زمان مطالعه: 2 دقیقه

کور شدن مرد جوان با ضربه مشت / قصاص چشم منتفی شد

مردی که در یک درگیری خیابانی باعث نابینایی مردجوانی شده بود، رضایت شاکی را جلب کرد و از قصاص رها شد.
02 بهمن 1402
شناسه : 102922
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/102922
124+
بالا
مردی که در یک درگیری خیابانی باعث نابینایی مردجوانی شده بود، رضایت شاکی را جلب کرد و از قصاص رها شد.

حادثه 24 - مردی که در یک درگیری خیابانی باعث نابینایی مردجوانی شده بود، رضایت شاکی را جلب کرد و از قصاص رها شد.

تحقیقات در این پرونده از اوایل امسال و با گزارش درگیری میان چند مرد در شرق تهران آغاز شد. با حضور ماموران در محل مشخص شد، در این درگیری مرد جوانی به نام ساسان از ناحیه چشم مصدوم شده و پس از انتقال به بیمارستان چشم چپ او تخلیه شده است. پس از بهبودی ساسان، ماموران سراغ او رفته که در تحقیقات گفت: روز حادثه در حال عبور از خیابان بودم که متوجه درگیری دو برادر و مردی شدم. برای میانجیگری و پایان دادن به این درگیری به سمت آنها رفتم که یکی از دو برادر با مشت به چشمم کوبید و بینایی چشم چپم را از دست دادم.

در ادامه دو برادر شناسایی شدند و یکی از برادرها به نام مهرداد اعتراف کرد که با مشت به صورت این مرد ضربه زده و باعث آسیب به چشم او شده است. پس از بازسازی صحنه درگیری، پرونده به پزشکی قانونی ارجاع شد که کارشناسان اعلام کردند با توجه به تخلیه چشم ساسان، امکان اجرای حکم قصاص وجود دارد. پرونده این درگیری برای محاکمه به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد و متهم قبل از رسیدگی رضایت شاکی را جلب کرد.

​​​​​​​در جلسه دادگاه شاکی اظهار کرد: من مهرداد و برادرش را نمی‌شناختم و هیچ خصومتی هم با آنها نداشتم. در حال عبور بودم که متوجه درگیری شدم و برای میانجیگری وارد شدم اما دو برادر به سمت من حمله‌ور شدند و مهرداد ضربه‌ای به چشمم زد که باعث نابینایی من شد. از قصاص گذشت کرده‌ام و دیه می‌خواهم.

مهرداد هم وقتی در جایگاه متهم قرار گرفت، گفت: قبول دارم که با مشت ضربه‌ای به صورت ساسان زدم اما قصد کور کردن او را نداشتم. قصد داشتم به صورتش ضربه بزنم که نمی‌دانم چطور به چشمش خورد. حالا هم درخواست بخشش دارم.

با پایان جلسه‌، قضات پرونده برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر