زمان مطالعه: 3 دقیقه

2 زن نیشابوری نجات بخش 12 بیمار شدند

اعضای ۲ بانوی مرگ مغزی ۴۲ و ۳۸ ساله به ترتیب ساکن شهرستانهای نیشابور و تربت‌حیدریه در مجموع به ۱۲ بیمار حیاتی دوباره بخشید.
01 بهمن 1402
شناسه : 102890
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/102890
116+
بالا
اعضای ۲ بانوی مرگ مغزی ۴۲ و ۳۸ ساله به ترتیب ساکن شهرستانهای نیشابور و تربت‌حیدریه در مجموع به ۱۲ بیمار حیاتی دوباره بخشید.

حادثه 24 - اعضای ۲ بانوی مرگ مغزی ۴۲ و ۳۸ ساله به ترتیب ساکن شهرستانهای نیشابور و تربت‌حیدریه در مجموع به ۱۲ بیمار حیاتی دوباره بخشید.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی نیشابور روز یکشنبه در این خصوص گفت: اهدای اعضای بانوی ۴۲ ساله ساکن نیشابور که بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، به هفت بیمار نیازمند عضو پیوند شد.

دکتر امیر صادق علیمردانی افزود: زنده یاد «لیلا بیگی» که در بخش مراقبتهای ویژه یک (ICU۱) بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور بستری بود، پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده اش به بیمارستان "منتصریه" مشهد اعزام شد و تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

 وی ادامه داد: کلیه‌های این بانوی مرگ مغزی به مرد ۲۸ ساله ساکن درگز و بانویی ۳۷ ساله از مشهد که سال ها از نارسایی کلیه رنج می‌بردند، اهدا شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: کبد این بانوی مرگ مغزی به بیمارستان بوعلی شیراز برای نجات جان یک هموطن نیازمند منتقل شد.

وی افزود: قرنیه‌های این جوان مرگ مغزی نیز برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

علیمردانی بیان کرد: متقاضیان دریافت کارت اهدای عضو می‌توانند با مراجعه به سایت ، فرم ثبت نام اهدای عضو را تکمیل کنند و کارت خود را پرینت بگیرند و خانواده خود را مطلع کنند.

دانشگاه علوم پزشکی نیشابور به ۵۸۰ هزار نفر جمعیت چهار شهرستان نیشابور، فیروزه، "زبرخان" و "میان جلگه"، خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کند.

مدیر واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: اهدای اعضای بانوی ۳۸ ساله مرگ مغزی ساکن تربت حیدریه به پنج بیمار نیازمند عضو حیاتی دوباره بخشید.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: در هزار و چهارصد و سی و یکمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم  اعظم نخعی ، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان امام حسین (ع) تربت حیدریه پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

وی ادامه داد: کلیه‌های زنده یاد نخعی در بیمارستان منتصریه به مردی ۳۴ ساله ساکن نیشابور و مردی ۳۵ ساله ساکن مشهد که سالها از نارسایی کلیه رنج می‌بردند و با دیالیز تحت درمان بودند اهدا و پیوند شد.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: قرنیه‌های این بانوی مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم این دانشگاه و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

آخرین اخبار «حوادث خراسان رضوی» را در صفحه حوادث خراسان رضوی و حوادث مشهد حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر