زمان مطالعه: 3 دقیقه

۵۰ درصد از تصادفات فوتی پایتخت مربوط به موتورسیکلت سواران است

انضباط بخشی به ترددهای ایمن و کاهش تخلفات موتورسواران دغدغه و مطالبه مردمی است.
23 بهمن 1402
شناسه : 103753
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/103753
62+
بالا
انضباط بخشی به ترددهای ایمن و کاهش تخلفات موتورسواران دغدغه و مطالبه مردمی است.

 حادثه 24 - انضباط بخشی به ترددهای ایمن و کاهش تخلفات موتورسواران دغدغه و مطالبه مردمی است؛معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ: طرح 10 از روز 18-10-1402 اجرا و همچنان ادامه دارد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ سرهنگ احسان مومنی  در خصوص اجرای طرح 10 در سطح معابر شهر تهران توضیح داد . سرهنگ مومنی ضمن تشکر از مردم در همکاری با پلیس در اجرای محدودیت ها و پارک منظم و استفاده از مسیرهای جایگزین در مسیر راهپیمایی یوم الله 22 بهمن و قدردانی از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و خبرنگاران نسبت به اطلاع رسانی محدودیت ها و تمهیدات ترافیکی این مراسم گفت : پلیس از ماهها قبل جهت برگزاری هر چه باشکوه تر این مراسم اقدامات و جلسات خود را با دیگر سازمان های مرتبط انجام داده بود و روز گذشته نیز با تمام توان در معابر و محدوده های این مراسم جهت نظم بخشی به تردد ها حضور داشت.

وی افزود : طرح 10 که همان نظم بخشی و ساماندهی و ایمنی تردد موتورسواران در شهر تهران می باشد از روز 18-10-1402 اجرا و همچنان ادامه دارد. معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت : دلیل اجرای این طرح به این خاطر است که یکی از دغدغه های اصلی پلیس راهور بحث تردد ها، تصادفات و تخلفاتی است که این قشر از کاربران ترافیک انجام می دهند . سرهنگ مومنی افزود : 50 درصد از متوفیان حوادث رانندگی در شهر تهران مربوط به موتورسوران است و همچنین 62 درصد از مجروحین حوادث رانندگی نیز مربوط به موتورسواران می باشد که این آمار بسیار بالایی است.

وی گفت : اگر بتوانیم بحث تخلفات و تصادفات موتورسواران را مهار نماییم به یک کاهش بسیار خوبی از این تصادفات خواهیم رسید . معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: بحث انضباط بخشی به ترددهای ایمن و کاهش تخلفات موتورسواران دغدغه و مطالبه مردمی است که با این رویکرد بحث ساماندهی موتورسواران و ایمن تردد آنها با عنوان طرح 10 مطرح که با ده راهکار شروع شد . سرهنگ مومنی افزود : این راهکارها در سه مولفه آموزش و فرهنگ سازی،مهندسی ترافیک و اعمال قانون و اجرای مقررات آغاز شد . به عنوان مثال در بحث اعمال قانون های موتورسواران به انواع مختلفی چون توقیفات ساعتی ، توقیف در پارکینگ ها ، اعمال قانون و حتی اجرای طرح موتوریار به عنوان مجازات جایگزین و اقدام آموزشی انجام شده است.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر