زمان مطالعه: 2 دقیقه

چرا بازی ایران و کره برگزار نمی شود؟ / زمان بازی فینال قطر و اردن

از سال 2019 و در رقابت های جام ملت های آسیا در امارات، کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم به حذف دیدار رده بندی گرفت.
21 بهمن 1402
شناسه : 103684
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/103684
31271+
بالا
از سال 2019 و در رقابت های جام ملت های آسیا در امارات، کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم به حذف دیدار رده بندی گرفت.

حادثه 24 -جام ملت‌های فوتبال آسیا ۲۰۲۳ شامگاه شنبه ۲۱ بهمن به ایستگاه پایانی می‌رسد و دو تیم ملی قطر و اردن در فینال تمام عربی رو در روی هم قرار می‌گیرند. اردن که به عنوان تیم سوم گروه E پا به مرحله حذفی گذاشت برای اولین بار حضور در فینال جام ملت‌های آسیا را تجربه می‌کند و در طرف مقابل تیم ملی قطر به دنبال دومین عنوان قهرمانی متوالی خود در ادوار این مسابقات است.

ساعت بازی فینال قطر و اردن

بازی فینال بین قطر و اردن از ساعت ۱۸:۳۰ و با قضاوت مانیگ از چین در ورزشگاه لوسیل برگزار می‌شود.

در حالی که انتخاب تیم سوم آسیا از میان دو تیمی که شانس صعود به فینال را پیدا نکردند، به جذابیت‌های تورنمنت اضافه می‌کرد، اما از سال 2019 تصمیم بر این شده تا بازی رده بندی به صورت کامل حذف شود. با این تصمیم، دیگر تیمی به عنوان تیم سوم آسیا وجود نخواهد داشت و بنابراین بازی ایران و کره جنوبی برگزار نخواهد شد.

جالب آنکه در حالی که جام ملتهای آسیا بازی رده بندی ندارد، مسعود مرادی که به عنوان کارشناس ورزشی در برنامه شبکه 3 حضور یافته بود برای تیم ملی در بازی رده بندی مقابل کره جنوبی آرزوی موفقیت کرد.  این اشتباه در حالی صورت گرفته که در دوره قبل نیز که ایران در دیدار نیمه نهایی برابر ژاپن شکست خورد، خبری از رده بندی نبود.

آخرین دیدار رده بندی جام ملت های آسیا

تا قبل از این تصمیم، امارات در سال 2015 توانست با شکست دادن عراق در رده بندی، به عنوان سومی رقابت‌ها دست یابد و در سال ۲۰۱۱ کره جنوبی با عبور از ازبکستان، به عنوان سوم جام ملت‌ها رسیده بود. ایران نیز در سال ۲۰۰۴ برای آخرین بار مقام سوم آسیا را به دست آورده بود.

دیدگاه ها
  • بی نام
    22 بهمن 1402
    سرمربی صفر بود

    پاسخ

  • بی نام
    21 بهمن 1402
    همین بهتر که برگزار نشد با این تیم و سرمربی مزخرف

    پاسخ

پاسخ به :
= 5-4
ارسال نظر