زمان مطالعه: 4 دقیقه

شمارش معکوس برای قصاص عامل جنایت ناموسی در مشهد / عشق ممنوع زن خیانتکار را گرفتار کرد

حکم قصاص نفس جوان 27 ساله ای که به دنبال ارتباط شیطانی با زنی جوان، دست به جنایت سیاه زده بود در حالی به تایید قضات دیوان عالی کشور رسید که حدود20هزار تماس و پیامک غیراخلاقی، ریشه این ماجرای تاسف بار بود.
15 بهمن 1402
شناسه : 103409
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/103409
1198+
بالا
حکم قصاص نفس جوان 27 ساله ای که به دنبال ارتباط شیطانی با زنی جوان، دست به جنایت سیاه زده بود در حالی به تایید قضات دیوان عالی کشور رسید که حدود20هزار تماس و پیامک غیراخلاقی، ریشه این ماجرای تاسف بار بود.

حادثه 24 - حکم قصاص نفس جوان 27 ساله ای که به دنبال ارتباط شیطانی با زنی جوان، دست به جنایت سیاه زده بود در حالی به تایید قضات دیوان عالی کشور رسید که حدود20هزار تماس و پیامک غیراخلاقی، ریشه این ماجرای تاسف بار بود.

اسفند سال گذشته وقوع جنایتی هولناک در منطقه چاپشلو از توابع استان خراسان رضوی، نیروهای انتظامی را به کنکاش های تخصصی واداشت. بررسی های پلیس در مرکز درمانی بیانگر آن بود که جوانی به نام «ایوب»بر اثر اصابت تیغه چاقو به قفسه سینه به قتل رسیده است.

طولی نکشید که «احمد-م» (متهم به قتل) در منزل یکی از نزدیکانش در شهرستان درگز دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.

درپی اعتراف صریح متهم 26 ساله به قتل جوانی که مدعی بود با یکدیگر دوست صمیمی بوده اند.

کیفرخواست این پرونده جنایی پس از انجام تحقیقات تکمیلی صادر شد و با توجه به اهمیت این جنایت تکان دهنده، پرونده مذکور روی میز قضات شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی قرارگرفت.

این گونه بود که جلسات محاکمه به ریاست قاضی هادی دنیا دیده و مستشاری قاضی غلامرضا مصطفوی در مشهد آغاز شد.

همزمان با تقاضای صدور حکم قصاص نفس از سوی اولیای دم، متهم به قتل مقابل قضات دادگاه ایستاد و درحالی که دیگر همه مسیرهای انکار و داستان سرایی را بسته می دید، با ابراز پشیمانی از وسوسه های شیطانی که زندگی اش را به نابودی کشانده بود، به قضات دادگاه گفت:من با «ایوب»(مقتول)دوست صمیمی بودیم.

شب قبل از حادثه، همسر او به من پیام داد که فردا نزد من می آید. آن روز من در بیابان بودم که ساعت حدود 7:30 دقیقه یک خودرو از فاصله ای دور عبور کرد.«س» بلافاصله روبه من کرد و گفت: راننده این خودرو ی عبوری الان می رود و ماجرا را برای شوهرم بازگو می کند.

او ادامه داد: حالا من خودم می روم و موضوع را به شوهرم می گویم. او هم می آید و تو را می کشد. دراین شرایط به«س» گفتم پس اگر می خواهی ماجرای این ارتباط را به شوهرت بگویی لااقل حقیقت را بگو. همه چیز را بگو.

وقتی «س» ازآن جا رفت من هم چاقویی را که همیشه همراهم بود، بیرون آوردم چرا که تصمیم گرفته بودم خودم را بکشم. درهمین افکار بودم که «ایوب» با من تماس گرفت و با خشم و فحاشی گفت: تو را می کشم. به او گفتم لازم نیست مرا بکشی. من خودم ،خودکشی می کنم. با این جمله طناب را برداشتم تا به کنار روستا بروم و آن جا خودم را دار بزنم ولی در همین زمان مادرم زنگ زد و با گریه مرا منصرف کرد. بعد از این ماجرا به خانه رفتم و دراز کشیدم. هنوز مادرم گریه می کرد که ناگهان «ایوب» با چاقویی که در دست داشت، از راه رسید.گفتم اجازه بده پیام های همسرت را نشان بدهم ولی او خشمگین و عصبانی بود.طولی نکشید که باهم درگیر شدیم و درمیان همین کشمکش ها هردو نفر روی زمین افتادیم. چاقوی او از دستش رها شد و مادرم آن را به گوشه دیگری پرت کرد.

وقتی بلند شدیم و مقابل هم قرار گرفتیم ناگهان تیغه چاقوی من به قفسه سینه اش فرو رفت.چاقو را بیرون کشیدم و درحالی که مادرم همچنان اشک می ریخت سعی کردم با قراردادن دستمال روی محل جراحت از خون ریزی جلوگیری کنم که دیگر اطرافیان هم آمدند و خودم نیز نفهمیدم که چه کار کردم.

وی درپاسخ به سوال قاضی دنیا دیده (رئیس دادگاه) که پرسید آیا زمانی که شما چاقو را به قفسه سینه «ایوب» زدید، دست او هم هنوز چاقو بود؟ پاسخ داد: آن لحظه مرحوم چاقویی نداشت اما طوری به من چسبیدکه نمی دانم چگونه چاقو خورد.

درحالی که وکیل مدافع متهم تلاش می کرد تا اقدام وی را درقالب دفاع مشروع مطرح کند، قضات با تجربه دادگاه با استدلال های قانونی و محکمه پسند، این دفاعیات را رد کردند چرا که قضات دادگاه معتقد بودند در لحظه ای که متهم ضربه چاقو را بر پیکر«ایوب» (مقتول) وارد کرده است، او چاقویی در دست نداشت و آن ها زمانی که ایستاده مقابل یکدیگر قرارگرفته اند فقط متهم چاقو را در دست می فشرد و ...

با پایان جلسات دادگاه، قضات شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی به شور نشستند و درنهایت با رای قاطع، حکم به قصاص نفس و تحمل 99 ضربه شلاق دادند و «س»را نیز به اتهام ارتباط نامشروع به تحمل 99 ضربه شلاق تعزیری محکوم کردند اما رای مذکور با اعتراض وکلای مدافع به دیوانعالی کشور ارسال شد تا به جنجال دفاع مشروع تاکید شود ولی قضات شعبه 49دیوان عالی کشور قضات قاصدی(رئیس) و شهبازی(مستشار) پس از بررسی دقیق پرونده، استدلال های قاطع شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی را پذیرفتند و حکم قصاص نفس به همراه 99ضربه شلاق تعزیری را درحالی تایید کردند که بررسی های روابط خارج از عرف متهمان حکایت از آن داشت که حدود 20هزار تماس و پیامک تلفنی بین آن ها رد و بدل شده است.

بدین ترتیب متهم این «جنایت سیاه» در یک قدمی چوبه دار قرارگرفت و در انتظار اجرای حکم لحظه شماری می کند.

آخرین اخبار «حوادث خراسان رضوی» را در صفحه حوادث خراسان رضوی و حوادث مشهد حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر