زمان مطالعه: 5 دقیقه

تمام بازی های ایران و قطر / پیروزی پرگل ایران در آخرین تقابل

تیم ملی ایران با پیروزی برابر قطر می‌تواند به یک حسرت تاریخی پایان دهد و پس از 48 سال به فینال جام ملت‌های آسیا صعود کند. تیم پیروز این بازی شنبه 21 بهمن دیدار فینال را برگزار خواهد کرد.
18 بهمن 1402
شناسه : 103571
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/103571
122+
بالا
تیم ملی ایران با پیروزی برابر قطر می‌تواند به یک حسرت تاریخی پایان دهد و پس از 48 سال به فینال جام ملت‌های آسیا صعود کند. تیم پیروز این بازی شنبه 21 بهمن دیدار فینال را برگزار خواهد کرد.

حادثه 24 - تیم ملی فوتبال ایران در بازی دوم دور نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا امشب (چهارشنبه‌شب) ساعت 18:30 به مصاف قطر می‌رود. این بازی به میزبانی ورزشگاه ۴۰ هزار نفری الثمامه برگزار می‌شود.

روزنامه الوطن با تیتر «قطر راه پیروزی را می‌داند» نوشت: تیم ملی فوتبال قطر به کمک هوادارانش در تلاش است تا برای دومین دوره پیاپی به فینال جام ملت‌های آسیا راه پیدا کند و جام قهرمانی را بالای سر ببرد که البته کار آسانی را در پیش رو ندارد. تیم ملی فوتبال ایران سخت‌ترین حریف قطر در این جام است. ایران بازی‌های بسیار خوبی را در جام ملت‌ها به نمایش گذاشته و همواره برابر قطر نتایج خوبی را کسب کرده است. تیم ملی فوتبال ایران در شش بازی اخیرش برابر قطر به پیروزی دست پیدا کرده است. ایران در این شش بازی یازده گل به ثمر رسانده و تنها یک گل دریافت کرده است.

الوطن در ادامه نوشت: تیم ملی فوتبال ایران با ۹ بار حضور در نیمه‌نهایی رکورددار است. ایران به دنبال چهارمین قهرمانی‌اش در جام ملت‌های آسیاست. آنها در مرحله گروهی عملکرد بسیار خوبی داشتند و با ۹ امتیاز مقتدرانه صعود کردند. سپس سوریه را در مرحله حذفی در ضربات پنالتی شکست دادند و در یک‌چهارم نهایی هم ژاپن را با نتیجه دو بر یک از پیش رو برداشتند.

ساعت بازی ایران و قطر 

 بازی ایران و قطر که دومین و آخرین بازی مرحله نیمه‌نهایی است امروز ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه الثمامه قطر برگزار می‌شود. همچنین طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، احمد العلی از کویت این مسابقه را سوت خواهد زد. عبدالهادی العنزی (کویت) و محمد زیرول بن خلیل تان (مالزی) در امر قضاوت وی را یاری می‌کنند.

تاریخ بازی فینال جام ملت های آسیا

 تیم ملی ایران با پیروزی برابر قطر می‌تواند به یک حسرت تاریخی پایان دهد و پس از 48 سال به فینال جام ملت‌های آسیا صعود کند. تیم پیروز این بازی شنبه 21 بهمن دیدار فینال را برگزار خواهد کرد.

آمار بازی های ایران و قطر 

به گزارش فوتبال 360 آخرین تقابل دو تیم به تورنمنت اردن باز می‌گردد که 4 ماه پیش با برتری 4 بر صفر تیم ملی به بهترین پیروزی تاریخ خود برابر قطر دست یافت. ایران آمار بسیار خوبی برابر قطر دارد و در 6 تقابل قبلی این تیم را شکست داده است. ایران در 7 مصاف گذشته با قطر تنها یک گل خورده است. تیم ملی در ۱۵ رویارویی پیشین با قطر تنها یک‌بار متحمل شکست شده است که آن‌هم مربوط به سال 2009 است که در قالب تورنمنت قطر، تیم ملی با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب رقیب شد. تیم ملی در مجموع 23 بار با قطر بازی کرده که سهم ایران 15 پیروزی، ۵ تساوی و ۳ شکست بوده است. ایران 2 بار در جام ملت‌های آسیا با قطر دیدار داشته که در هر 2 بازی با کلین‌شیت به پیروزی رسیده است.

مقایسه بازی های اخیر ایران و قطر در جام ملت های آسیا

فوتبال ایران چندین دهه است که ناکامی‌های طولانی مدتی در رقابت‌های مختلف را تجربه می‌کند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها عدم راهیابی به فینال جام ملت‌های آسیاست که از آخرین آن 48 سال می‌گذرد. ایران و قطر از نظر سطح افتخارات قابل قیاس نیستند ولی موفقیتهای ایران به سال‌های دور باز می‌گردد اما کامیابی‌های قطر به دوره‌های اخیر. تیم ملی پس از 3 قهرمانی در 3 حضور نخست خود در جام ملت‌ها، 6 بار به نیمه نهایی جام ملت‌ها رسیده که در هر 6 مرتبه در رسیدن به فینال ناکام بوده که 3 بار این اتفاق در ضربات پنالتی رخ داده است. قطر مدافع عنوان قهرمانی است و دوره قبل برای نخستین بار به نیمه‌نهایی مسابقات راه یافت و این دوره برای دومین بار متوالی به این مرحله راه یافته است. این تیم در 12 بازی آخر خود در جام ملت‌ها به 11 پیروزی و یک تساوی دست یافته است.

 

 آخرین اخبار ورزشی را در صفحه اخبار ورزشی حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر