زمان مطالعه: 3 دقیقه

آمار بازی های ایران و ژاپن / آخرین پیروزی ایران مقابل سامورایی‌ها

تیم ملی فوتبال ایران درحالی در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف ژاپن می‌رود که آخرین برد این تیم برابر سامورایی‌ها به ۱۸ سال پیش باز می‌گردد.
14 بهمن 1402
شناسه : 103366
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/103366
301+
بالا
تیم ملی فوتبال ایران درحالی در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف ژاپن می‌رود که آخرین برد این تیم برابر سامورایی‌ها به ۱۸ سال پیش باز می‌گردد.

حادثه 24- تیم ملی فوتبال ایران در مرحله یک‌چهارم‌ نهایی جام ملت‌های آسیا در فینالی زود هنگام امروز (شنبه) از ساعت ۱۵ در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی به مصاف تیم ملی ژاپن خواهد رفت.

دو تیم تاکنون در ۱۸ بازی برابر یکدیگر به مصاف هم رفتند که سهم هر یک از دو تیم ۶ برد بوده و ۶ بازی نیز با نتیجه مساوی به پایان رسید. این پنجمین تقابل دو تیم در تاریخ جام ملت‌های آسیا است. در ۴ بازی قبلی سهم ژاپن ۲ برد بوده و ۲ بازی دیگر نیز با نتیجه بدون گل به پایان رسید.

نکته جالب توجه در خصوص تقابل‌های تیم ملی با سامورایی‌ها در این مسابقات آنجاست که ایران تاکنون در جام ملت‌ها موفق به باز کردن دروازه این تیم نشده و حالا شاگردان قلعه‌نویی علاوه بر پیروزی برابر این حریف به دنبال شکست طلسم دروازه ژاپن نیز هستند.

آخرین برد تیم ملی برابر ژاپن به ۱۸ سال پیش باز می‌گردد. جایی که در مرحله انتخابی جام‌جهانی ۲۰۰۶ آلمان در پنجم فروردین ماه سال ۱۳۸۴ تیم ملی ایران با حمایت پرشور هواداران خود در ورزشگاه آزادی موفق شد ژاپن را شکست دهد.

فوت 7 نفر در استادیوم آزادی پس از برد ژاپن

تیم ملی فوتبال ایران برای صعود به جام جهانی ۲۰۰۶ نیاز مبرم به پیروزی برابر ژاپن در بازی خانگی داشت. ایران ابتدا با گل وحید هاشمیان از حریف خود پیش افتاد اما ژاپنی‌ها در نیمه دوم بازی را به تساوی کشاندند، اما باز هم هاشمیان موفق شد با پروازی بلند دروازه تیم ملی ژاپن را باز کند تا این بازی با سه امتیاز شیرین برای تیم‌ ملی کشورمان به پایان برسد. این بازی نقش مهمی در صعود ایران به جام جهانی آلمان داشت و در نهایت شاگردان برانکو ایوانکوویچ به این مهم دست پیدا کردند.

جدول نتایج بازی های دوم تیم را به تفکیک رقابت ها در زیر ببنید:

 

ارسال نظر