زمان مطالعه: 6 دقیقه

سرنوشت نامعلوم پسر 14 ساله در جوادیه / چه کسی از علیرضا بخشیان خبر دارد؟

۳۰ آذر ماه سال جاری «علیرضا بخشیان» نوجوان ۱۴ ساله که برای خرید نان از خانه‌شان در محله جوادیه تهران خارج شده بود مفقود شد. به گفته پدر این نوجوان «علیرضا شب یلدا چند بار از صبح برای خرید از خانه خارج شده بود، اما سرظهر که برای خرید نان از خانه خارج می‌شود دیگر به خانه برنمی گردد.»
10 بهمن 1402
شناسه : 103221
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/103221
250+
بالا
۳۰ آذر ماه سال جاری «علیرضا بخشیان» نوجوان ۱۴ ساله که برای خرید نان از خانه‌شان در محله جوادیه تهران خارج شده بود مفقود شد. به گفته پدر این نوجوان «علیرضا شب یلدا چند بار از صبح برای خرید از خانه خارج شده بود، اما سرظهر که برای خرید نان از خانه خارج می‌شود دیگر به خانه برنمی گردد.»

سرنوشت نامعلوم پسر 14 ساله در جوادیه / چه کسی از علیرضا بخشیان خبر دارد؟

حادثه 24 - ۳۰ آذر ماه سال جاری «علیرضا بخشیان» نوجوان ۱۴ ساله که برای خرید نان از خانه‌شان در محله جوادیه تهران خارج شده بود مفقود شد. به گفته پدر این نوجوان «علیرضا شب یلدا چند بار از صبح برای خرید از خانه خارج شده بود، اما سرظهر که برای خرید نان از خانه خارج می‌شود دیگر به خانه برنمی گردد.»

سالانه اخبار زیادی در مورد مفقودی کودکان، نوجوانان و افراد بزرگسال منتشر می‌شود که به ندرت این مفقودشدگان توسط پلیس پیدا می‌شوند. علت مفقودی‌ها گاهی ربایش، فرار و… است، اما هنوز به‌طور قطعی نمی‌توان گفت چه بلایی سر افرادی که مفقود می‌شوند، می‌آید.

یکی از افرادی که به‌طور عجیبی سال گذشته مفقود شد و تاکنون هیچ ردی از او پیدا نشده، سما جهانباز است. دختر ۲۲ ساله‌ا‌‌ی که تیر ماه سال ۱۴۰۱ در شیراز گم شد. سما برای فروش یک قطعه طلا به بازار معالی‌آباد می‌رود و هرگز هیچ سرنخی از او کشف نمی‌شود. تلاش پلیس نیز در این پرونده به نتیجه نمی‌رسد.

حالا علیرضا نیز با اینکه یک ماه و چند روز است که مفقود شده و خانواده او به کلانتری جوادیه رفته و اعلام مفقودی کرده‌اند، هنوز هیچ ردی از او پیدا نشده است.

گفتگو با پدر علیرضا بخشیان

پدر علیرضا کارمند شرکت نفت است. دو فرزند دارد که اولین فرزندش علیرضا بوده است. او جزئیات این حادثه را بازگو می کند.

از روز حادثه و نحوه مفقودی فرزندتان می‌گویید.

شب یلدا بود. علیرضا چند بار از صبح برای خرید از خانه خارج می‌شود، اما آخرین بار سر ظهر بوده که برای خرید نان به سر کوچه‌مان می‌رود. من سرکار بودم. پدرم خانه ما بود. وقتی متوجه می‌شود یکی، دو ساعت از رفتن علیرضا گذشته و برنگشته به همان نانوایی می‌رود و می‌بیند از علیرضا خبری نیست. به کاسبان و اهالی محل مشخصات علیرضا را می‌دهد، اما آنها ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند. بنابراین با همسرم به کلانتری جوادیه می‌رود و آنجا اعلام مفقودی می‌کند. همانجا پرونده تشکیل می‌شود و بعد هم پرونده برای پیگیری بیشتر به اداره آگاهی منتقل می‌شود.

علیرضا چند روز قبل از حادثه یا همان روز با هیچ کدام از اعضای خانواده مشکلی نداشته که بخواهد خانه را ترک کند؟

نه، اصلا. علیرضا پسر آرام و خوبی بود. با ما هیچ مشکلی نداشت. همان‌طور که گفتم از صبح با ذوق و شوق چند بار برای خرید شب یلدا بیرون رفت و به خانه برگشت.

دوربین‌های اطراف و مغازه‌ها هیچی ثبت نکرده‌اند؟

ماموران دوربین‌ها را بررسی کردند، اما از یک جایی به بعد اصلا دوربینی وجود ندارد که بخواهد رفتن علیرضا به سمت نانوایی را ثبت کند.

ماموران تاکنون هیچ سرنخی پیدا نکردند؟

من هر روز به اداره آگاهی می‌روم. به من چیزی نمی‌گویند. حالا نمی‌دانم سرنخی، ردی از پسرم پیدا کردند یا نه!

شما به فرد یا افرادی مظنون نیستید؟

ما با کسی مشکلی نداشتیم که بخواهیم به کسی مظنون باشیم. همه جور فکر کردم، اما ذهنم به جایی نمی‌رسد. ما تازه به این محل آمدیم گاهی فکر می‌کنم، نکند با همسن و سال‌های خودش دوست شده و آنها پسرم را گول زده باشند .

یعنی می‌خواهید بگویید به دوستان علیرضا مظنون هستید؟

نه، اما چون پسر آرام و ساکتی بود. گاهی فکر می‌کنم دوستانش چیزی گفته باشند. نمی‌دانم. ما هر فکری به ذهن‌مان خطور می‌کند.

به پزشکی قانونی، بیمارستان‌ها، بهزیستی سر زدید؟

بله، همان موقع که پرونده به اداره آگاهی منتقل شد آنجا به من نامه دادند که به پزشکی قانونی، بهزیستی، بیمارستان‌ها مراجعه کنم. به همه جا سر زدم، اما هیچ ردی از او نیست.

نکته‌ای نیست که به ذهن‌تان برسد و بخواهید عنوان کنید؟

از وقتی پسرم گم شده شب‌ها تا صبح نمی‌خوابم. هیچ خبری از او نیست. حتی اگر او را ربوده باشند باید با من تماس می‌گرفتند، اما هیچ تماسی تا الان با من گرفته نشده است.

چطور گمشده ها را پیدا کنیم؟

زمان اطلاع از مفقودی و گم شدن یک فرد؛ قبل از اینکه با عجله به ادارات پلیس رفته شود یا در هر گوشه از خیابان بروشور پخش شود، علت گم شدن شخص در نظر گرفته شود. حتما به این نکته دقت شود که اگر گمان می‌رود آنها ربوده شده‌اند یا در معرض خطر فوری هستند، در اسرع وقت به پلیس مراجعه شود.

نحوه برخورد افراد با یافتن یک فرد گمشده به موقعیت، مدت زمان مفقود شدن او و اینکه آیا در خطر است یا نه، بستگی دارد؛ گزارش شخص گمشده باید ثبت شود؛ اگر فردی مفقود شده و به‌طور بالقوه در خطر است، اولین قدم ارایه گزارش مفقود شدن یک شخص است. در موارد مفقود شدن کودک یا سایر موارد اضطراری، با پلیس 110 تماس گرفته شود. آنها در پی انجام جست‌وجو می‌توانند فرد گم شده را پیدا کنند. پس از ثبت گزارش پلیس، شماره پرونده و نام افسر پرونده ثبت شود. با بیمارستان، زندان و پلیس تماس گرفته شود؛ اگر فردی اخیرا ناپدید شده است، تماس با بیمارستان‌ها، زندان‌ها و پزشکان قانونی در حوزه قضایی فرد مفقودی گام دیگری است که باید انجام داده شود. به این ترتیب قبل از ادامه جست‌وجو، می‌توان از احتمال تصادف، مرگ و حبس شدن فرد مضمون صرف‌نظر کرد. اگر فردی زندانی شده است به سادگی با نزدیک‌ترین ایستگاه پلیس به آخرین آدرس شناخته شده فرد گمشده تماس گرفته شود.

همچنین در طول جست‌وجو با چندین بیمارستان تماس گرفته شود. هنگام تماس، حتما توصیف کاملی از ظاهر شخص ارایه شود. البته این احتمال هم باید در نظر گرفته شود که اگر فرد گمشده تصادف کرده باشد و بدون شناسنامه در بیمارستان بستری شده، ممکن است هنوز احراز هویت نشده باشد، بنابراین توصیف ظاهر فرد برای ماموران چهره‌نگاری پلیس اهمیت دارد.

بهتر است عکس شخص گمشده در مکان‌های محلی پخش شود؛ مکانی‌هایی مثل کافی‌شاپ‌ها، بیمارستان‌ها، پارک‌ها و...

آخرین «اخبار حوادث» را در صفحه اخبار حوادث حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر