زمان مطالعه: 3 دقیقه

فغانی: داور کویتی روی صحنه پنالتی ایران اشتباه کرد / اولین واکنش به حاشیه های اخراج ایمن حسین

علیرضا فغانی، داور سرشناس ایرانی که قضاوتش در این دوره جام ملت‌ها بسیار پرحاشیه شد، برای اولین بار اظهاراتی درباره اخراج ایمن حسین مهاجم عراق در مقابل اردن مطرح کرد.
19 بهمن 1402
شناسه : 103644
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/103644
131+
بالا
علیرضا فغانی، داور سرشناس ایرانی که قضاوتش در این دوره جام ملت‌ها بسیار پرحاشیه شد، برای اولین بار اظهاراتی درباره اخراج ایمن حسین مهاجم عراق در مقابل اردن مطرح کرد.

حادثه 24 -به گزارش ورزش سه اگرچه فغانی گفت که نمی‌تواند توضیحی در خصوص ماجرای اخراج آیمن حسین ارائه کند اما تحلیل او از اتفاقات داوری بازی ایران و قطر و داوری احمد العلی، داوری کویتی بسیار جالب توجه است.

فغانی در این گفت‌وگوی اسکایپی در خصوص بازگشتش از قطر بعد از دیدار عراق و اردن عنوان کرد: به‌طور کلی تصمیمات مهم بازی را تایید کردند ولی با آن اتفاقاتی که رخ داد و فشارهایی که ایجاد شد به صلاح نبود در قطر بمانم و شانس قضاوت دیگری نداشتیم. این حواشی باعث شد یکی، دو روز زودتر آنجا را ترک کنیم. اگر هم می‌ماندیم شانس قضاوت نداشتیم چون تیم ملی به مرحله بعد صعود کرد و نمی‌توانستیم قضاوت کنیم.

فغانی در پاسخ به اینکه کارت زرد دوم به آیمن حسین برای اتلاف وقت بود یا حرکت توهین‌آمیز، گفت: چون تورنمنت هنوز تمام نشده من اجازه صحبت در این خصوص را ندارم. توضیحی که ای‌اف‌سی داد جامع و کامل بود و من هم به‌خاطر ارادتی که به شما دارم اینجا حاضر شدم.

من بودم پنالتی را برای ایران نمی گرفتم

 او درباره انتخاب داور عرب زبان برای بازی ایران و قطر هم گفت: فقط در این قسمت از دنیا می‌توانید چنین چیزهایی را پیدا کنید. شما در جام جهانی می‌بینید دو تیم از اروپا و امریکای‌جنوبی بازی می‌کنند و یک داور اروپایی قضاوت می‌کند و هیچکس حرفی نمی‌زند. قضاوت داور کویتی نشان داد صحبت‌های قبلی ما چندان حساب و کتاب نداشته است.

او در مورد اعلام پنالتی به سود ایران گفت: دیدن زنده این صحنه برای داور سخت بود و آنالیز کمک‌داور ویدئویی هم این بود که دست پشت سر بوده و زمانی که توپ زده شده دست از پشت سر جدا شده و آن را هند تشخیص داد که من موافقش نبودم اما داور نظر کمک داور ویدئویی را قبول کرد اما به نظرم این صحنه هند نبود و اشتباه کردند.

فغانی راجع به اخراج شجاع گفت: در خصوص اخراج شجاع خلیل‌زاده هم که برای موقعیت آشکار گلزنی چهارتا فاکتور در نظر می‌گیرند. مسافتی که نسبت به دروازه داشتند، موقعیت مدافعان و مالکیت توپی که بازیکن قرمز می‌توانست داشته باشد و جهت به سمت دروازه، این صحنه باید با کارت قرمز جریمه می‌شد که در بازبینی اخراج کرد.

ارسال نظر