلوم در منزل شخصی خود، بلافاصله ماموران یگان حفاظت به همراه عوامل انتظامی با دستور قضایی به محل مورد نظر اعزام و پس از شناسایی محل مورد نظر، در یک عملیات ضربتی توانستند یک دستگاه فلزیاب به همراه آلات و ادوات حفاری کشف و ضبط کنند.

وی افزود: در این‌ رابطه چهار نفر با هویت معلوم دستگیر شدند و پرونده به‌منظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذی‌صلاح قضایی شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: طبق قانون، ساخت، خریدوفروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از هرگونه دستگاه فلزیاب و همچنین ورود آن به کشور منوط به اخذ مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی کشور است.

او تصریح کرد: با هرگونه تبلیغ، خرید و فروش و استفاده از این دستگاه که به‌منظور کشف آثار و اموال تاریخی باشد، برخورد قانونی می‌شود.

آخرین اخبار «حوادث مازندران» را در صفحه حوادث مازندران و حوادث ساری حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر