زمان مطالعه: 2 دقیقه

حمله شبانه آمریکا به 85 نقطه سوریه و عراق / 7 نکته مهم درباره حمله هوایی آمریکا

ارتش آمریکا ساعات اولیه بامداد امروز حملات هوایی علیه اهدافی در سوریه و عراق آغاز کرد که بنابر ادعای مقامات این کشور به تلافی حمله به پایگاه آمریکا در اردن و کشته شدن 3 سرباز آمریکایی بود. اما در حمله هوایی دیشب آمریکا چه مکان هایی هدف قرار گرفت و این حملات چه ارتباطی به ایران دارد؟
14 بهمن 1402
شناسه : 103350
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/103350
173+
بالا
ارتش آمریکا ساعات اولیه بامداد امروز حملات هوایی علیه اهدافی در سوریه و عراق آغاز کرد که بنابر ادعای مقامات این کشور به تلافی حمله به پایگاه آمریکا در اردن و کشته شدن 3 سرباز آمریکایی بود. اما در حمله هوایی دیشب آمریکا چه مکان هایی هدف قرار گرفت و این حملات چه ارتباطی به ایران دارد؟

حادثه 24 - ارتش آمریکا ساعات اولیه بامداد امروز حملات هوایی علیه اهدافی در سوریه و عراق آغاز کرد که بنابر ادعای مقامات این کشور به تلافی حمله به پایگاه آمریکا در اردن و کشته شدن 3 سرباز آمریکایی بود. اما در حمله هوایی دیشب آمریکا چه مکان هایی هدف قرار گرفت و این حملات چه ارتباطی به ایران دارد؟

آمریکا مدعی است حملات گسترده‌ای را علیه مواضع نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و گروه های مرتبط با آن در داخل خاک عراق و سوریه آغاز کرده که به گفته مقام های ارتش این کشور حدود ۳۰ دقیقه طول کشیده و طی آن ۸۵ موضع و پایگاه این نیروها در چهار منطقه عراق و سه منطقه سوریه هدف ۱۲۵ مهمات هدایت شونده و دقیق قرار گرفته است. اما 7 نکته مهم درباره این حمله به این شرح است:

1. آمریکا می گوید در پاسخ به کشته شدن ۳ سرباز خود در حمله روز یکشنبه به پایگاه برج ۲۲ در مرز اردن با سوریه، بامداد شنبه به وقت دمشق و بغداد، حملات هوایی را علیه مواضع نیروی قدس سپاه پاسداران و گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت ایران در عراق و سوریه آغاز کرد.

2. چندین جنگنده و بمب‌افکن آمریکایی از جمله بمب‌افکن‌های بی۱ این کشور در این حملات هوایی مشارکت داشتند.

3. در مجموع ۷ منطقه - چهار نقطه در عراق و سه نقطه در سوریه - هدف این حملات بودند که ۸۵ نقطه در آنها طی حملات هوایی که ۳۰ دقیقه طول کشید با استفاده از ۱۲۵ مهمات هدایت شونده و دقیق هدف قرار گرفت.

4. آن طور که ارتش امریکا می‌گوید این اهداف شامل مقرهای فرماندهی و کنترل علمیات، همچنین پایگاه‌های لجستیکی و عملیات پهپادی بوده‌اند.

5. این حملات در پاسخ به حمله پهپادی روز ۲۸ ژانویه به پایگاه برج ۲۲ اردن بود که طی آن ۳ سرباز آمریکایی کشته و حدود ۴۰ نظامی دیگر مجروح شدند.

6. آمریکا ایران و گروه‌های مقاومت منظقه را مسئول این حمله خواند. گروه مقاومت اسلامی عراق اگر چه ابتدا مسئولیت این حمله را پذیرفت اما دو روز بعد از تعلیق همه اقدامات خود علیه نیروهای آمریکایی خبر داد و تلاش کرد تصریح کند که ایران نقشی در تصمیم‌گیری برای حمله به پایگاه برج ۲۲ را نداشته است.

7. از زمان حمله ۲۸ ژانویه بارها جو بایدن و مقام‌های نظامی آمریکا از تصویب و قطعی شدن طرح حمله تلافی‌جویانه خود سخن گفته بودند هر چند جو بایدن تاکید کرده بود که به دنبال درگیری با ایران یا گسترش درگیری‌های نظامی در خاورمیانه نیست.

تازه ترین رویدادهای جهان را در صفحه اخبار جهان حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر