زمان مطالعه: 1 دقیقه

انهدام باندجعل اسناد حرفه ای در خوزستان

رییس حفاظت اطلاعات دادگستری خوزستان گفت: یک باند تبهکار در استان با قیمت‌گذاری جعلی اسناد به عنوان وثیقه برای آزاد کردن زندانیان استفاده می‌کردند که با ورود دادگستری استان شناسایی و دستگیر شدند.
02 بهمن 1402
شناسه : 102938
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/102938
87+
بالا
رییس حفاظت اطلاعات دادگستری خوزستان گفت: یک باند تبهکار در استان با قیمت‌گذاری جعلی اسناد به عنوان وثیقه برای آزاد کردن زندانیان استفاده می‌کردند که با ورود دادگستری استان شناسایی و دستگیر شدند.

حادثه 24 - رییس حفاظت اطلاعات دادگستری خوزستان گفت: یک باند تبهکار در استان با قیمت‌گذاری جعلی اسناد به عنوان وثیقه برای آزاد کردن زندانیان استفاده می‌کردند که با ورود دادگستری استان شناسایی و دستگیر شدند.

به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان، حسن مرادی روز دوشنبه در خصوص این پرونده بیان کرد : با توجه به رصد اطلاعاتی و بررسی تعدادی از پرونده‌های قضایی در یکی از شهرهای خوزستان، شبکه‌ افراد سودجو شامل پنج نفر از کارشناسان رسمی دادگستری و متهمان جرایم سنگین شناسایی شدند.

وی افزود: این متهمان با ‌توسل به اقدامات متقلبانه و پرداخت رشوه با همکاری تعدادی از کارشناسان رسمی دادگستری، اراضی کم ارزش را با جعل به قیمت‌های چند ۱۰ میلیاردی اعلام و از این راه برای تامین وثیقه متهمان و آزادی آن‌ها از زندان استفاده می‌کردند.

مرادی ادامه داد: پس از اطلاع از این موضوع، بلافاصله با اطلاع‌رسانی به مراجع قضایی از آزاد شدن متهمان جلوگیری و بخشی از وجوهی که متهمان از این روش و به صورت نامشروع کسب کرده بودند، شناسایی و توقیف شد.

رییس حفاظت اطلاعات دادگستری خوزستان گفت: متهمان دستگیر شده با قرار بازداشت موقت به زندان معرفی و تحقیقات درخصوص اتهامات آنان و دستگیری سایر اعضای شبکه ادامه دارد.

در چند ماه اخیر، چندین کلاهبردار و کارچاق‌کن با عناوین مختلف اقدام به کلاهبرداری کرده بودند که توسط دستگاه قضایی شناسایی و دستگیر شدند.

بر اساس اعلام دادگستری خوزستان مردم در صورت مشاهده تخلف با سامانه تلفنی ۱۵۸۰ و یا مراجعه به حفاظت و اطلاعت دادگستری موارد را اطلاع دهند.

آخرین اخبار «حوادث خوزستان» را در صفحه حوادث خوزستان و حوادث اهواز حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر