زمان مطالعه: 3 دقیقه

داور کره ای بازی ایران و سوریه برای ما خوش یمن است؟

قرار است نبرد فوتبال بین تیم ملی ایران و سوریه با قضاوت داور کره ای به نام کیم جونگ هیوک برگزار شود، او برای بازی های ملی همانقدر خوش یمن است که برای بازی‌های باشگاهی ایران در لیگ قهرمانان آسیا بدیمنی آورده است
09 بهمن 1402
شناسه : 103183
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/103183
84+
بالا
قرار است نبرد فوتبال بین تیم ملی ایران و سوریه با قضاوت داور کره ای به نام کیم جونگ هیوک برگزار شود، او برای بازی های ملی همانقدر خوش یمن است که برای بازی‌های باشگاهی ایران در لیگ قهرمانان آسیا بدیمنی آورده است

حادثه 24- به گزارش فوتبال 360  تیم ملی ایران بعد از آنکه برابر تیم ملی امارات به پیروزی رسید و با 9 امتیاز به مرحله حذفی راه یافت، حالا با استراحتی 8 روزه مواجه شده و طبق برنامه‌ریزی کنفدراسیون فوتبال آسیا، شاگردان امیر قلعه‌نویی باید روز چهارشنبه یازدهم بهمن‌ماه در آخرین مسابقه مرحله یک‌هشتم نهایی برابر تیم ملی سوریه به میدان بروند؛ مسابقه‌ای که پیروزی در آن می‌تواند برای دومین دوره پیاپی تیم ملی ایران را به جمع 8 تیم برتر قاره آسیا برساند و با توجه به عملکرد سوریه در مرحله گروهی، به نظر می‌رسد شاگردان قلعه‌نویی برای کسب پیروزی کار دشواری را پیش داشته باشند.

کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا در حالی اسامی داوران دیدارهای باقی‌مانده مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا 2023 را اعلام کرده که در میان اسامی اعلام شده، نام کیم جونگ هیوک از کره‌جنوبی به عنوان داور اول نبرد تیم‌های ملی ایران و سوریه به چشم می‌خورد. داور سرشناس و 40 ساله کره‌ای در حالی قرار است نبرد شاگردان امیر قلعه‌نویی و هکتور کوپر را قضاوت کند که او هم در عرصه ملی و هم در عرصه باشگاهی، قضاوت‌های پرشمار و البته مهم برای تیم‌های ایرانی داشته است.

شکست‌ناپذیری تیم ملی با قضاوت کیم!

کیم جونگ هیوک اولین‌بار در سال 2010 برای تیم ملی ایران قضاوت کرد که در آن مقطع، تیم ملی ایران در دیداری دوستانه موفق شد بردی 2گله را برابر چین به‌دست آورد. در سال 2021، داور کره‌ای در مسیر انتخابی جام جهانی 2022 نبرد تیم‌های ملی ایران و کامبوج را قضاوت کرد که آن مسابقه با برتری 10گله تیم ملی خاتمه یافت. او همچنین آخرین‌بار در عرصه ملی، حدود 8 ماه قبل، نبرد تیم‌های زیر 17 سال ایران و یمن را در مرحله یک‌چهارم نهایی جام زیر 17 سال آسیا را قضاوت کرد که این مسابقه با برتری 4 بر 2 تیم ایران در ضربات پنالتی به پایان رسید.

به یاد برد تاریخی سپاهان

هیوک در عرصه باشگاهی تجربه 10 قضاوت برای نمایندگان ایران را در لیگ قهرمانان آسیا دارد که 2 تجربه او در فصل جاری رقابت‌ها به‌دست آمد. داور کره‌ای ابتدا نبرد تیم‌های شارجه امارات و تراکتور ایران در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا را قضاوت کرد که این مسابقه با برتری اماراتی‌ها خاتمه یافت. همچنین کیم جونگ هیوک مصاف تیم‌های سپاهان ایران و اولمالیق ازبکستان را داوری کرد که این مسابقه حساس، با برتری تاریخی و 9گله شاگردان ژوزه مورایس خاتمه یافت.

داوری با بیش از یک‌دهه قضاوت در لیگ قهرمانان آسیا!

داور کره‌ای در فصل 13-2012 در مرحله گروهی نبرد تیم‌های الجیش و تراکتور را قضاوت کرد که این مسابقه با برتری 4 بر 2 نماینده قطر خاتمه یافت. در فصل 15-2014، او در مرحله یک‌چهارم نهایی نبرد تیم‌های الاهلی امارات و نفت تهران را قضاوت کرد که این مسابقه با برتری 2 بر یک نماینده امارات به پایان رسید. در فصل 16-2015، کیم جونگ هیوک 4 بار در لیگ قهرمانان آسیا قضاوت کرد که هر 4 مسابقه او برای نمایندگان ایران بود. در مرحله گروهی، ذوب‌آهن ایران با یک گل برابر لخویا قطر به پیروزی رسید، سپاهان با 4 گل برابر الاتحاد عربستان خاتمه یافت و الهلال عربستان هم با نتیجه 2 بر یک برابر تراکتور به پیروزی رسید. در مرحله یک‌هشتم نهایی هم ذوب‌آهن با 2 گل برابر العین شکست خورد تا در این دوره از رقابت‌ها، یک برد و 3 باخت در کارنامه نمایندگان ایران به‌ثبت برسد.

خاطرات تلخ و شیرین سرخابی‌ها از هیوک

کیم جونگ هیوک پیش از شروع فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا، در فصل 17-2016 آخرین‌بار برای نمایندگان ایران سوت زد که در آن فصل، نبرد استقلال و لوکوموتیو تاشکند را سوت زد که این مسابقه با برتری 2گله استقلالی‌ها خاتمه یافت. بعد از آن مسابقه، داور کره‌ای در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا قضاوت کرد که این مسابقه با شکست 4گله پرسپولیس برابر الهلال به پایان رسید. هیوک در این دوره از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2023، در مرحله گروهی نبرد تیم‌های ملی ویتنام و ژاپن را سوت زد و حالا باید دید در دومین قضاوتش در جام ملت‌های آسیا 2023، چه عملکردی از خود در نبرد تیم‌های ملی ایران و سوریه به جای می‌گذارد.

 

ارسال نظر