زمان مطالعه: 3 دقیقه

اعلام حریف ایران/ احتمال ملاقات زودهنگام تیم ملی با برانکو

در ۶ احتمال باقی مانده برای تیم های سوم، سوریه یا عمان حریف احتمالی تیم ملی ایران خواهند بود.
03 بهمن 1402
شناسه : 102956
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/102956
92+
بالا
در ۶ احتمال باقی مانده برای تیم های سوم، سوریه یا عمان حریف احتمالی تیم ملی ایران خواهند بود.

حادثه 24 - در ۶ احتمال باقی مانده برای تیم های سوم، سوریه یا عمان حریف احتمالی تیم ملی ایران خواهند بود.

 در دور سوم مرحله گروه جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر، امروز تیم ملی چین در جدال با تیم ملی قطر شکست خورد تا پایین‌تر از تیم ملی تاجیکستان، به عنوان تیم سوم این گروه قرار بگیرد.
تیم ملی چین با دو امتیاز می‌توانست به عنوان تیم دوم گروه صعود بکند اما شرایط عجیب گروه نخست مسابقات باعث شد که این تیم جایگاه خود را از دست دهد و از طرفی این اتفاق منجر شد از ۱۵ فرمت مربوط به صعود تیم‌های سوم تنها ۶ معادله باقی بماند و شانس صعود چین به زیر ۱ درصد برسد!

چرا این اتفاق افتاد؟
تیم ملی چین در شرایطی با ۲ امتیاز در رتبه سوم قرار گرفته که تیم های ملی عمان، فلسطین و سوریه با یک امتیاز به عنوان تیم‌های سوم سه گروه دیگر باید به نبرد با تیم‌های چهارم گروه بروند.
برد یا حتی تساوی تیم‌های سوم به دلیل داشتن تفاضل گل بهتر و تعداد گل زده بیشتر نسبت به چین، سبب می‌شود تا تیم ملی چین در شرایطی صعود کند که به صورت همزمان بازی سوریه-هند و هنگ کنگ-فلسطین برنده نداشته باشد و هر دو بازی با تساوی بدون گل خاتمه پیدا کند!
این اتفاق از نظر کارشناسان بسیار بعید است چرا که شمار گل‌های چین در طی سه بازی روی عدد صفر باقی ماند و با تک گلی از قطر در بازی دور سوم مرحله گروهی دریافت کردند، تفاضل -۱ کار آنها را سخت کرد.

اکنون با این اتفاق از ۶ فرمول باقی مانده، در ۴ مسیر تیم ملی کشورمان ایران در صورت صدرنشینی به مصاف تیم سوم گروه B و در دو مسیر به مصاف تیم سوم گروه F خواهد رفت.

شرایط گروه B
۲ بازی از این گروه انجام خواهد شد که در یکی از آنها ازبکستان با استرالیا رودررو می‌شود و در دیگری سوریه با هند جدال خواهد داشت. سوریه در صورت برد و در شرایطی که ازبکستان شکست بخورد، حتی می‌تواند به عنوان تیم دوم صعود کند که باز هم ازبکستان شرایط بهتری نسبت به سایر تیم های سوم دارد و خیالش راحت خواهد بود. هند نیز در صورتی که سوریه را فارغ از جدال ازبکستان-سوریه شکست دهد با توجه به ۳ امتیازی شدن جواز حضور در مرحله حذفی را کسب خواهد کرد. اکنون با توجه به احتمال برد- مساوی سوریه بیشتر از سناریوهای دیگر ارزیابی می‌شود اما دو راه باقی مانده را نیز بررسی خواهیم کرد.

شرایط گروه F
عربستان صعودش به عنوان تیم نخست گروه قطعی شده و تساوی عمان مقابل تایلند در شرایطی که می‌توانست با شاگردان برانکو همراه شود، موجب تغییر روند امتیازگیری این گروه شد. عمان بدون هیچ نگاهی نسبت به جدال عربستان- تایلند در صورت پیروزی به طور قطع از طریق تیم سوم صعود می‌کند اما تساوی هم چندان برای آنها بد نخواهد بود چرا که یک گل زده آنها مقابل عربستان ناجی عمانی‌ها خواهد شد تا بتوانند به عنوان تیم سوم گروه صعود کنند.

آخرین اخبار ورزشی را در صفحه اخبار ورزشی حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر